Hoe komt het dat, opeens al je gedachten wegvliegen!?

Soms als ik in bed lig, en over bepalde dingen denk, ontwikkel ik bepalde interesante ideeén over bepalde dingen in het leven zeg maar. Dan opeens in een flits ik weet het niet meer wat of waarover stond net te denken. Is dat normaal en waarom ik herinner mij niet meer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doet jou a het geen twee keer achter elkaar

Antwoorden (2)

Wat jij ervaart (je bent nog redelijk jong volgens mij), is dat je in een mentale toestand komt waarin je erg veel 'wijsheid' vanuit de diepste van je zelf ontvangt.

Dit gebeurt voornamelijk als je al je gedachten kunt stoppen en er niets meer overblijft. Dan ervaar je een soort van innerlijke verbondenheid met alles om je heen. Er is niet, maar toch is er alles.

Op het moment dat je bewust wordt van deze toestand, dan ga je hierover denken en komen er weer gedachten in je hoofd. Op dat moment is je verbinding met je diepe zelf en met alles om je heen verbroken en stoppen die beelden die je krijgt.

De grote truc is om in die toestand te blijven en toch te kunnen observeren wat je ziet. Dit kan maar is niet uit te leggen hoe je dat doet.

---

Ik geef als opmerking dat je jong bent, dat je nog momenten hebt dat je volledig gedachteloos kunt zijn. Hoe ouder je wordt, hoe meer je gewend raakt om elk moment wel een gedachte te hebben.

Via mediteren kun je jezelf leren om vaker in de toestand van gedachteloos te raken en daarmee de 'poort' te openen naar jezelf en alles om je heen.
Hele godsdiensten zijn zo ontstaan, doordat een persoon een hele lange tijd in die toestand heeft gezeten.
Taoïsme, boeddhisme, en welk ander geloof nog meer. Christendom, Jezus heeft ook op deze wijze zijn 'wijsheid' ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje van mij. Goeie uitleg! Wat jij zegt heb ik ook als ik net wakker wordt. Kan dat dus komen omdat ik 15 ben? En zal het met de loop van de jaren dus ook afnemen tenzij je het train.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je, wees nog maar lekker jong het laat alles zijn beloop. Als je een jaar of 30 bent dan heb je een heel stuk leven achter de rug. Je school, opleiding en je eerste baan. Dan kan je het eens gaan proberen terug te winnen en dan zal je het meer waarderen volgens mij.
Dan zal je werkelijk naar jezelf op zoek gaan en dit is ook een stukje. Maar als het je nu al enorm trekt, dan kan je ermee gaan werken en kan je erin gaan verdiepen. Dat is een onderdeel van die training. Ermee bezig blijven zijn. Ik had het vroeger zelf ook al. Maar ik wist het niet en zeker niet wat ik ermee moest. Het hoort echt bij me en het is nooit echt weggeweest. Alleen op de achtergrond. Nu weet ik hoeveel het werkelijk waard is en gebruik ik het voor de wereld, mijzelf en voor anderen die ik help. Je bent 15 dus je hebt nog minimaal 70 jaar voor je. Ik heb nog 40 jaar voor me. Dus ook ik heb tijd zat om het helemaal te perfectioneren.
Geniet van waar je van je kunt genieten.
Als je je aandacht op 1 ding richt, dit kan van alles zijn een belevenis van die dag, of in jouw geval dingen in het leven. Zal je gedachtengang zich alleen hierop richten, waardoor er geen andere gedachten in je hoofd komen.
Het is een meditatieve toestand, je bent even weg. je krijgt contact met hogere energieen.
Ik heb zelf veel gemediteerd en dit ook meerdere malen meegemaakt.tijdens dat "weg zijn" kun je veel informatie krijgen. dit vergt wel wat meer oefening, waar ik zelf ook nog niks over kan vertellen.

het is dus normaal, zie het als een soort droom.Als je wakker wordt kan je je die ook niet altijd herinneren.

succes..