Geklop en gekrab op de muur, een geest? Hoe reageren? Of negeren?

Het begon op een zaterdag, een aantal weken terug. Ik zat in de huiskamer wat interessants te lezen, tot ik werd afgeleid door een krassend geluid op de muur en meteen geklop er achteraan.
Ik nuchter als ik ben, dacht nouja zal wel.. maar dit ging zeker 5 tot 10 minuten zo door met tussenpozen.
Toch maar even gaan kijken.. Niks te zien! Iets tussen de (dunne) wand wat zoveel geluid maakt kan bijna niet, er lopen daar geen kabels of leidingen, geen thermostaat daar en aan de andere kant is de hal. Daar was ook geen logische verklaring voor te verzinnen en het was alweer gestopt.Ik heb er niet veel meer over nagedacht, was misschien vermoeidheid dacht ik.
Tot het een kleine week geleden weer gebeurde. Maar nu duidelijker, dichterbij me en ik was zeker niet vermoeid. Gekras en geklop op de muur! Er bekroop me een soort onnatuurlijke kille angst, mijn zintuigen werden sterker, voelde kou, het daglicht werd donkerder en ik merkte dat iets verplaatste verder de kamer in waar ik eerst nog 2 keer een bonk, een klap en een tik hoorde. Maar er was niks te zien!
Ik kreeg het benauwd alsof mijn keel dicht kneep, een vieze smaak erbij en toen ik in de keuken kwam hing daar een smerige rottende geur van dode dieren ofzo. Deze geur was 5 minuten later ineens weer weg.
Ik dacht wel aan iets van geesten, maar geloof eigenlijk niet iets wat zo aanwezig voelt.. Er zijn nu ook best vaak lampen die gaan flikkeren op het moment dat ik kijk. Maakt niet uit waar ik dan ben. Wat kan ik hiermee?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (2)

Ik geloof niet in geesten! Eventueel zit er een muis/rat tussen de muren en plafond. ik zou ongediertebestrijding bellen om eens een kijkje te nemen. Anders heb je waarschijnlijk rare buren
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zoals ik al zei, die wand is te dun voor wat anders en verder massief. Ik ben nog steeds allerlei andere verklaringen aan het zoeken, maar zo'n overduidelijk geluid kan nog maar weinig anders betekenen. Ook zijn er deze periode meer vreemde dingen gebeurd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Weinig anders dan ewat, een geest? Hoezo, kan een geest dan wel? Ja, je eigen geest, dat komt meer voor dan vaak gedacht wordt. Maar ik denk niet dat je dat bedoelt. Waar een geluid vandaan komt kan behoorlijk verne.. bedrieglijk zijn, dan lijkt het veel dichterbij dan het is. Verder kunnen sommige kevers behoorlijk lawaai maken. Hoe dan ook, onverklaarde geluiden zijn meestal prima verklaarbaar, alleen gebeurt het niet altijd. Twee hoofdgroepen oorzaken: bouwkundige en dierlijke. Deze bijv.: https://www.startpagina.nl/v/wonen/vraag/178107/geklop-hoor. De enige keer dat ik vond dat die houtkever wel erg hard knaagde, was het een inbreker met een koevoet. Op een tijd dat je het bijna niet gelooft: 's avonds om half negen ofzo. Heel zachtjes, en stomverbaasd dat ik 'm een straal uit de brandblusser gaf. Had zich wsch. een verdieping vergist vanaf de straat, want mijn licht brandde. En de benedenburen waren weg.
Cryofiel
6 jaar geleden
Vraagsteller, het lijkt wel of je alles doet om maar tot de conclusie te komen dat er een geest aanwezig was.
zondag
6 jaar geleden
Hoe kan een geest, zo die al bestaat wat ik dus niet geloof, nou krabben of kloppen aan/op je muur. Hij heeft geen lichaam. Daarstraks werd ik bij mijn linkerbeen aan mijn fleece jack getrokken. Ik keek naar beneden want ik dacht dat de kat het deed. Maar de kat was helemaal niet in de buurt. Een geest dan? Welnee man, ik denk dat de stof van mijn jack zodanig omhoog heeft gezeten dat die ineens recht naar beneden viel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vraag het hier omdat ik het zelf ook niet weet. Vind het prima dat mensen een suggestie hebben wat het kan zijn, of hoe er mee om te gaan.
Ik en mensen waarmee dit al was besproken, konden zelf ook alle antwoorden met (simpele) oplossingen bedenken.
Maar geloof me, ik heb ook de gekste dingen al uitgesloten. Meerdere keren.
Misschien lijkt het dat ik overal snel een weerwoord voor heb, maar dit kan best komen doordat ik al zo vaak dezelfde ideen van anderen heb gehoord ook?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In bepaalde paranormale stromingen zou het een geest kunnen zijn.
Cryofiel
6 jaar geleden
Ooit gedacht aan: "er was iets dat geluid veroorzaakte, en ik heb niet kunnen ontdekken wat het was"?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat geluid was zo herkenbaar als ik dat omschreven heb. Ik heb niemand op die muur zien kloppen en aan de andere kant was ook niks te zien. Er valt niks te verklaren verder. Alleen dat het niet deugt.
Ben je gelovig? Zo ja in wat geloof je. Mijn tip is: kijk of het nog een x gebeurd als het weer gebeurd kies er voor mss een beetje lang maar het moet wel bij een vriend(in) of je ouders of bij iemand anders een maandje te gaan intrekken als het dan gebeurd zou ik naar een psychiater gaan als het niet gbeurd zou ik je muren gaan controleren niet jij natuurlijk maar professionelen mensen als je te horen krijgt dat alles normaal is en je weet dat het niet zo is moetje denk ik toch een ander huisje zoeken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
wat heeft het feit dat vraagsteller gelovig is met de vraag te maken?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wellicht aangezien de meeste religies het bestaan van geesten erkennen...?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Religie hoeft er niet aan te pas te komen: als je gelooft in geesten, geloof je. Maar pas een beetje op met 'naar een psychiater gaan', want wat nou als dat tijdelijke adres ook zo z'n geluidjes heeft? Eenmaal erop gespitst, ga je meer van die dingen horen. En alleen iets horen dat er niet is, zonder verdere klachten, is geen teken dat er iets ernstigs aan de hand is.Hoeveel % van de mensen zouden dat hebben? Geschat (orde van grootte is genoeg) a < 4%
b 10%
c 20%
d 30% Hier de spoiler, eerst kiezen, dan klikken. https://encrypted.google.com/search?q=stemmen+horen+prevalentie
Cryofiel
6 jaar geleden
pieter1986, religies 'erkennen' het bestaan van geesten niet, ze gaan uit van het geloof dat geesten zouden bestaan. Dat staat los van de vraag of geesten bestaan. Het antwoord op die vraag is, voor zover wij na duizenden jaren ervaring en onderzoek hebben kunnen nagaan: neen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben een klein beetje christelijk opgevoed, maar gingen vroeger alleen met kerst naar de kerk. Ik heb sinds korte tijd wel wat nieuwe mensen in mijn kennissenkring die christen zijn. Maar we hadden deze in eerste instantie leren kennen buiten geloofszaken om.
Naar een psychiater zal ik zeker niet gaan, ik heb nooit dat soort klachten en weet wanneer iets echt is en illusie.
Heb trouwens ook wel van anderen gehoord dat die tijdens hallucinaties toch wat vager in hun kop waren.
Ook verdwijnen hallucinaties vaak weer snel, of maken plaats voor een nieuwe.
Ik hoorde toch een minuut of 10 dat geluid tegen de wand.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Muis in huis