Wie kent dit spelletje van internet? En bestaat het nog?

Tussen 2001 en 2004 (weet het niet meer precies) speelde ik geregel bij een kennis een spelletje op internet. Ik meen dat het Kubus heette, maar ik kan het niet vinden. Je moest gekleurde blokken over een vierkant vlak afschieten, een vloer zeg maar. Als er 3 van dezelfde kleur elkaar raakten verdwenen ze. Naarmate je in een hoger level kwam werden je allerlei hinderende blokken en muurtjes in de weg gesteld. Ik vond dat een leuk spelletje en zou het graag weer eens spelen.

Toegevoegd na 40 minuten:
Is dus geen Tetris en Bubbels. Vergat er nog bij te zeggen dat je van die blokken niet alleen de bovenkant, maar ook de zijkant ziet. En het spel is dus in perspectief.

14 jaar geleden
in: Games
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij op de telefoon zit iets dergelijks wat er op lijkt. Dat heet Chain Arrow (Java applicatie), maar ergens denk ik niet dat dat is wat je zoekt, maar ik meld het maar even.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel wat je bedoeld hoor! Maar na een hoop googlen kan ik hem niet vinden :( Heb hem overigens nooit op internet gespeeld. Stond bij ons gewoon op de computer. Benieuwd of die op internet te vinden is!

Het beste antwoord

Ik denk dat je het spel bedoeld dat nu Cubis heet! (zie bron).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nou volgens mij heb je het over het meeste bekende spelletje van de pc en heet TETRIS....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt een beetje als bubbles of bubble-shooter (hoewel de blokken daarin dus rond zijn.) Google daar eens op en kijk of dat het spel is dat je bedoelt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Spijt me; is geen Tetris en ook geen bubbels. Nogmaals, die vloer is in perspectief, dus het breedst waar jij staat (onderkant van je scherm). Je schiet de blokken naar de andere kant van de vloer die daar dus smaller is omdat je het in perspectief ziet. Er zit dus diepte in het plaatje.
Google eens op "Egypt Puzzle Game".
Ik kan niet checken of het klopt (iets met mijn Flash versie)
maar het lijkt erg op wat je beschrijft.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel oudere flash-games werken niet meer of slecht met Flash 10. Is een bekend en vervelend probleem bij mensen die een arcade beheren.
Het spel dat je bedoelt kan ik in elk geval onder die naam niet vinden ( in verschillende download-arcades met elk ongeveer 5000 spellen), maar zo te horen is het een collapse of 3-op-een-rijvariant ; puzzelspellen waar er werkelijk legio van zijn.

Het beste kun je je aanmelden op één van de sites uit de bronnen, en wellicht staat het er tussen. Er zullen ongetwijfeld meer spellen zijn die er op lijken. Echt heel oud is het voor een flashgame nog niet eens.

Dit zijn twee van de grotere ; IBPro heeft ongeveer 5000 spellen en Freeplay het dubbele (maar wel veel overlap natuurlijk).

Toegevoegd na 1 minuut:
Of inderdaad een balletjes-schiet-variant. Uitermate verslavend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Wt vreselijk Marleen! Ik ben dol op dat soort spelletjes en zal ze op een dag dus moeten proberen.
Ik kende die site niet. Heb in de retro klassieke Arcade spelletjes gezocht, maar hij zit er niet bij. Jammer, maar dus soortgelijke spelletjes te kust en te keur. Zal me weer hele nachten kosten, zucht.
Dan moet het deze zijn:

http://www.spele.nl/game/blokjes_schuiven/fushion.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BlockOut.

Toegevoegd na 1 minuut:
Da's een soort 3D-Tetris. Veel leuker dan Tetris.