er zijn verschillende mogelijkheden. Soms verwaren mensen het met hun grote liefde, een romantische liefde en soms, heel soms is dat ook zo.
Een andere uitleg heeft te maken met de wortel van je ziel de bron van jou bestaan. Een ziel manifesteert binnen een levende mens maar blijft verbonden met zijn bron op de spiritueel niveau ten alle tijden.
Op de spiritueel niveau is hij/zij (er is geen geslacht) verbonden met andere zielen die bij elkaar horen. Soms zijn allebei zielen van hetzelfde bron die ook verbonden zijn op de spiritueel wereld tegelijk op aarde op dezelfde aardse tijd.
Als ze elkaar vinden dan is hun aardse verbinding een weerspiegeling van hun spiritueel connectie. MAAR ze kunnen verschillende relaties hebben en niet per se een romantische relatie want ze kunnen manifesteren als een oude vrouw in Afghanistan en een meisje van 6 jaar in Duitsland.
Soms heel soms manifesteren ze als man en vrouw in een plaats op dezelfde tijd en met een passende leeftijd, dan is het een bijzonder liefde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jacob. zaten we misschien aan dezelfde tak?(lol)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt op dezelfde wortel, zou best wel mogelijk zijn.
Annswers
13 jaar geleden
Mooi iets om bij stil te staan

Andere antwoorden (11)

Ja die bestaan en een goed voorbeeld zijn mijn man en ik, we zijn echte zielmaatjes!
Er is een prachtig gedicht over, zie de site, het gedicht is van Joycie, prachtig.

Toegevoegd na 24 seconden:
Je bent meer dan MIJN vriend,
jij bent iemand die al het geluk in de wereld verdiend.
Je luisterd naar me angst en verdriet,
zoals niemand anders dat ziet.
we huilen om ons verleden,
maar realiseren dat het behoort tot het heden.
Elke keer lachen we naar de dag van morgen,
en beginnen zonder zorgen.
Als jij ooit weggaat,
om een reden mij verlaat.

Dan verlies ik alles.........

- Joycie -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets kan je nooit met zekerheid vaststellen. Iedereen heeft zijn/ haar ervaringen daarmee en er zijn genoeg mensen die dat weer 'te zweverig' vinden. Er zijn geen feiten over bekend alleen de band tussen tweelingen zijn onderzocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kun je wel zeggen. het is een vorm van vrijwel onverwoestbare (platonische) liefde, waar niemand tussen komt. Hartstikke authentiek en niet kunstmatig op te roepen.
De partijen hoeven het helemaal niet eens te zijn over alles, maar zitten wel op een gezamenlijke golflengte die bindt en stimuleert c.q. impulsen geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat heet je wederhelft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die zijn er zeker!

Het betekent dat mensen op een zelfde 'zielen-niveau' leven. Zij voelen een sterke verbinding en weten vaak wat de ander denkt of gaat zeggen.

Voelen zich altijd bij lekaar op hun gemak, vertrouwd alsof zij elkaar altijd al gekend hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo waar!
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel Ed!!!!! PB komt nog!
Annswers
13 jaar geleden
Besef me ineens dat ik dat niet heb en mis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Annswers, ik misschien ook wel.....................
mijn dochter ontmoete in groep 1 een jongetje waarmee ze bevriend werd.
Het tweetal werd eerst gescheiden doordat de één over ging en de ander niet, vervolgens ging één van de twee naar een andere school, ze hebben samen verkering gehad en dat is na jaren weer uit gegaan, en de vriendschap bestaat nog steeds, en nog steeds erg goed.

Op de lagere school zeiden de juffen:' die twee hebben dwars door de muur heen contact, die hoeven elkaar niet te zien of te horen en toch beïnvloeden ze elkaar'

Ze begrijpen elkaar, kruipen samen in een bubbel. Als er zielemaatjes bestaan denk ik dat deze twee eronder vallen. Ik vind het er in ieder geval een uitstekende naam voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat bestaat inderdaad en ik heb het in mijn leven met 2 personen mee mogen maken, mijn ex-man en beste vriendin.

Ik vond het volgende op internet en dat spreekt mij wel aan:

http://www.aislins.com/nilsia/Tweelingzielenenzielsmaatjes.htm

Toegevoegd na 49 seconden:
Brian Weiss, MD., gebruikt een goed voorbeeld in een van zijn vele boeken, 'alleen liefde is Echt' om te verstaan hoe we tot elkaar in verband staan op zieleniveau en tot God die ons gecreëerd heeft. Hij zegt ...

'Ik ben geneigd te denken dat zielerelaties lijken op een grote boom met duizend bladeren op. De bladeren die op jouw twijg zitten zijn intiem en dicht bij jou. Je mag zelfs ervaringen, ziele-ervaringen met elkaar delen. Er kunnen drie, vier tot vijf blaadjes aan jouw twijg zitten. Je bent ook hoog en dicht verwant met de blaadjes aan de zijtak naast de jouwe. Ze zijn delen van dezelfde tak. Ze zijn dicht bij je, maar niet zo dicht als de blaadjes van je eigen twijg. Gelijkend, als jij verder uitbreidt langs de boom, ben je steeds verbonden met deze andere blaadjes of zielen, maar niet zo dicht als maar niet zo dicht als bij deze in je onmiddelijke nabijheid.

Je bent allemaal deel van die ene boom en een boomstam. Je kan ervaringen delen. Je kent elkaar. Maar deze aan jouw twijg zijn het dichtste. Er zijn vele andere bomen in dit mooie woud. Elke boom is verbonden met de anderen door de wortels in de grond.

Dus zelfs als er een blaadje is van een verre boom dat volomen anders lijkt dan jij en van heel ver weg lijkt, je bent nog steeds verbonden met dat blad. Je bent verbonden met alle bladeren. Maar je bent het meest dichtbij verbonden met deze van jouw boom. En nog intiemer verbonden met deze aan jouw zijtak. En bijna één met degen aan je eigen twijg.

Je hebt waarschijnlijk al ander zielen ontmoet van dezelfde boom in vorige levens. Dat kan in vele verschillende relaties geweest zijn. Hun wisselwerking kan heel kort geweest zijn. Zelfs een dertig minuten durende ontmoeting kan je geholpen hebben om een les te leren of kan jullie beiden geholpen hebben, zoals normaal gezien gebeurt.

Relaties zijn niet gemeten in tijd maar in geleerde lessen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ex-man? Willen jullie dan niet bij elkaar blijven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, soms wint het vleselijke het van het geestelijke... hij ontmoette een 23 jaar jongere vrouw...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat naar voor je. Was het gevoel van zielemaatje wederzijds?
Het is denk ik de angst van iedere vrouw: dat de man er met een jongere vrouw vandoor gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, Ik kon het van te voren weten, want ik ben 12 jaar ouder... maar we hadden een goed huwelijk en de kinderen waren ook dol op hem... maar het is goed zo. Een bevriende paragnost zei toen het gebeurde: Jij hebt zijn karma t.o.v. hem goed afgehandeld... je bent klaar met hem.
In mijn optiek kan een ziel als het lichaam sterft zich splitsen. Het heeft dan als doel om deels een nieuw leven te gaan beginnen en deels om iemand speciaal te helpen en een soort gids te zijn. Hierbij blijft de ziel in de bovensferen.

Zoals je begrijpt kan dit dus vaker voorkomen en met de tijd kunnen er meerdere afsplitsingen zijn. Wanneer in 1 leven zo een afsplitsen elkaar weer ontmoeten, ontstaat er een hele bijzondere band. Soms worden ze een partner in een relatie en soms komen ze bij elkaar om juist hun kennis met elkaar te delen.
Zo iemand zal altijd speciaal zijn als je een zielsmaatje ontmoet. Je zult diegene je hele leven blijven herinneren en je voelt hoe dan ook een hele speciale verbinding.

Ik heb hier op GV een aantal speciale personen ontmoet waar ik een hele speciale verbinding mee voel. Sommigen zijn hier nog en anderen zijn reeds verder gegaan in hun leven buiten GV. Maar nog steeds moet ik regelmatig aan ze denken en heb ik ook het gevoel alsof ik ze eerder heb ontmoet in vorige levens.
Net zoals ik mijn eigen ouders ook in een eerdere vorige leven al heb ontmoet.

In alle levens wat je hier leidt, en alle keren dat je anderen hebt geholpen, heb je een enorm netwerk gecreëerd van zielen waar je een speciale band mee houdt. Zo heeft ook mijn ex, haar vader eerder ontmoet en ook toen hadden ze dezelfde problemen als ze nu hadden. Kennelijk willen ze nog veel van elkaar leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die bestaan zeker, elkaar aanvoelen zonder woorden, elkaars gedachten delen, en zich zo verbonden voelen met elkaar.
Het zijn vaak zielen waar je in eerdere incarnaties ook sterk mee verbonden bent geweest.
Die verbondenheid is voor eeuwig, is altijd geweest en zal altijd blijven bestaan, door vele levens heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo voelen sommige mensen er wel over wanneer zij een vriend hebben zo goed dat ze niet geloven dat het beter kan.

dus denken ze dat hij/haar de enige is voor hem/haar.