Welk sterrenbeeld ben ik?

Ik ben op 19 februari geboren. De ene keer ben ik waterman en de andere keer een vis, als ik een horoscoop lees.
Weet iemand wat ik echt ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.1K

Het beste antwoord

Geboren in 1977? Toen stond de zon om 0:00 uur GMT19 februari nét in Vissen. Op 0’13’’. 0:00 GMT komt overeen met 1:00 uur onze tijd, maar zelfs als je vlak na middernacht ter wereld kwam, stond de zon al niet meer in Aquarius. Dus ben je een Pisces. Maar hou wel rekening met je ‘grensgeval’, je zal aardig wat Watermannigs hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geboren in 1977 om 10 uur in de ochtend. Dus als ik je verhaal goed begrijp ben ik een vis?
Bedankt voor je antwoord+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog juister antwoord. In het ene jaar val je onder Vissen op 18 of 19 februari en in het andere jaar onder Waterman. Je moet gewoon je exacte geboortehoroscoop (laten) berekenen en uiteraard moet je bij dergelijke grensgevallen naar beide tekens kijken. Zowel mijn vader, ik als mijn dochter en ik zijn heel dicht in de buurt van zo'n grensdatum geboren, weliswaar verschillende tekens: Steenbok/Waterman, Boogschutter/Steenbok en Waterman/Vissen. Toeval? Tuurlijk! Maar zo'n gegeven geeft je te denken dat er toch iets moet kloppen van astrologie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik ook. Reuze onwetenschappelijk die astrologie, maar ik heb me er een tijdje flink in verdiept en het bleef me verrassen hoe ‘goed’ het soms ‘werkt’. En inderdaad, de ochtend van 19-2-’76 zou Waterman zijn geweest.
En toegift @ platje: je Maan stond ook in Vissen, maar Mercurius en Mars in Waterman. Venus in Ram, Jupiter in Stier en Saturnus in Leeuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (8)

Je bent een visje.

"19 februari t/m 20 maart"
http://horoscoop.astroboot.com/standaard-sterrenbeeld.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb net even in een tijdschrift gekeken, daar ben je ook een vis. Zal even in Veronica Magazine gaan kijken!

Toegevoegd na 2 minuten:
Hm, Veronica Magazine zegt dat je een waterman bent. Verwarren hoor.

Toegevoegd na 6 minuten:
Nog 2 tijdschriften erbij gepakt:
Tijdschrift 1: Waterman
Tijdschrijft 2: Vissen

Toegevoegd na 10 minuten:
Heb dit gevonden op het Internet:
Als je rond de 20ste van de maand bent geboren lijkt het alsof je telkens tussen twee opvolgende sterrenbeelden wisselt.
Dan is het zonneteken in jouw geboortejaar jouw sterrenbeeld.
Hopelijk helpt dat!

Toegevoegd na 14 minuten:
Weet niet zeker of het klopt hoor, weet niet wanneer jij geboren bent of dat je al 33 jaar bent of dit jaar 34 wordt, maar ik heb dit gevonden:
"Je bent geboren op zaterdag 01 januari 1977

Jouw westers zonneteken is STEENBOK"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bedoel ik:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb vanalles uitgezocht en dat er maar even bij gezet :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje wel!! Ik wordt volgend jaar 34. Mijn westers zonnenteken....wist niet dat je die ook had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Phew, gelukkig weten we het nu :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor al die moeite voor je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihi, bedankt Bushokje!
Je bent een Watervis of een Visman. De leukste horoscoop van de twee is altijd geldig voor jou.

Zo ben ik al jarenlang heel gelukkig als Schorpschutter dan wel Boogpioen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig antwoord Stippel. +
Kimath
13 jaar geleden
haha, mooi antwoord :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha ja daar zal ik het maar op houden. Ik zoek ook altijd maar de beste uit.
Je bent geen waterman en ook geen vis, maar een mens wiens karakter en lotsbestemming geen enkele samenhang vertonen met de positie van de sterren. Doe je eigen ding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik ook. Ik leid mijn leven ook niet op het advies van mijn horoscoop e.d. Eerlijk gezegd geloof ik er ook niet in, maar ben wel benieuwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, okee!
Jouw horoscoop is vissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je sterrenbeeld, als je daaaraan waarde toekent, is afhankelijk van de plaats en de tijd van de geboorte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bibliotheek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vissen volgens de astrologie,de zon staat aan het begin van Vissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de astrologie moet je in zo'n grensgeval naar de efemeriden kijken. Dat zijn tabellen die precies aangeven op welk moment de zon *in jouw geboortejaar* overging van Waterman naar Vissen.

Dat tijdstip is namelijk elk jaar een beetje anders. Dat komt onder andere door schrikkeljaren, maar er zijn ook een paar andere effecten die voor kleine verschuivingen zorgen in het precieze tijdstip.

Zoek dus in de efemeriden voor jouw geboortejaar welk sterrenbeeld je bent. Wij hebben die informatie niet, dus kunnen wij je vraag niet beantwoorden.

Toegevoegd na 5 minuten:

Wat ik je nog wel wil meegeven, is dat bovenstaand antwoord *alleen* geldig is voor de westerse astrologie. Er zijn verschillende astrologieën, en die hebben verschillende denkbeelden over sterrenbeelden, hun grenzen, en hun betekenissen.

De westerse astrologie doet net alsof elk sterrenbeeld even groot is. Zo kun je in de theorieboekjes mooie plaatjes tekenen: zet 12 sterrenbeelden in een cirkel, en je kunt prachtige driehoeken, zeshoeken en vierkanten tekenen. Doordat je net doet of elk sterrenbeeld even groot is, krijg je mooie symmetrische figuren, en lijkt het net of je heel diepzinnig bezig bent.

In werkelijkheid zit de sterrenhemel niet zo mooi in elkaar. Kijk maar eens naar de Grote Beer en de Kleine Beer - deze sterrenbeelden dragen niet voor niets die namen, ze zijn namelijk niet even groot. Hetzelfde geldt voor Waterman, Vissen, Steenbok, en noem ze maar op.

Daar komt bij dat de zon soms dwars door het midden van een groot sterrenbeeld beweegt, en soms maar een hoekje van een klein sterrenbeeld meepikt. De tijdsduur van elk van de sterrenbeelden is dus heel verschillend.

Maar goed, om dat te zien moet je je theorieboekjes dichtklappen, naar buiten gaan, en omhoog kijken.

Als je dat doet, dan zie je dat jij met 19 februari een duidelijke Waterman bent. De Waterman duurt namelijk 16 februari tot 10 maart. Dat kan, door de al genoemde schrikkeljaren, weliswaar een klein beetje variëren, maar nooit meer dan een dag.

Je bent dus met zekerheid een echte Waterman. Wel redelijk aan het begin van de Waterman-periode, dus je zit nog erg dicht tegen de Steenbok aan.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, gezien de vorige antwoorden, dacht ik al een paar dagen dat ik vissen was. Nu ben ik waterman. Het is trouwens een lastige theorie hoor.
Bedankt voor je antwoord.