Ik dacht 2 keer een aura te hebben gezien. Maar hoe weet ik of het het echt was of niet?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.2K
Rieneke1
4 jaar geleden
Wellicht vieze brillenglazen? Als je het maar twee keer gezien denkt te hebben, lijkt het me niet dat er iets aan je ogen mankeert. Als je bezorgd blijft, vraag dan aan je huisarts een verwijzing naar een oogarts.
LeonardN
4 jaar geleden
@MinnaPunt Definieer "echt".
Dromen zijn echt, in de zin dat je droomt en dingen waarneemt.
Er is geen wetenschappelijk bewijs van het bestaan van aura's.
Het zou best kunnen dat je hersenen je voor de gek houden en je iets waar denkt te nemen, wat er niet is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@LeonardN
Je kan de meest absurde dingen dromen. Wat is dan echt? Het gebeurt in de hersenen, maar zijn de dromen dan echter dan denkbeeldige aura's of wat dan ook? hoofdpijn is echt en migraine is echt en de beelden die je af en toe denkt te zien zijn die ook echt of zijn dat de spinsels in de hersenen? Wat is echt?
LeonardN
4 jaar geleden
Precies. Het gebeurt in de hersenen. Dromen zijn in die zin dus niet echt, net als aura's.
Ze kunnen heel echt overkomen. "Je weet of dat echt is, als je het vaker ziet."
Is dus onzin. De frequentie van iets maakt het niet wel of niet echt.
Je hersenen kunnen je dagelijks voor de gek houden of 1x in je leven.

Antwoorden (2)

Het waarnemen van een aura zit in de spirituele hoek. Je weet of dat echt is, als je het vaker ziet.
Een aura is een energieveld, dat zich bijvoorbeeld om mensen, dieren en planten bevindt en deze aura kan door sommigen gezien en gelezen worden. Mensen die helder kunnen zien zijn in staat om dit energieveld waar te nemen. Zij zien dit vaak als kleuren.
Misschien zag je echter een migraine-aura.
Migraine aura is een aanval van minder goed zien, met een vlek die verandert. Een aanval duurt ongeveer 15 tot 60 minuten. Hierna kunt u hoofdpijn krijgen, maar dat hoeft niet. Een aanval van migraine aura komt plotseling en verdwijnt weer vanzelf.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
-min
"Je weet of dat echt is, als je het vaker ziet." Er is geen mogelijkheid dat dit een misinterpretatie van de hersenen is?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@LeonardN
Als het een misinterpretatie van de hersenen is zal je het maar een of twee maal zien. Kan een andere oorzaak hebben; b.v een migraine-aura. Jouw reactie is dus onterecht als je het antwoord goed leest.
LeonardN
4 jaar geleden
En mensen die stemmen in hun hoofd hebben, en dit dagelijks horen.
Zijn die stemmen echt (extern van de waarnemer)? Of een inbeelding van de eigen hersenen? Mijn reactie is niet onterecht, een migraine aura is ook niet "echt" het is niet meer dan wat de hersenen projecteren.
Het bestaan van aura's is onbewezen.
http://www.skepdic.com/auras.html
Als je lichtbeeld om iemand hebt gezien, heb je echt een lichtbeeld gezien. Maar geen aura.

Dit lichtbeeld kan een nabeeld zijn. Wanneer je lang kijkt naar een voorwerp, en je kijkt vervolgens de andere kant op, dan kan het voorkomen dat je nog even de contouren van het voorwerp voor je ziet. Wanneer je dat ziet, dan zie je het nabeeld. Dit nabeeld is even groot als het voorwerp waar je naar hebt gekeken en verandert niet van vorm. Het heeft meestal de complementaire kleuren van het voorwerp. Zo geeft een rood voorwerp meestal een groen nabeeld.
Het lichtbeeld kan ook veroorzaakt zijn door een tijdelijke stoornis in de hersenen of oogvermoeidheid.

Aura-deskundige
De aura kan je direct zien wanneer je naar een voorwerp kijkt. Wanneer je even de andere kant op kijkt, dan zie je de aura niet meer in je ogen 'gegrift' staan zoals bij het nabeeld het geval kan zijn. De aura is supersnel vergeleken met het nabeeld. De aura kan van vorm en kleur veranderen terwijl je er naar kijkt. Sommige mensen zien de hartslag in de aura terug.

Het bewijs dat aura’s bestaan is nog niet geleverd. Gefotografeerde aura's hebben niets met de uitstraling van mensen te maken, maar zijn afhankelijk van diverse fysische variabelen, waaronder de belichtingstijd, de temperatuur, de spanning, de pulsfrequentie, de luchtvochtigheid, de structuur en geleidingsvermogen van het object, het soort fotopapier en het ontwikkelproces. Zo kun je ook aura’s van munten maken.

Het bewijs dat God bestaat is nog niet geleverd. Toch geloven mensen in God. Zo kun je ook geloven dat je aura’s ziet. In het land der blinden zal iemand die iets zegt te zien ook raar aangekeken worden omdat niemand kan bewijzen dat er een lichtwereld bestaat…
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mooie afsluiter +