Zou een geest bij je kunnen blijven zolang je hem niet vergeven hebt?

Wanneer je geloofd dat er meer is tussen hemel en aarde zou je me dan willen antwoorden .Het gaat hier niet om wat waar is of niet .Ik probeer alleen open te staan voor een antwoord op mijn vraag.
In een meditatie kreeg ik nm een beeld van iemand (al jaren niet meer aan gedacht)die vroeg mij om vergeving.
Vandaar mijn vraag en vroeg mij af of er meerdere mensen zijn die dit weleens ervaren hebben.Kan ook via een droom gebeurt zijn natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is een moeilijk onderwerp en ik weet zelf niet of ik alles kan geloven. Maar voorlopig geloof ik dit:
Dat geesten (van overledenen die je naast staan) van tijd tot tijd een komen kijken bij je. Of je helpen als je het even heel moeilijk hebt.
Ook zullen sommigen een vaste begeleider van je worden die je altijd om raad kunt vragen.

Dit de positieve kant.

Ook is het mogelijk dat jij een overledene bij je houdt en je die niet los kunt laten. Daarin wordt die geest 'gevangen' gehouden door jou.
Of omgekeerd, dat die geest nog niet klaar is en hij zich rond jou heen schanst en wacht totdat je hem kunt vergeven. Bij dit laatste kan hij ook af en toe weer eens komen kijken. Mijn gevoel zegt dat je hier mee te maken hebt.

Heb je hem kunnen vergeven toen hij even bij je kwam in je meditatie?
Anders wordt het tijd om hieraan te gaan werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee, de gebeurtenis blijft in jouw geest hangen. Er zijn wel psychotherapeutische methodes om ermee in het reine te komen, met je eigen geweten. Die moeten, onder begeleiding plaatsvinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zowel voor jou, als voor de 'geest' beter om vergeving te schenken.
Jullie beiden sluiten het daarmee af en kunnen weer verder [met het leven].
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zozeer meteen in een meditatie. Maar wel in mijn dagelijkse bezigheden dat "iemand" dan plots in mijn gedachten is. En daar moet ik dan wat mee van mezelf.
Voorbeeldje: Op schoolbank.nl had ik een reactie geplaatst over wat ik van die school vond. Ik schreef dat ik door 1 persoon vreselijk ben behandeld en dat ik er een rottijd had.
Nou wil het geval dat de treiteraar (zich blijkbaar aangesproken voelde) mij een bericht stuurde met de vraag of ik haar bedoelde. Daardoor zijn er over en weer wat mailtjes gestuurd en hebben we het 'uitgepraat'. Ik heb deze persoon kunnen vergeven voor al het aangedane leed en wanneer ik nu haar naam nog hoor is dat met blijdschap i.p.v. haat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je zo een tien willen geven voor je antwoord!
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kippenvel. +
Als je met een geest bedoelt een "bewust" ziel dan is het antwoord nee, geesten blijven niet op de materieel werkelijkheid.
Verder hangt het antwoord af van een specifiek situatie of het een lager vorm van een geest is met name een energetische afdruk van een traumatische gebeurtenis of een symptoom van je eigen gevoelens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij klinkt het niet vreemd.
Een geest is een woord die verschillende spiritueel concepten vertegenwoordigt. In mijn optiek bestaat een geest uit vijf verschillende delen elk deel met een naam en functie van de vijf dele blijft een op onze werkelijkheid. Het is een onbewust deel want de bewuste delen gaan naar het licht (2 gaan naar het licht en twee waren daar altijd en zijn in feit nooit op de materieel werkelijkheid gewest). De geest deel dat op de materieel werkelijkheid blijft, vervaagt met de tijd maar kan heel lang voelbaar zijn voor gevoelig mensen die direct betrokken waren met de persoon. Het is ingewikkeld want er spelen meer factoren zoals het feit dat tijd bestaat niet voor een ziel en op het moment dat een ziel zich verenigt met zij spiritueel delen komt het in een werkelijkheid waarin tijd en ruimte zoals we die kennen niet bestaan met als resultaat dat een ziel kan in een laatste poging tot communicatie iets doorgeven wat niet belangrijk of onzinnig lijkt vanuit ons perspectief. Hopelijk is het ietsje duidelijker geworden want er is zo veel meer om uit te leggen.
Gedurende een goede meditatie is het volgens mij goed mogelijk contact te krijgen met een of andere geest.
Het zou ook goed kunnen dat het gedachtes zijn uit je onderbewustzijn dat ineens spontaan naar boven komt.
Ook mogelijk is het, dat je de afgelopen tijd een situatie hebt meegemaakt waardoor je weer aan deze persoon bent gaan denken.
Ook dan heeft het met je onderbewustzijn te maken.
Maar jouw een beetje kenende en af gaan op mijn eigen gevoel , tijdens het lezen van je vraag, zeg ik ja.
Het is goed mogelijk dat je dit ervaren hebt, wel denk ik zelf niet, dat die geest al die tijd bij je is geweest, maar "toevallig" door je meditatie met je in contact kwam.
De keren dat ik tijdens een sessie kontact had met geesten, ging het bijna altijd over "het spijt me, kan je me vergeven".
Dus herken ik dit goed.
Ben benieuwd naar de andere antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
monique, wat puur en mooi, "het is goed zo" is zo herkenbaar!
Of ze wel of niet verder kunnen heb ik mijn twijfels over, soms lijkt het wel zo, maar aan de andere kant, als er geen vergeving zou zijn, kunnen ze nooit verder.
Uit mijn eigen ervaringen heb ik begrepen, dat na het overgaan naar gene zijde, er nog steeds emotie en verdriet is en vooral de vraag om vergeving gezien al de dingen die er rondom de sessie soms kunnen gebeuren.
Moeilijk punt hoor, waarschijnlijk voel je zelf nog steeds dat subtiele, fijne gevoel, soms kan dit heel lang aanhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Monique, heel mooi. Jouw vergeving was voor hem een verlossing. Ook dat je hem het licht toonde en deze opnieuw voor hem opende.
Die ervaring die heel naar voor je was, hoe kijk je daar nu tegenaan? Of een 'geest' naar het licht gaat is soms een keuze. Soms (zoals Ed een keer tegen mij heeft gezegd), weten ze niet dat ze dood zijn en hebben ze het licht niet herkend om er naartoe te gaan.
En soms heeft diegene op aarde de overledene nog niet losgelaten. Jullie hadden kennelijk samen nog een issue welke losgelaten mocht worden. Dat is gelukt nu. Wat mooi dat je dit in alle zuiverheid kunt en kan toepassen. Kijk eens een paar afleveringen van 'the ghost wisperer'. Ook al is het maar een tv-serie, ik 'vind' er een hoop waarheden in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Monique, het mooie aan jouw ervaring is, dat het zo spontaan en onverwachts gebeurde.
Veel mensen die tegen al dit soort zaken zijn en zeggen dat alles is uit te leggen, denken dat dit soort gebeurtenissen bewust worden op geroepen, dus wat licht uit, kaarsje aan, foto van oma op tafel, zacht muziekje en ja hoor daar gebeurt wat, maar nee, precies het tegenovergestelde gebeurt vaak, als je er helemaal niet mee bezig bent, er niet aan denkt, gewoon je dagelijkse werk aan het doen bent en gek genoeg ook vaak in dit soort zaken helemaal niet eens geloofd en dan plotseling uit het niets gebeurd het!!!
Dan is het puur, dan is het echt, dan is het waardevol.
Dan is het niet uit te leggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Monique, ik vond het eerlijk gezegd ook een beetje vreemd dat je uit het niets een vergeving kon hebben. Maar kennelijk wat het voor de geest voldoende om het los te kunnen laten. Dat hij een soort van zekerheid heeft gekregen dat je ermee aan de slag zul gaan. Maar het gevoel: "het is goed" is inderdaad heel herkenbaar en een teken dat hij door is gegaan. Dat wil nog niet zeggen dat hij niet bij je kan zijn. Want ook vanuit het hierennamaals kan hij van tijd tot tijd nog steeds een begeleider van je zijn.
Een geest wegkrijgen heeft niets met vergeving te maken, maar met vergeten.
Moeilijker dan dat is het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onzin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@monique : Ik begrijp de tegenstelling niet.
In mijn stellige overtuiging bestaan geesten helemaal niet, dus kun je ze het beste vergeten en iets leuks met je leven doen i.p.v. piekeren over geesten die je lastigvallen of anderszins bezighouden.
Maar ieder het zijne / hare hoor.
Daar heb ik geen enkel probleem mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als klein jongetje geloofde ik in spoken en ik was er bang voor. Een broek over een stoel, zag er in het donker uit als een spook. Mijn vader vertelde me dat spoken helemaal niet bestaan. Mijn angst verdween, ik ben het vergeten en ben ook nooit meer bang geweest.
Ik heb de spoken niet vergeven, maar ben ze vergeten.
Zo ook met geesten (geldt niet voor mij, maar voor veel andere mensen).
Geesten die niet vergeven zijn door hun misdaden als mens kunnen wel degelijk bij je blijven rondhangen. Ze zitten gevangen in een veel lagere niveau en kunnen pas naar het licht, als ze vergeven zijn door de persoon die ze iets misdaan hebben, ze zullen niet eerder de rust vinden door hun eigen geweten. Ook kan het zijn dat ze vrijwel direct een incarnatie ondergaan, om zo terug op aarde dezelfde gebeurtenissen te herleven maar dan niet dezelfde fout te maken maar de goeie keuzes maken.Zo leren ze van hun fouten en worden ze toch vergeven,waardoor ze de rust in zich krijgen en naar het licht mogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geesten zijn heel gevoelig en als je door meditatie hun juiste snaar raakt.
En mijn ervaring is : dat er geen toeval is in de geesten wereld en dat alles zo gepland is .
Bij jou was het de tijd om die vraag te mogen ontvangen .
En die hem of haar zal wel geen vaste gids van jou worden . maar vergeten doet zij jou ook niet en zal nog wel geregeld langs komen bij jou en een kijkje nemen over jou schouder .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geesten bestaan helemaal niet, laat staan dat ze heel gevoelig zijn.
Wat je veel ziet is dat mensen op hun sterfbed alle blokkades in hun leven proberen op te ruimen, om zo rein en schoon over te kunnen gaan.
Dit is het mooiste scenario.
Een geest met oude conflicten kunnen aardgebonden worden, omdat ze hun (innerlijke) conflicten niet kunnen loslaten, en er steeds weer mee geconfronteerd worden, totdat het verwerkt is.
Daarom is het zo belangrijk om bij leven te kunnen vergeven en los te laten.
Zo maak je de weg vrij voor echte liefde en overgave, zodat de persoon de weg naar het licht weet te vinden, omdat alles hier op aarde is opgelost en losgelaten.