Waarom moeten mensen eten?

Eten is niet efficient je moet veel doen om je energie naar binnen te krijgen toch heeft de evolutie geen makkelijker oplossing gevonden zoals fotosynthese. Waarom moeten wij eten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Omdat we ervan mogen genieten.
En we hebben het nodig om in leven te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Om niet dood te gaan.
Om te kunnen genieten van iets lekkers.
Om energie te verzamelen voor je bezigheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je zelf al zegt, er is nog geen andere oplossing gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om je darmen in beweging te houden. Energie komt vanuit je buik.

Komt er geen eten meer in, komt er ook geen energie meer vrij om van te leven.

Dus zonder eten, is het na verloop van tijd, einde oefening helaas...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je noemt fotosynthese als oplossing. Voor fotosynthese heb je bladgroen nodig. Als de mens met een bos bladeren zou moeten rondlopen, dan zou dat de bewegelijkheid niet ten goede komen. Zou dus geen verbetering zijn. Vandaar dat de mens nooit die richting uit geëvolueerd is.

Blijft dus dat we op de klassieke manier moeten eten en drinken, om aan onze voedinsstoffen te komen.
13 jaar geleden
Er groeien veel meer planten - die dus fotosynthese gebruiken - dan dat er mensen rondlopen. Dus fotosynthese is in de natuur populairder dan met je handen voedsel naar binnen werken. Blijkbaar is fotosynthese dus reeds een makkelijker oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen moeten wat te doen hebben. Hoe anders was alles gelopen als men in de oertijd in een grot had kunnen zitten de hele dag een beetje uitkijken over het landschap.
Nee daar had men geen tijd voor er moest gegeten worden, gejaagd, eten klaar gemaakt worden, er moest vuur komen, iets om eten in te doen, iets om eten te kunnen bewaren.
In die tijd draaide eigenlijk alles om eten, dat heeft de mens aangezet zich verder te ontwikkelen.

Dus gelukkig moeten we eten en is dat in vergelijking met planten voor ons mensen nogal omslachtig, anders hadden we nu nog in een grot gezeten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fotosynthese oid is zeer inefficient en levert niet voldoende energie om langere tijd op te bewegen. Kijk maar naar de hoeveelheid graan die je op een dag naar binnen werkt om alles te kunnen doen wat je wilt. Als je bedenkt dat dat allemaal plantjes warend ie maanden nodig hebben gehad om die energie bij elkaar te krijgen, snap je dat je die energie niet even bij elkaar zoekt door in de zon te gaan staan.

Daarom is eten uitgevonden: Je kan leven van de bij elkaar verzamelde energie in planten / dieren, hetgeen veel efficienter is dan hetzel opvangen van de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat veel energie kost om te kunnen bestaan, zal ook veel energie nodig hebben.
Planten bewegen amper, wij doen niet anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We moeten wel iets eten voor onze energie.
Maar wat wij allemaal eten is helemaal niet nodig denk dat wij ons zelf juist ziek eten ,
Tegenwoordig zit er ook heel weinig energie in voeding het beste is het dan ook om groente en fruit meteen vanuit de grond te eten dan bevat het de meeste energie.
Nu proppen we onszelf vol met allemaal troep Msg kleurstoffen noem maar op allemaal verslaafende producten.Waar je alleen maar dik van wordt en geen energie geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze moeten niet eten.
maar ze denken dat ze er niet zonder kunnen.