Het kan wel een angst zijn voor een bepaalde verdrongen werkelijkheid.
Dan zal de angstige situatie, steeds weer in je brein terugkomen, in een poging om het onder ogen te zien en er wat mee te doen.
Ook kunnen steeds weer terugkerende dromen, een realiteit uit een vorige leven zijn.
Dit geloof ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee gelukkig niet! ;-)
Wel heeft het (vaak) iets met de werkelijkheid te maken.
Je angsten worden in je dromen uitvergroot, en ook angsten, die in je dagelijks leven niet, of nauwelijks van invloed zijn, komen in je dromen ruimschoots aan de orde.

Verder ben je in je dromen veel creatiever, en zou je in je dromen weleens angsten kunnen tegenkomen, die je in
je normale leven nooit tegenkomt. Die angsten zijn dus latent aanwezig, maar je merkt er niks van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is de angst in je droom een angst in je onderbewuste. Het is een niet goed te benoemen angst, die zo nu en dan in je dromen opduikt. Vaak ook nog eens in een situatie die je niet kunt plaatsen in werkelijkheid.

Het blijft dus een angst van de 'werkelijkheid' die je onderdrukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is vaak toch dat je dingen verwerkt uit je dagelijks leven en mogelijk ik zeg niet dat het zo is maar mogelijk leeft die angst dan in je onderbewustzijn of is het iets wat je weg drukt.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan een reële angst zijn voor iets/iemand,die je verdrongen hebt en die zich heeft verankerd in je onderbewuste.

Deze angst wordt dan vertaald in je droom d.m.v. bizarre beelden of symbolieken,omdat tijdens de slaap ons waakbewustzijn is uitgeschakeld en de herinneringen en opgeslagen beelden van en in het onderbewuste naar voren komen via dromen.

Blijft deze angst repetetief (zich herhalend) in je dromen terugkomen,dan zou ik eens introspectief naar mezelf kijken,m.a.w.,probeer te achterhalen waardoor je die angst hebt gekregen ,i.e. wwaar of bij wie/wat de oorzaak moet liggen.

Lukt dit je niet en zijn /blijven je angsten té intens,dan zou deskundige begeleiding aan te raden zijn.

Als je angsten beheersbaar zijn en je kunt ermee leren omgaan,zullen uiteindelijk die angstdromen/nachtmerries ook weer verdwijnen mettertijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist!
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee,Ed.Thx ! ;)
een droom komt altijd voort uit het onderbewuste.
als je een angstdroom hebt dan he je zowiezo een onderbewuste angst ivm het tgedroomde onderwerp. greets