Kan ik zonder ego leven?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K
AWM
15 jaar geleden
Wat jammer dat er alleen maar een knopje 'Goede vraag' is...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is dit zo´n slechte vraag dan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goeievraag +1

Het beste antwoord

ja, lees het boek nieuwe aarde
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk niet dat je het nu kunt, maar weet wel dat je het nu niet doet. Anders zou je het niet interesseren om deze vraag te stellen. (Vat dit niet persoonlijk op, het is bedoelt als antwoord op je vraag)
Er zijn wel mensen die leven zonder ego. Denk aan geestelijke gehandicapten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik snap wat je zegt... Alles wat je zegt is de stem van het ego. Bedoel je dat?
Letterlijk genomen niet. Ego=ik. Als er geen ik is besta je geestelijk niet.

Figuurlijk genomen ook niet. Je ego geeft aan hoe jij tegen je "Ik" aankijkt. Wat vind je van jezelf? Iedereen heeft een ego, positief of negatief.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Boeddha zegt van wel..zodra je verlichting hebt bereikt. Kan je prima zonder ego verder leven.

Psychologisch gezien niet, dan leid je aan een ernstige persoonlijkheidsstoornis.