Hoe kun je het beste helemaal 'thuiskomen'?

Dit is een spirituele vraag!

Toegevoegd na 14 minuten:
Er staat hier duidelijk een categorie spiritualiteit.
Het is dus niet nodig mijn vraag toe te lichten!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dappere vraag +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo geen uitleg? Bedoel je 'aarden' of bedoel je de plek vinden waar jij je het meest thuis voelt of bedoel je je huis zodanig spiritueel inrichten dat je er optimaal kunt thuiskomen of bedoel je jezelf leren kennen of.... ? Juist omdat je het in de categorie spiritualiteit plaatst, is het voor 3389347 uitleggen vatbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die toelichting is niet nodig.ik wil een puur antwoord!
Cryofiel
13 jaar geleden
Het is duidelijk in de zin dat iedereen denkt dat hij weet waar het over gaat, maar in werkelijkheid iedereen zijn eigen, volstrekt verschillende, interpretatie heeft. Het feit dat niemand dat merkt, zegt meer dan de vraag zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensen die de vraag niet begrijpen zullen ook geen goed antwoord kunnen geven, voor die het wel begrijpen is de vraag compleet en duidelijk.
Ik denk dat Snoeske zo haar zelf indekt tegen antwoorden die ze niet wil hebben ( geleerd van andere vragen en antwoorden op dit gebied?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg eens uit wat je hier mee bedoeld ?

Het beste antwoord

snoeske, wat een mooie vraag, wat een moeilijke vraag.
Het is voor iedeeen anders en voor velen totaal onbereikbaar, het is niet zo maar te leren.
Eerst moet je * groeien* je zelf leren kennen, te accepteren zoals je bent, terug gaan naar je basis, nederig worden, dankbaar.
Daarna probeer je innerlijke rust te vinden een bijna onmogelijke taak, frustratie's los laten en ergenis en kwaadheid, als je dan op nul zit, vraag je om hulp aan je gids, je gids die altijd bij je is, die je beter kent dan je zelf , die jou de innerlijke rust kan geven.
En daarna als je massel hebt, na jaren proberen, stroom je ineens vol met gelukzalige energie, het verwarmt je van binnen uit, het stroomt en vibreert door je lichaam.
Het maakt je afwezig en loom en dan beste snoeske, als je weer massel hebt, ondervind je het overweldigende thuisgevoel, met niets te vergelijken, met niets te overtreffen.
Tranen van intens geluk lopen over je wangen, alles tintelt aan je, even ben je het meest blije mens op aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WOW...MOOI!

Andere antwoorden (3)

Thuiskomen doe je vooral door datgene te doen waarbij je je goed voelt.
Ga voor jezelf na wat vertrouwd voelt, waar je je het liefst aan vastklampt en verbindt daar een zekere mate van persoonlijkheid mee.

Thuis is de plek waar je veilig bent en in tevredenheid kunt genieten van je welverdiende rust. Het is de plek waar je het liefst naartoe wilt als je moe bent, zowel geestelijk als lichamelijk.

Trek die lijn door naar je innerlijk en probeer dan die eigenschappen en bezigheden te vinden waarmee je jezelf het meest verbonden voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door liefde toe te staan in je leven, wat je levenspad zal verlichten.
Vooral het wegschenken van liefde is zo groots en zo fijn, want het zal duizend maal weer naar je terugkeren.
Neem de rust en de tijd voor jezelf, en voel de stille hunkering van je ziel.
Keer je in jezelf, en laat het diepe gevoel van vrede en behagen in jezelf omhoog komen.
Ieder mens heeft een onbewuste herinnering aan het hemelrijk waarin hij vertoefde voor de incarnatie een feit werd, en je hier lichamelijk geboren werd.
De wereld van Licht en Liefde, oneindige tederheid en groots erbarmen.
Laat dat weer in je geboren worden, en een diepe vrede zal je metgezel zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te leven vanuit liefde, en niet vanuit angst.

Toegevoegd na 49 seconden:
Als je gelovig bent, geloof dan uit liefde, en niet (zoals velen) uit angst.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het belangrijkst is liefde voor jezelf. Door jezelf eraan te herinneren dat je nooit alleen bent, want je hebt altijd, altijd, altijd je lieve zelf nog.