Waar komt mijn informatie door mijn zesde zintuig vandaan?

Ik heb een zesde zintuig. Ik zie spreek of voel geen geesten. Ik krijg informatie door in beelden. Dit betreft meestal kleine feitjes over iemands leven. Ik probeer al meer dan 10 jaar er achter te komen waar de informatie vandaan komt. Zijn het dan toch geesten of komt dit van iets anders? Ik heb al vele antwoorden gekregen maar het is nooit duidelijk geworden voor mij. Sommige zeggen het universum, god of een engel. Kan iemand mij helpen?

een jaar geleden
1.1K
Ritsuka
een jaar geleden
Komt uit je fantasie

Antwoorden (1)

Buitenzintuiglijke waarneming is waarneming die onafhankelijk van de bekende zintuiglijke processen gebeurt. Buitenzintuiglijke waarnemingen zou plaatsvinden met een zesde zintuig.
Waarschijnlijk komt je informatie uit fantasiebeelden. Als je maar vaak genoeg kleine feitjes over iemand fantaseert, is de kans groot dat een beeld een keer klopt, dat onthou je en dat maakt indruk!

Niemand kan antwoord op je vraag geven omdat er (nog?) niet te bewijzen valt of een zesde zintuig bestaat en wat een eventuele bron is. Afhankelijk van iemands geloofsovertuiging, komt de informatie van geesten, god, een engel…
.
Feitje
Iemand die beweert helderziend te zijn, wordt een helderziende of paragnost genoemd. Zo iemand denkt op een andere manier dan via zintuiglijk waarnemen iets over voor hem onbekende mensen of situaties te weten te kunnen komen. Zo beweert hij of zij bijvoorbeeld gedachten, gevoelens, herinneringen, of visualisaties van een cliënt of groep te kunnen opvangen.
Hoewel paragnosten vaak beweren door de politie ingeschakeld te zijn om vermiste mensen of voorwerpen te helpen opsporen, is het vaak andersom: de paragnosten geven ongevraagd advies aan de politie. Uit een onderzoek in Engeland blijkt dat, als een paragnost advies had gegeven bij zaken die uiteindelijk opgelost zijn, dit advies nooit bleek te kloppen.
.
Als je er toch van overtuigd bent dat je deze gaven hebt, kun er veel geld mee winnen als het bewezen kan worden:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_prizes_for_evidence_of_the_paranormal
een jaar geleden