Goede Build strategy games.

Beste lezers, de vakantie zit er aan te komen en om dan de hele dag in de zon te bakken heb ik ook geen zin aan.

Ik ben op zoek naar goede games waarbij je een community ofzo moet opbouwen goede economie opzetten hoeven niet perse nieuwe games te zijn mag ook wel wat ouder.

Ik ben nu bezig met stronghold, geweldig spel al je werknemers van eten voorzien en tevreden houden. Ook heb ik transport tycoon gedaan railway's opbouwen enzo, nu wil ik niet zoiets als sim city of the sims. Meer je eigen stad steeds meer uitbreiden enzo.

Iemand leuke ideeën ??

Alvast bedankt

Ik doe nu ook veel Age of Empires 3 mss iets in die trand,
Ik heb flink wat jaren terug bij iemand ook zo'n spel gezien moet je een stad onderhouden zorgen voor graan voedsel en andere dingen mense creëren e.d. uitbreiden.. Iemand die weet wat ik bedoel ?:P

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie Vraag, deze blijf ik even volgen!
Dan weet ik meteen ook iets voor de komende vakantie.

Het beste antwoord

Misschien vind je Anno 1701 en andere delen wel leuk.

De bedoeling van dit spel is om een nederzetting te starten en die op te bouwen tot een metropool. De structuur is grotendeels hetzelfde als in de voorgaande delen Anno 1503 en Anno1602. Je begint met 1 handelsgebouw aan zee en moet een kleine nederzetting beginnen. De bewoners daarvan hebben bepaalde behoeften waaraan je moet voldoen voordat ze naar het volgende niveau gaan.
De volgende niveau's zijn aanwezig:
- Pioniers
- Kolonisten
- Burgers
- Kooplieden
- Aristocraten
Om aan de behoeften te voldoen heb je grondstoffen nodig. Deze worden gebruikt voor het bouwen en voor het verbouwen van voedsel en het maken van kleding etc. Verder kun je ook aan grondstoffen komen door te handelen met andere spelers uit de westerse wereld die daar ook de werled komen ontdekken of met de oorspronkelijke bewoners als indianen.
Dit spel draait vooral om het handelen en het opbouwen van je nederzetting. Er zit ook een gevechtsgedeelte in zodat je andere nederzettingen kunt vernietigen zodat je nederzetting groter kan worden.

Ik heb hem zelf ook, het is een mooi spel. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik vind de heroes of might and magic altijd wel leuk. Moet je een klein leger maken en op een quest

http://nl.wikipedia.org/wiki/Heroes_of_Might_and_Magic

Toegevoegd op 26-05-2009 17:27:06
Het is misschien niet zoveel opbouwen als jij zoekt. Je kunt wel je kasteel steeds verder uitbouwen en sterker maken. Zodat je betere monsters kunt maken en sneller sterker wordt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt overwegen het spel Caesar 3 te nemen.

(Als je een volledige romeinse stad vanaf de grond wilt opbouwen,industrie en landbouw opzetten etc. Inclusief handelen met andere steden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Transport Tycoon 2: heel anders dan Transport Tycoon en ondanks dat die game járen oud is, toch nog steeds grafisch wel mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Imperium Romanum; je gaat terug naar het begin van onze jaartelling. Je zult het Romeinse Rijk moeten maken tot wat het uiteindelijk was op zijn hoogtepunt. Steden bouwen en oorlog voeren met buitenlandse grootmachten. Daarbij moet je letten op criminaliteit en natuurrampen en dit alles zo historisch correct mogelijk.

Empire Earth (III); zie omschrijving met een gratis downloadlink ;)

http://downloads.phpnuke.org/nl/download-item-view-a-m-m-g-v.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Caesar IV is een mooie game waarbij je Caesar tevreden moet houden en een Romeinse stad moet opbouwen. Caesar vraagt dan steeds om producten, zoals hout, graan, klei en die moet je dan produceren. Maar intussen moet je de economie draaiende houden, huizen bouwen, mensen van voedsel voorzien, zorgen voor hygiëne d.m.v. ziekenhuizen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rome total war is een prachtig spel en je hebt er veel verschillende varianten op je moet je eigen steden versterken en realistische gevechten spelen met soms wel 3000 mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik ben ook heeeel erg gek op dat soort spellen.
Age of Empires II is ook heel erg leuk (vind ik eigenlijk leuker dan III), vooral de uitbreiding the Conquerors.
Civcity Rome (heeft wel goede grafische kaart nodig), Pharaoh, Emperor (Return of the middle kingdom), Zeus heb ik ook allemaal en vind ik erg leuk.
Veel plezier!

Toegevoegd op 26-05-2009 21:22:26
Ps van veel spellen kan je demo's downloaden via internet, dan kan je het alvast proberen voordat je het eventueel koopt.
Als je zoekt via google staan er van de meeste speldemo's heel veel links
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Civilication revolution is ook een goed spel, het begind wel in de oudheid en dan kom je op een gegeven momend in de tijd van nu. Je moet zorgen dat je de beste word op cultureel, economisch gebied of zorgen dat je je tegenstanders verslaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
civilization revolution bedoel ik, sorry.