Hoezo wordt het nieuwe tijdperk als het gouden tijdperk voorspeld als de realiteit juist niet zo is?

Mijn concrete vraag was te lang om specifiek te omschrijven; “Waarom wordt het Aquariustijdperk voorspeld als het gouden tijdperk als ik in de realiteit wat anders zie?”
Ik hoorde laatst van iemand dat het tijdperk al aangebroken is , maar wat voorspeld wordt is liefde en eenheid en gelijkheid en broederschap/zusterschap , ook dat de wereld in evenwicht raakt . Maar ik hoorde dat niemand de wereld kan redden en er juist een 3e wereldoorlog aan zit te komen in tegendeel . En dat niemand daar invloed op heeft zelfs de hoogst piefen niet . En veel mensen zijn bang dat de wereld (mensen die ik ken) toch ten onder gaat en nuchter zeggen , dan zijn we er allemaal toch niet meer . Maar dat is niet lief voor je opvolgingen; je kinderen en uiteindelijk kleinkinderen en daarna achterkleinkinderen en die krijgen weer kinderen . Die gaan dan denken , nou wat waren dat slechte mensen , onze voorouders . En als je niet in God of iets geloofd kom je erachter dat wij mensen - bijwijze van - gewoon monsters zijn en nergens wat op uit doen .
Ik zit te overwegen om te stoppen met het geloof en geloof in spiritualiteit enzo en gewoon lekker te leven .
Dus dan zal ik toch even willen weten waarom het Aquariustijdperk als het gouden tijdperk gezien wordt en het tegenovergestelde gebeurt ? Of moeten we wachten op de terugkeer van Christus of op een andere vredestichter; even sarcastisch gezegd .

TurfGraver
een jaar geleden
Siri1995, waarom zou geloof of spiritualiteit de enege antwoord kunnen geven?
Mensen kunnen ook gewoon "goed" zijn.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Niemand die ons komt redden maar ook geen derde wereldoorlog. De aarde komt in een hogere trilling en mensen worden bewuster. Oude machtsstructuren die gebaseerd zijn op schaarste en afhankelijkheid zijn aan het instorten. We zitten nu in een overgangsfase. Kan je het een en ander over vinden in boeken of op internet. Onder andere Michelle Fielding heeft mooie video's over de nieuwe tijd. We krijgen een heel ander systeem, met ander onderwijs; ander financieel systeem; andere gezondheidszorg; andere energievoorziening, namelijk vrije energie enz. Allemaal gebaseerd op verbinding en gelijkheid. Vandaar zoveel onrust de laatste paar jaar. Eerst moet het oude kapot voor er iets nieuws voor in de plaats kan komen.
Wat geloof en spiritualiteit betreft. In de bijbel zijn bijvoorbeeld maar 66 van de oorspronkelijke 777 boeken opgenomen. Ook om ons onwetend te houden. Spiritualiteit gaat over de samenhang der dingen. Weet niet waarom je dat zou verwerpen.
Siri1995
een jaar geleden
@EchWel , ik vind dat juist wel een antwoord eerlijk gezegd , ook realistisch , ipv een reactie , aangezien wat je zegt over het instorten en dat eerst het oude kapot moet worden gemaakt wat je zei ,
Alleen wat je zei over de bijbel kon ik niet zo goed volgen wat je daarmee bedoelde met 66 van de 777 en nog wat ,
En wat je zegt dat spiritualiteit de samenhang der dingen is , de laatste vier jaar heb ik een bewustwordingsproces gehad maar ik word ermee geconfronteerd een psychose te hebben na wat ik allemaal gezien heb , ik heb de hele spirituele wereld gezien en hoe die in verbinding staat met allerlei geloven en culturen , er zijn zelfs dingen gebeurd in 2019 dat de innerlijke met de uiterlijke wereld verbonden werd en ik een speciale gave ontdekte bij mijzelf , maar ik ben bang dat dat schijn is door wat mijn familie en partner zegt ,
Dus vandaar dat ik daarin stap terug doe betreft het spirituele en door het leven probeer te gaan als ongelovige
Siri1995
een jaar geleden
PS. En wat je zei over Michelle Fielding , ik zal eens even rondkijken :)
Cryofiel
een jaar geleden
"De aarde komt in een hogere trilling"??? Volgens mij is er niemand die weet wat dat zou moeten betekenen. Hoe dat kan? Simpel: Het betekent niets. He-le-maal niets. "Om ons onwetend te houden"? Wie zou ons onwetend willen houden? Alweer zo'n vraag waarop niemand het antwoord weet. Waarom? Omdat er geen antwoord is. Juist wetenschap gaat over de samenhang der dingen. Verdiep je er eens in. Echt, dat helpt.
Cryofiel
een jaar geleden
@Siri1995, je doet juist je uiterste best om door het leven te gaan als gelovige. Daarbij kijk je zelfs zo hard mogelijk weg van alle aanwijzingen die je krijgt aangeboden om je blikveld te verruimen.

Antwoorden (1)

Astrologen zijn het er niet over eens wanneer het Watermantijdperk precies begint (of is begonnen). In de astrologie stelt men namelijk dat alle sterrenbeelden op de Dierenriem even groot zijn (elk 30 booggraden) en het is niet goed mogelijk dit passend te maken op de werkelijke sterrenbeelden. Op basis van onderzoek stelt Nicholas Campion (The Book of World Horoscopes) vast dat veruit de meeste publicaties (24) het tijdperk van Aquarius laten beginnen in de 20e eeuw, met de 24e eeuw op de tweede plaats (12 beweringen).

Nu de realiteit bepaald geen gouden tijdperk is, is bijvoorbeeld deze conclusie te trekken:
- het gouden tijdperk valt op een ander tijdstip of
- het gouden tijdperk komt nooit. Astrologie is slechts een geloof waarvoor geen wetenschappelijk bewijs bestaat. Astrologie wordt ook wel een 'kosmische inktvlekkentest' genoemd. Wanneer iemand ‘achteraf’ een wonderlijke overeenstemming ziet tussen de vage bewoordingen van een horoscoopduiding en feitelijke gebeurtenissen, dan is dat een projectie-effect.
een jaar geleden