Toeval bestaat niet en Gdanonym heeft mij gevraagd deze vraag op te zoeken.

Ik mag Hypnotherapeute zijn.

Bij hypnotherapie word je in een onspannen toestand gebracht, géén hypnose, zoals vaak gedacht wordt, je kunt wel in een lichte trance komen, dit doe je sámen met je therapeut(e). Je therapeut moet in staat zijn om jouw een veilig gevoel te kunnen geven.
Dan word je terug gevoerd naar dingen waardoor je eventueel een blokkade door hebt opgelopen.
Mijn manier van werken is, dat ik helemaal met de cliënt mee ga en mee-leef op dat moment. Heb het geluk dat ik mag in kunnen voelen en zodoende vaak weet of dingen echt opgeheven zijn of dat er nog een restant is.

Het allerbelangrijkste voor mij; In liefde werken met een cliënt!

Door terug te gaan, kun je dingen veranderen/verwerken, dicht bij je innerlijke kindje komen wat vaak dát nog draagt wat pijn heeft gedaan. Doordat het kind de pijn nog draagt, zul jij deze pijn ook nog voelen of ervaren op een ander gebied. Het één is verbonden met het ander.
Het is erg belangrijk dat jij en je innerlijke kindje weer één mogen zijn, zodat jij je 'vollediger' gaat voelen.
Je kindje veiligheid kan bieden zodat jij je weer veilig kan voelen.

Hierboven is slechts een voorbeeld, er kan veel gedaan worden met hypnotherapie, zoals het verhelpen van verslavingen maar ik houd me alleen bezig met trauma's of anders gezegd, mensen die zich op de één of andere manier niet goed voelen, waar oud leed vast zit, zij die blokkades hebben of opgelopen hebben.

Je vraag over kosten, deze verschillen zeer sterk, ik hoor wel een bedragen van €75 tot €150!
M.i. veel te veel!

Hoop dat ik je zo voldoende informatie heb mogen geven, vraag anders gerust om meer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

http://www.hypnose.nl/

Ik denk dat hier behoorlijk wat info te vinden is :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn ervaring door hypnotherapie te hebben ondergaan:

hypnotherapie brengt je via een begeleidende meditatie in een meer ontspannende toestand. Dit omdat je de antwoorden in jezelf moet gaan vinden. Je onbewuste zeg maar.
Tijdens die meditatie zal er geprobeerd worden om een contact te leggen met een symptoom of een ervaring (bij jouw misschien het ademhalen). Als het contact er is, dan zal je het symptoom vragen kunnen stellen. Je stelt jezelf vragen. Elke gedachte die dan op komt heeft een betekenis en is waarschijnlijk gerelateerd met de klachten. Deze gedachten en herinneringen komen op deze wijze naar boven in jouw bewustzijn.

Tijdens de gehele sessie heb je je ogen dicht, maar ben je wel volledig bewust (het is geen hypnose). Je praat ook gewoon met de therapeut en hij stelt de vragen die jij jezelf moet vragen.

Ik heb er zelf ervaring mee. Op deze manier ben ik erachter gekomen dat een enorme druk op de borst komt vanuit mijn moeder, die mijn gehele leven flink de duimschroeven had aangedraaid (subtiel). Alsof mijn hart tussen een bankschroef klem zat. Alsof mijn hart vastgebonden was en mijn moeder die touwen stevig aanhaalde. Mijn hart die vrij en open wilde zijn. Onbeperkt mezelf mogen zijn.

Mijn misselijkheid kwam doordat ik een voorwerp had gekregen, een Keltisch kruis en die had ik opgeslagen in mijn maag. Verstopt.
Vandaar dat ik een hanger laat maken en ik deze vraag heb gesteld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/houten-sieraad-hanger.76183

Het is allemaal erg symbolisch, maar op het moment dat je het ervaart, is het erg logisch en kan je veel relaties trekken. Ook de therapeut helpt je bij het verwerken en het een goede afronding te geven.

Het kunnen beelden zijn, gedachten, geur, geluid, en bij een vriendin zelf een tekenfilm. Een bos welke uitgebrand was en nog smeulende was in relatie met haar vader (zij had RSI).

Het idee van hypnotherapeut is dat je verleden/vorig leven een grote invloed heeft op je huidige leven in het nu.
Hiermee hebben vooral je ouders een belangrijke rol en de manier waarop je bent opgegroeid. Eventueel wordt uitgeweken naar broers of zussen, maar pappa en mamma blijven de hoofdonderwerpen.

En alles wat je niet leuk vindt en niet verwerkt, zal je opslaan in je lichaam en geest. Dit worden blokkaden.

Ik betaalde 75 euro per sessie van 1,5 uur. Hiervan werd de helft vergoed door de verzekering.

Groetjes, gdanonym
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Gd!
Als je nog wat verder wilt zoeken naar ervaringen: Susan Smit heeft er in haar boek De Zweefmolen ook over geschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste informatie kun je krijgen van een goede hypnotherapeut. Dan kun je er ook je persoonlijke vragen over stellen of ingaan op het verhaal. Ik heb er zelf ook een aantal gebeld om te zien wat het is of kan zijn. Ik zou ook meer willen weten over algehele hypnose. Het lijkt toch hele aparte materie.