Wat is satsang?

En waar kan ik dat geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar kan je het ondergaan bedoel je? Als je niet weet wat satsang is, zou ik het maar niet zelf gaan 'geven'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt je vraag dus anders geformuleerd begrijp ik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat satsang is staat hierboven 3 maal! Waar je het kunt geven? OVERAL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja goed he? Iemand die niet weet wat Satsang is maar het wel wil geven. hahahahhahaha Het kan ook niet gekker worden hier.

Antwoorden (8)

Satsang (Sanskriet sat = waar, sanga = gezelschap) kan in de Indiase filosofie drie dingen betekenen"

1.het gezelschap met de hoogste waarheid
2.het gezelschap met een goeroe
3.het gezelschap met een groep mensen die over de hoogste waarheid luistert, spreekt en erin opgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Satsang (Sanskriet sat = waar, sanga = gezelschap) kan in de Indiase filosofie drie dingen betekenen"

1. het gezelschap met de hoogste waarheid
2. het gezelschap met een goeroe
3. het gezelschap met een groep mensen die over de hoogste waarheid luistert, spreekt en erin opgaat.

Satsang laat zich sterk vergelijken met Swedana, een methode uit het Tibetaans_boeddhisme.

Misschien kun je je er hier http://www.satsang.nl/ voor aanmelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in gezelschap van waarheid bewustzijn en zaligheid. sat chit ananda
Het woord komt uit het Sanskriet:
Sat is waarheid en Sanga gemeenschap.
Satsang betekent: "samen zijn in waarheid".
Al vele jaren komen mensen overal ter wereld bijeen om uitdrukking te geven aan hun
diepste verlangen: vrede te vinden in zichzelf en een oprecht en vreugdevol leven te leiden
met achterlating van religies,
filosofieën en concepten.

Ramana Maharshi
Satsang is een directe weg zonder specifieke technieken en methoden.
Het enige wat van belang is, is dat je het verlangen en
de bereidheid hebt om te zien wie je werkelijk bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Satsang betekent:

bijeenkomst of verzameling van mensen die op zoek zijn naar Waarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie zoekt nog waarheid? zoek je iets? geen bron
gemeenschap van gelijkgestemden die leven in waarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ooh, ram Ik ben er!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh Ram, blij dat je toch geantwoord hebt, al die onnozele reacties hierboven. Iedereen leeft in een gemeenschap en in hun waarheid. Dat is niets bijzonders.
Satsang is wat het is.

Satsang is ook een bijeenkomst waar een spiritueel leraar de kern van de advaita-leer doorgeeft.

Ben jij een spiritueel leraar?
14 jaar geleden
Je hebt het antwoord al wat Satsang is.

Waar kan je dit geven?
Daar waar jij je wijsheid mee wilt delen.
Daar waar jij in al je wijsheid, respect en liefdevol wordt ontvangen!

Toegevoegd na 5 minuten:
Misschien is het zinvol voor je om even op deze site te kijken, daar waar Satsang wordt gegeven en gedeeld! www.ecodorp.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles is Satsang, ALLES... De vogel in de boom die zijn zang laat horen is Satsang... De boom zelf in de tuin die zijn bloesem draagt en laat ruiken aan een ieder die kan...

Alles is samenkomst in waarheid... ALLES... Als je maar kunt horen, als je maar kunt zien, als je maar kunt ervaren...

Toegevoegd na 29 seconden:
En alles wat je zegt is Satsang, dus dat geef je al... Altijd, nooit niet...