Is er ergens een site waar je live de statistieken kunt zien van evangelisatie?

Ik vraag mij altijd af hoeveel mensen er nog niet van het evangelie hebben gehoord. Dit eigenlijk ook weer beetje koppelend aan de eindtijd.

TurfGraver
2 jaar geleden
Hoe zou men dat bij moeten houden?
Als jij iets tegen ander verteld weet die sute dat toch niet.
Eeh, welke eindtijd?
DivineSaturos1
2 jaar geleden
Ik ga niet weer met jou in discussie
SentWierda
2 jaar geleden
Eindtijd is de tijd die voorafgaat aan de Jongste Dag. De Jongste Dag is de laatste dag van de wereld, althans volgens Bijbelvorsers
Over dit onderwerp zijn vele sciencefictionboeken geschreven - zo waarheidsgetrouw mogelijk, maar dan wel in de zeer verre toekomst.
Ook vele Bijbelvorsers hebben zich met de Jongste Dag beziggehouden en deze tot op de dag nauwkeurig voorspeld; vele Jongste Dagen zijn er geweest in de afgelopen eeuwen - tot op heden is op de Jongste Dag niets gebeurd. En steeds opnieuw duiken voorspellers op.
LeonardN
2 jaar geleden
Persoonlijk snap ik ook niet zo goed wat een live statistiek voor zin zou hebben. Naast dat het praktisch zo goed als onmogelijk is.
Jaarlijks een update zal waarschijnlijk al laten zien dat dat een trage beweging zal zijn.

Antwoorden (1)

Nee, zo'n site bestaat niet. Dat kan namelijk ook niet, behalve als de cijfers gefingeerd zouden zijn. Het enige wat men kan doen is mensen enquêtes in laten vullen met vragen over religie, of de aantallen grofweg schatten. Dat grofweg schatten doet https://www.globalrize.org/2021/02/19/globalrize-draws-up-rankings-for-the-least-reached-peoples/