Wat is de invloed van je ascendant op het sterrenbeeld nu precies?

Ik heb eens een test gedaan waarbij ik per abuis de verkeerde ascendant had uitgerekend, van de beschrijving klopte maar weinig. Bij narekenen bleek ik een fout te hebben gemaakt. Waarna met de goede berekening er iets uit kwam dat wel goed klopte. (voor de liefhebbers: Weegschaal met ascendant maagd)

Toegevoegd na 3 dagen:
Het is voor mij niet de vraag of het 'waar' is, dat kan ik wrs toch niet echt begrijpen. Maar wat zegt het gegeven sterrenbeeld - met ascendant nou over je??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik geloof er niet zo in..

Het beste antwoord

De makkelijkste omschrijving van een ascendant in verhouding met je sterrenbeeld, is dat de ascendant veelal de kenmerken bevat van je uiterlijke of 'extraverte' gedragingen, oftewel, hoe ervaart je omgeving jou. Je sterrenbeeld is toch veel meer je diepere karakter, je innerlijke of 'introverte' gedragingen. De meeste jongen mensen zijn veelal te herkenen aan de kenmerken van hun ascendant, terwijl wanneer we ouder worden de meer de karakter eigenschappen van onze sterrenbeeld gaan overnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je keuze voor een partner alsjeblieft niet afhangen van iets dergelijks. Ga op je gevoel af ipv vage testen doen om te bepalen of iemand bij je past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook een weegschaal en ook wel eens lastig, maar dat zijn velen met mij.

Andere antwoorden (2)

Ik zal een antwoord gaan geven dat niet populair zou kunnen zijn - maar dat desalniettemin mijn kennis weergeeft.

Als het je niet bevalt, neem het dan gewoon maar ter kennisgeving aan.

De ascendant heeft geen invloed. Geen enkele.

Dat in jouw geval de werkelijke ascendant beter bij je lijkt te passen dan de verkeerde, is puur toeval.

Dit zeg ik niet zomaar - dit volgt uit (letterlijk) vele honderdduizenden berekeningen van sterrenbeelden en ascendanten van evenzovele personen. Er bleek geen enkel verband te bestaan tussen sterrenbeeld of ascendant, en karaktereigenschappen of levensloop.

Natuurlijk, bij één op de twaalf mensen zal de "echte" ascendant beter passen dan één van de elf andere ascendanten. Da's een kwestie van eenvoudige statistiek.

Maar over al die honderduizenden mensen, is er géén verband tussen de ascendant en de persoon. Althans, hoe goed we ook hebben gezocht: we hebben nog nooit iets kunnen vinden.

Enneh - als je meer informatie wilt hebben over de onjuistheid van de sterrenkunde, dan hoef je maar een seintje te geven. Dan kan ik je bijvoorbeeld vertellen over de verschillen tussen de theorieboekjes van de astrologen, en de werkelijkheid die je zelf kunt zien als je 's nachts naar buiten gaat en omhoog kijkt. Laat maar weten... ;-)
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zal een antwoord geven dat nog veel minder goed zal vallen : Alles wat met sterrenbeelden en ascendanten e.d. te maken heeft is volkomen onzin.
Als wij de sterren in een bepaalde positie zien staan, is de kans groot, dat we kijken naar de positie van die sterren zoals die honderden of duizenden jaren geleden was.
De sterren als zodanig bestaan wellicht helemaal niet meer.
Ze staan zo onuitsprekelijk ver weg, dat het licht er inderdaad duizenden jaren over kan doen om vandaag ons oog te bereiken.
Dat geldt ook voor de onderlinge afstand tussen de sterren.
Laat staan dat ze jouw leven beinvloeden op welk gebied dan ook.
Denk je echt dat sterren zich bezighouden met b.v. jouw liefdesleven of jouw carriere ?

Toegevoegd na 16 minuten:
Wat opvalt bij dit soort nep-wetenschappen, is dat er aannames gedaan worden waar vervolgens hele theorieen op gebouwd worden, waar boeken over geschreven worden, cursussen ........
Dat de aanvankelijke aanname bullshit is, vergeet iedereen.
Er zijn een aantal jaren geweest waarin het aantal geboren baby's in ons land significant gecorreleerd waren aan het aantal waargenomen ooievaars (dit is geen grap, het was in de eerste 10 jaar na WO 2).
Als je daar op doordendert, kun je de overbevolking dus een halt toeroepen door kikkers te doden, want dan krijg je minder ooievaars en dus .................................
wat een shit zeg.
Hoe kunnen weldenkende mensen hier in geloven.