Spel met landen/gebied veroveren

Ik zoek een spel waarbij je landen/gebied kan veroveren en het liefst ook met diplomatie.
voorbeelden: Rise of nations, Tribalwars
T moet wel op grote schaal zijn, dus geen Company of Heroes, want dat gaat over een klein gebied.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
3.8K
Kimath
13 jaar geleden
Risk! Is ook als computerspel.

Het beste antwoord

Als je echt een spel wil dat gebaseerd is op regio's overnemen, dan raad ik een game van de Total War serie aan. Als je genoeg geld te makken heb, gelijk maar de nieuwste: Napoleon: Total War. Speelt zich af in het Napoleon tijdperk, en als je gewoon een single player game (Dus geen mission) speelt, kan je ervoor kiezen om World Domination te doen. Ook heeft het diplomatieke delen in het spel! Je kan je bijvoorbeeld alliëren met 1 van de andere landen in Europa, of ze bespioneren met een spion ;-)

Toegevoegd na 44 seconden:
Ik zag iemand anders Command and Conquer antwoorden, dit is -geen- gebied overname spel. Dit is echt alleen maar base building en legers tegenover elkaar vechten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
World Domination zal ik een kijken, maar total war vind ik lelijk, hoe die legers staan bedoel ik ;)

Andere antwoorden (4)

Age of Empires?
http://www.google.nl/search?q=ages+of+empires&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7SNYK_nl&redir_esc=&ei=YsM9TdapDMucOt2M9e0K

Rome: totalwar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, vond ik niet zulke sterke spellen, toch bedankt
Eén van de spellen uit de Civilization reeks?
Heeft iets van 4 of 5 versies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt wel goed, zal is kijken
www.tribalwars.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze misschien http://www.commandandconquer.com/ daar moet je leger maken en veroveren echt een leuk spel.