hoe geesten bestaan oke ik weet dat als mensen doot gaan dan gaat hun geest naar de hemel maar hoe bestond een geest als eerst?

ik bedoel ja logish dat als je dood bent dat je geest dan naar de hemel gaat maar hoe is dat bestaan hoe zijn geesten bestaan leg me uit A.U.B

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Erna55
6 jaar geleden
Jij vind het logisch dat je bij overlijden naar de hemel gaat.
Maar dat is alleen logisch voor mensen die christelijk zijn. Het is een onderdeel van hun geloof. Omdat na de dood het levenloze lichaam nog steeds op aarde is, is de christelijke logica dat er een geest moet bestaan. Je vraag gaat over het geloof, niet over de natuur.
Mogelijk kan een dominee of priester je een antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is geen enkel bewijs dat geesten of de hemel bestaan. Als jij daar in gelooft is dat prima, maar niemand zal kunnen uitleggen hoe of waar een geest bestaat.
Thecis
6 jaar geleden
Mag ik nog op een ander punt wijzen. Volgens het christelijk geloof, is het de ziel (niet de geest) die naar de hemel gaat. Of naar de hel. Dat zijn de twee mogelijkheden (en het vagevuur als tussenweg). Er blijven geen geesten achter op aarde volgens het geloof. Het erkennen van geesten valt dan officieel ook onder ketterij. Oftewel, de hemel en geesten op aarde kunnen niet samen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
-- Mag ik nog op een ander punt wijzen. Volgens het christelijk geloof, is het de ziel (niet de geest) die naar de hemel gaat. Of naar de hel. Dat zijn de twee mogelijkheden (en het vagevuur als tussenweg). -- Antw. Dit is helemaal niet volgens het christelijk geloof maar volgens de Rooms katholieke leer. Je verwart het christendom met de Rooms katholieke leer of kerk. groet amadeus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
-- Het wonder van Lourdes is een hersenspinsel van een puber (Bernadette Souberoux) en het verschijningswonder van Fatima blijkt een verzinsel van een aantal nonnen, die dat in een brief aan de Paus hebben aangegeven. Alleen dat laatste is in Rome nooit toegegeven; bedenk, dat het de Kerk altijd héél veel geld heeft opgeleverd.
Voor geld wordt heel veel gedaan, zelfs de gelovigen belazeren. -- Antw. Idd., dit alles is gebeurt volgens de Rooms katholieke leer.
Heeft niks met christendom vandoen. groet amadeus

Antwoorden (1)

Engelen zijn geesten die in de hemel leven.
Ze zijn een hogere levensvorm dan mensen.
De ware God, ook een geest, heeft de engelen geschapen voordat hij de aarde maakte (Job 38:4, 7; Mattheüs 18:10).

Jehovah heeft miljoenen trouwe engelen om zich heen. (Lees Psalm 103:20, 21; Daniël 7:9, 10.)