Wat zijn de typische karaktereigenschappen van een Leeuw?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Carnivoor, luiert het liefst het grootste deel van de dag, leeft in groepen op de grens tussen de savanne en het woud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moeten we hier nu ook al sprookjes gaan uitleggen?

Antwoorden (6)

Een groot ego - waardoor hij arrogant en verwaand kan zijn - extravagant en verkwistend zijn de negatieve karaktertrekken van de Leeuw.
De goede eigenschappen zijn dat Leeuwen een sterke levenskracht hebben, integer, creatief, royaal en waardig zijn.
De levensles van de Leeuw is te leren zijn eigen identiteit te ontwikkelen en een manier te vinden waarop hij zijn creatieve energie het best kan gebruiken.

De Leeuw heeft veel zelfvertrouwen, maar is tevens bang om belachelijk te worden gemaakt of uit de gratie te vallen.
Hoewel de Leeuw heel hartelijk en liefhebbend is, heeft hij de neiging de dingen op zijn eigen manier te doen.
Wanneer hij te vaak wordt uitgedaagd de leidersrol op zich te nemen, verliest hij zijn interesse.
Een Leeuw moet zich leren beheersen om met zijn enthousiasme niet alles uit het leven te halen en op de rand van het ravijn te willen leven.
De creatieve drang op een Leeuw mag nooit worden onderdrukt, omdat dan zijn mogelijkheden worden verspeeld.

Een Leeuw zou zich wat flexibeler moeten opstellen en het niet altijd beter willen weten.
Alleen dan komt de warmte, vrijgevigheid of loyaliteit van zijn karakter volledig tot zijn recht en ook zijn verlangen anderen echt te begrijpen.

Leeuwen adoreren hun kinderen en brengen het goede in het kind naar boven.
Zij zijn enorm gevoelig en snel gekwetst, maar hebben de neiging te domineren en dat mag nooit worden onderschat.
Wel is het altijd goed bedoeld; ze willen het beste voor de mensen waar ze om geven of met wie ze werken.
Ze neigen naar ongeduldigheid, wat ze hun hele leven zouden moeten proberen in te tomen.
Omdat Leeuwen geboren leiders zijn, kunnen zij in een welke situatie dan ook de leiding overnemen en alles in goede banen leiden.
De geestdrift en hartstocht die zij als kind verwerven, behouden zij hun hele leven en kunnen zelfs de carrière van de Leeuw bepalen.

Toch kunnen zij lijden onder het feit té bewust van hun status te zijn.
Ook wanneer ze anderen in hun directe omgeving niet kunnen bijhouden, worden ze gekweld.
Wanneer Leeuwen merken uitgedaagd te worden, kunnen zij behoorlijk overheersend en zelfingenomen zijn.
Aan de andere kant zijn het fantastische minnaars en ouders.
Zij geven meer om relaties dan welk sterrenbeeld dat ook.
Leeuwen zijn integere en zorgzame mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets menselijks is de leeuw vreemd, net zo als de Stier en de Maagd. Iemand die in een bepaalde periode is geboren verschilt in niets van mensen die in een andere periode zijn geboren. Je zou ook kunnen vragen, wat zijn de typisch karaktertrekken van een Rotterdammer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat meer te denken aan de typische karaktereigenschappen van een treinreiziger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een treinreiziger, dat is bekend,
Reist al zittend op zijn krent.
Zonder dat je z'n karaktereigenschappen kent,
Hetzij bij de tijd, hetzij dement.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weer heel goed! En dat gedicht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar heb ik dit antwoord meer gelezen...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hummm....Boogschutter.....
harde werker,eerlijk,doorzetter,wil graag leider zijn,overziet moeilijke dingen,emotioneel.en ga zo maar door...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen, er is niks typisch aan een leeuw. Iedere leeuw is uniek en heeft unieke eigenschappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zul je toch moeten aangeven waar die geboren is en hoe laat precies.
Wat waren zijn ouders en hoe is hij opgevoed.

Maar als je er echt in gelooft, google dan even op sterrebeeld Leeuw
http://www.goastro.nl/sterrenbeelden/leeuw
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leeuw_(sterrenbeeld)
http://newage.rubriek.nl/spiritueel/leeuw.php

ETC> ENZOVOORT
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de leeuw die ik ken is behoorlijk zorgzaam, heel erg sociaal, behulpzaam en enorm creatief.
ook is het een erg sterk sterrenbeeld, een echte vechter.