Welke planten hebben de sterkste energie?

Tijd voor wat meer groen in huis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Cryofiel
13 jaar geleden
Eh - voor "jouw soort" energie, als ik het zo noemen mag, is het toch afhankelijk van de persoon welke plant de "sterkste" - of, eigenlijk, de "best passende" - energie heeft? Wat voor mij goed zou zijn, zou voor jou heel slecht kunnen zijn, en andersom - toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heppie hem weer

Het beste antwoord

Met dikke groene bladeren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze vraag eerder gesteld, dan wel over Feng siu, heb mijn antwoord van toen gekopieerd.

Planten met dikke, volle of ronde bladeren.

De Bamboe en de Lotus.

Lotus in de tuin geeft vrede, tevredenheid en hoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

gras is een van de sterkste planten, maar niet geschik voor in huis. Enkele varensoorten zijn sterk. Ficussen zijn tamelijk onverwoestbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yucca is ijzersterk of dracena en uiteraard zijn cactussen en vetplanten onverwoestbaar. Voorwaarde is dat je planten in het licht zet maar niet in de volle zon en om de drie dagen een scheut water geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit moet je zien is maar 4 minuten van goed advies :
http://www.ted.com/talks/kamal_meattle_on_how_to_grow_your_own_fresh_air.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb eens wat gelezen over Feng Shui, en het schijnt dat je beter helemaal geen kamerplanten in je huis moet zetten. En Cactussen worden helemaal afgeraden.
Een vaas met bloemen kan dan weer wel geloof ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mja, lang geleden dat ik iets over feng shui heb gelezen. Het kan zijn dat ik het mis heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar cactussen dan alleen om de stekels de energie naar alle richtingen stuurt.
Ik gaf eerder antwoord op een andere vraag, met een beschrijving van welke planten het bij mij overleven.
Geloof me: die zijn dus sterk ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de pelargonium.
ik heb er zowel op het zuiden als het noorden een staan, en ze groeien en bloeien tegen de klippen op.
13 jaar geleden
De sanseveria of de vrouwentong, zit barstensvol energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke planten je moet kiezen is afhankelijk van de energie die jijzelf nodig hebt.
Ga gewoon op je gevoel af, koop er één af hooguit 2 tegelijk.
iemand die voor zichzelf moet leren opkomen zal sterke planten kiezen, terwijl iemand die zachtheid en warmte nodig heeft meer aan varens heeft.

Wij kunnen je hier dus niet helpen, ga naar de winkel en laat je gevoel het werk doen, maak contact met deze mooie wezens en sluit vriendschap met hen die bij je passen. Als je op deze manier zoekt heb je ook veel meer kans dat je een goede bij hun passende plek in huis vindt om ze neer te zetten en dat je geniet van de verzorging in plaats van dat het er even tussen door gebeurd.