Weet iemand een spiritueel boek voor beginners?

Om kennis te maken, niet te moeilijk geschreven.

Toegevoegd na 8 uur:
Geen roman, maar met informatie over; je bron vinden, bezinning, je hart volgen etc

4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je een fictie of non-fictie boek? Dus een boek met informatie over spirituele onderwerpen, of een roman waarin spiritualiteit een rol speelt?
Ik was uitgegaan van het eerste, maar het tweede kan natuurlijk ook...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan wat jij onder spiritueel verstaat.
Ikzelf zie het als een leerproces dat leven heet. Een combi van zelfkennis, eigen ervaring en bezieling. Wanneer jij je hierin herkent heb je al 3 onderwerpen waar je op kunt zoeken en over lezen.

Het beste antwoord

Het boek "Muhja" van Nicky Verbeek, is een klein boekje waarin van a tot z in heldere verwoordingen in eenvoudig, makkelijke taal spiritualiteit tot leven wordt gebracht. Een echte aanrader!
Verder "De kracht van het nu" van Eckhart Tolle vind ik ook een absolute must voor eenieder die zich in spiritualiteit (zonder gezweef) wil verdiepen.
Beide boeken brengen je in alle eenvoud de eerste (en de laatste) principes van spiritualiteit bij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

De Bijbel. Overal verkrijgbaar en je kan er een behoorlijk tijdje mee vooruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spiritualiteit voor Dummies.

Via een van de links kom je trouwens op een forum, waar allerlei spirituele boeken worden vesproken. Misschien dat dat je ook nog kan helpen.
13 jaar geleden
De Profeet, van Kahlil Gibran.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi!
Een ongewoon gesprek met God

Beschrijving
De auteur beschrijft in dit boek de goede gesprekken die hij rechtstreeks met God gehad heeft. Ze gaan over de mens, over goed en kwaad, over werk, over liefde, over de zin van het leven. God blijkt een intelligente, kritische en humoristische waarnemer van het leven op aarde. Zijn bemoedigende boodschap is dat de mens vooral de schepper moet zijn van zijn eigen leven. Een ongewoon gesprek met God werd meteen bij verschijnen een bestseller en is dat nog. Het verovert de wereld en verschijnt nu in vijftien landen. Het is een verrassend, oneerbiedig maar absoluut meeslepend boek. Het bevat de wijsheid van alle tijden voor iedereen die wil luisteren. Een ongewoon gesprek met God kan ook uw leven veranderen

Toegevoegd na 1 minuut:
En hiervan zijn nog enkele mooie boeken . Vee succes met je ontdekkingstocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spiritualiteit is zo'n ontzettend breed begrip, daar vallen onwijs veel compleet tegenovergestelde dingen onder. Zonder te weten wat voor soort spirituele dingen jij zoekt, is het moeilijk een boek te geven waar jij wat mee kan. Grote kans ook dat je zelf geen idee hebt wat voor spirituele richting jou aantrekt, dus dan is mijn aanrader geen boek, maar een tijdschrift.

Zoek in de bieb of op marktplaats een stapel oude edities van bijvoorbeeld Onkruid of Happinez, en ga daar eens lekker in lezen.
Daarin kom je vaak een vrij brede verzameling aan spirituele onderwerpen tegen, ze zijn niet moeilijk geschreven, en toegankelijk voor beginners.
Ik denk dat je door het lezen van een stapeltje Onkruiden wel een aardig beeld hebt van spiritualiteit, en al allerlei inspiratie hebt kunnen opdoen.

En als je dan een aantal tijdschriften gelezen hebt, heb je waarschijnlijk wat meer zicht op wat voor onderwerpen of stromingen jij interessant vindt en welke totaal niet. Dan kan je van de artikelen die je echt interessant vindt, gaan zoeken naar een boek daarover. Vaak staat onderaan het artikel ook een lijstje met wat boeken over dat onderwerp die zij je aanraden.

Toegevoegd na 4 dagen:
Als spirituele roman raad ik Jirelle aan, van de Nederlandse schrijfster Cass van Dijk. Prachtige serie over spiritualiteit en fantasy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The secret voor jongeren.... Ik houd zelf niet van dat soort boeken. Maar misschien wel wat voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Het heet het spirituele boek voor beginners bij bol.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Australie op blote voeten.Wel van een paar jaar terug maar toch actueel.Het word geschreven als een roman maar dat is om de aboriginals te beschermen .
Het geen je beschreven hebt komt er allemaal in voor en is in 1 a 2 dagen te lezen daar het zo interessant is en je steeds mee getrokken wordt in het verhaal .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nieuwe aarde, van Eckart Tolle
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral voor vrouwen erg leuk romannetje met spirituele les er in:

mannen, geld en chocola - menna van praag.

dunne roman, leest gemakkelijk, geweldig leuk vond ik het! met veel wijze lessen erin verwerkt.