Door te luisteren naar de signalen van je lichaam en geest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zal vast verschillende antwoorden teweeg brengen.

Ik zou kiezen voor NLP en Familieopstellingen (systemisch werk)

Hieronder een site met meer informatie daarover.

Dit is een methode die steeds meer geaccepteerd wordt en werkt vanuit hoe bepaalde verbindingen in je hersenen worden aangemaakt en weer kunt veranderen.
Hoe een familiebanden invloed hebben op beperkingen van een persoon.
Naast altijd handig hoe werkt communicatie en wat kun je ermee dat laatste niet van toepassing op jouw vraag, en kan wel helpen met het oplossen van je problemen.
13 jaar geleden
Een blokkade is datgene waar je moeite mee hebt, waar je ahw elke keer tegenaan loopt, je regelmatig overspoelt, wat verdiet en pijn op kan roepen.
Het is meestal een herhalend proces.

Eenmaal inzicht in deze 'stoorzenders' geeft je de kans deze te deblokkeren. Zie het als groeikansen. Zeer waardevol!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou het maar even lichamelijk.

Sluit je ogen... Ga eens lekker zitten (mag ook in de andere volgorde:-)

Voel eens je lichaam...
Wat is nu het eerste wat je opvalt? Luister daar eens heel goed naar.
Laat dan maar weer los (zie je andere vraag). Wat valt je nu weer op? Iets anders!
Ook weer heel goed luisteren.

Als je niets opvalt, dan kan je je hele lichaam eens aflopen. Je voeten, enkels, benen, knieën, heupen, buik, rug, schouders, borst, nek, armen, polsen, vingers, hoofd, wangen, voorhoofd, kruin.
Merk op wat je ervaart, geef geen oordeel, het is er gewoon en het is een moment opname.

Op zich kan je voelen hoe het voelt en daaruit kan je zelf bepalen of het een blokkade is of dat het juist er goed is.

Als je de geestelijke blokkade erbij wilt zoeken dan kan je de techniek toepassen die bij hypnotherapie wordt gebruikt. Volgens mij heb je daar zelf ook al eens een vraag over gesteld.
Die techniek vergt wel veel meer ervaring en ik raad je dan aan om eerst een aantal keer zelf een behandeling te ondergaan. Daarmee leer je het snelste de techniek goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blokkades zijn keurig weggestopte, niet , of niet voldoende verwerkte emoties, die geblokkeerd ergens in je lichaam zitten.
Dezen kunnen zo goed verstopt zijn, dan je zelf er totaal niets meer van weet.
Je zult het zelfs ontkennen als ze er na vragen.
Ook kan je eigen fantasie de verstopte werkelijkheid, totaal verdraaien en er een eigen verhaal van maken.
We worden dus pootje gelicht door onze eigen brein.
Bij je zelf een blokkade opsporen lijkt me erg moeilijk, je bent het immers zelf die het zo goed heeft verstopt.
Met hulp van buiten is het al moelijk genoeg er achter te komen of er wel een blokkade zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn er situaties die je koste wat kost wilt vermijden?
Zijn er situaties waarin je zegt: "Hier kan ik met mijn hoofd niet bij", of "onbegrijpelijk".
Wanneer raak je in de war?
Wanneer raak je buiten jezelf?
Dit zijn momenten waar jij weerstand tegen biedt.
Weerstand is de primaire aanwijzer voor blokkades.
Want elke vorm van weerstand is AFWIJZING! Hier kan jouw ziel (jijzelf) niet vrijelijk stromen en laat je je regeren door je mind (die 'het', uit bescherming voor je overneemt). Je bent dan niet jezelf en zo KEN je jezelf ook niet.
HIER zitten je blokkades.
Dus wanneer zo een situatie ontstaat, reageer even niet zo snel. Kijk naar jezelf, voel je lichaam. WAT voel je precies?
Je zult merken dat het gevoel dat je probeerde te voorkomen en of vermijden veel minder pijn doet dan het voorkomen/vermijden zelf (controle, stress, weerstand)
Uiteindelijk zullen blokkades zich ook in lichamelijke klachten manifesteren. Dit is waar stress (het onderdrukken van je vrije ziel) in resulteert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Emotionele blokkades of tekorten van je lijf, kun je opsporen door te leren spiertesten. Het wordt ook wel de O-ringtest genoemd. Je kunt ook leren pendelen (heel gemakkelijk) en daarmee gesloten vragen stellen (waar alleen JA/NEE op mogelijk is).
Zo kun je gemakkelijk en goedkoop je eigen blokkades opsporen. Het kan wel lastig zijn als je niet neutraal in deze zelftestmethodes stapt omdat je te veel in je hoofd hebt.

Je moet jezelf dus wel "leeg" kunnen maken en vetrouwen dat je het zelf kan.

Anders is het handiger om iemand anders jou te laten testen op je vragen. Je onderbewuste weet namelijk alles
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met pendelen kun je heel veel info krijgen, je hebt ook boeken met speciale pendelkaarten, over verschillende onderwerpen. bijv. over blokkades, welke kleur op dat moment bij je past,welke edelsteen je kunt gebruiken enz.