Als er een Laatste Oordeel was, wat was dan de eerste en wat zijn de middenste?

Toegevoegd na 46 seconden:
IS* niet 'was'

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is geen laatste oordeel ook dit is een verzinsel van verschillende kerken.God kan niks vergeven je zult je fouten zelf moeten goedmaken.Je komt na je overgaan weer terug op Aarde in een nieuw lichaam door God geschonken om in een nieuw leven het nu proberen het te volbrengen zonder fouten.

Het beste antwoord

De bijbel spreekt niet van een eerste en middelste oordeel, maar dit wil niet zeggen dat Gd sinds het bestaan van de mensheid niet heeft geoordeeld.

De vloed ten dage van Noach was een oordeel over de mensheid.

De steden Sodom en Gomora was ook een oordeel van Gd.

Typerend is de reden waarom.
De mensen hadden zich afgekeerd van
De Gd die de mens had geschapen, de bijbel vermeld dat de mensen in die periode slecht waren in de ogen van Gd.

Het laatste ni oordeel dat komen zal wordt vergeleken met de tijd van Noach.
Mensen aten en dronken en hadden geen oog voor de boodschap van Gd.

In onze huidige tijd die beïnvloed is door hogere machten is het niet anders.
Gelukkig kunnen we vertrouwen op een rechtvaardige rechter.

groet amadeus
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
U mag dit verhalen noemen, voor mij zijn dit feiten omdat ik erin geloof. Ik geloof ook dat bewijzen worden verdoezeld ivm de verhalen die je aanhaald. Weet je waarom ? Al eens gehoord van het Rockefeller museum ?
Weet je waar dit museum is gevestigd ?
Weet je wie Rockefeller is ? groet amadeus

Andere antwoorden (1)

Er was geen eerste of middelste oordeel.
Laatste heeft hier de betekenis van ‘door niets gevolgd’.
Het laatste oordeel is de dag waarop over alle mensen een oordeel geveld zal worden door God.