Wat is het tegenovergestelde van succes hebben?

Ik heb het zo hier en dan gevraagd en dan krijg ik als antwoord;

Pech

Aangezien succes maken iets is wat je zelf in de hand heb vindt ik pech hebben niet het tegenovergestelde, je heb dat immers niet in de hand.

Maar aangezien je succes zelf doet, moet het tegenovergestelde toch ook beïnvloedbaar moeten zijn?

Maar wat is dat dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.1K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Overal tegenslag bij ondervinden en geen kans zien dat te overwinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mislukking.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je dat in de hand?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mislukking is een znw hebben een werkwoord het zou dan dus mislukken moeten zijn (synoniem voor falen antwoord 1)
Geen succes hebben.

Toegevoegd na 4 minuten:
Winnen is succes hebben.
Tegenovergestelde is verliezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pech is meer het tegenovergestelde van geluk hebben.
Succes is voor een deel toch ook de vruchten van je eigen inspanning plukken, je inzet beloond zien en je doelen bereiken. Dat gaat natuurlijk niet helemaal zonder ook een stukje geluk, maar is geen kwestie van geluk alleen en dingen aan het toeval overlaten.

Het tegenovergestelde van succes is daarmee geen vruchten van je inspanning zien, geen beloning ontvangen en je doelen niet bereiken, in één woord : falen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je succes in je macht heb dan zou je het tegenovergestelde ook in je macht moeten kunnen hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut. Als je per se wilt falen, zul je daar ongetwijfeld ook in slagen. Of hen je dan weer juist succes ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een mooie marleen!
Het tegenovergestelde van succes hebben in de zin van het zelf in de hand hebben vind ik:
Onderaan de ladder blijven hangen.

Voor succes dat men zelf beïnvloed heeft, is er hard gewerkt, gestudeerd, en daar zijn heel wat uurtjes in gaan zitten.

Iemand die geen zin heeft om hard te werken, of te studeren, en die liever rondhangt dan zich inspant, zal altijd spreekwoordelijk onderaan de ladder blijven bungelen, daar waar diegene met succes steeds hoger de ladder opklimt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de goot liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bvb: De barbecue was geen succes.Er was bijna geen volk.Het regende pijpestelen.
In dit geval was er de negatieve invloed van het weer die bepaalde of de gebeurtenis al dan niet een succes werd.
Negatieve invloeden kunnen van de meest vreemde kanten komen en je lot bepalen zonder dat je er zelf iets kan aan doen.
Bvb: Een bekende platenmaatschappij ziet iets in jou , erkent je talent, je mag enkle cd's opnemen, je wordt veel gedraaid op de radio, je krijgt veel optredens.Je hebt succes.Dan beslist die platenfirma dat ze je een ander imago gaat aanmeten.Je moet een andere soort muziek zingen, je krijgt een ander instrument in je handen geduwd, en het slaat niet aan.Gedaan met je succes.
Succes is gebaseerd op opinies.Het is veranderlijk als de wind.Vandaag ben je ieders vriend, morgen ben je vergeten.
Dingen die echt de moeite waard zijn blijven dat, ze zijn niet aan succes onderhevig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenslag hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*Succes* en *falen* hebben indirect met keuzes maken van doen.
Het is niet zo dat we 'succes zelf doen' en dat we op falen geen invloed uit kunnen oefenen.

We kunnen nog zo goed alles 'uitgedacht' hebben om het een succes te laten worden. Uiteindelijk bepaal niet
jij, maar jouw 'omgeving' of het een succes wordt of niet.

Aan jou om de uitkomst te evalueren, sommige dingen 'bij te stellen' en wederom een keuze te maken, enz...

Het is als het leven zelf: leren van de consequentie van de keuzes die we maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenover succes staat gebrek aan succes, dat heet mislukking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor 'mislukking' zie ik liever 'herkansing'.
Waarom zou succes hebben iets zijn wat je zelf in de hand hebt en het tegenovergestelde zou niet iets zijn wat je zelf in de hand hebt.
Het tegenovergestelde van succes - in zoverre dat maakbaar is - is dus toch ook maakbaar?
Het maakt niet uit hoe je het noemt.
Ik vind "geen succes" hebben niet hetzelfde als
" mislukking" of " falen" of "pech".

Ik heb geen succesvolle carriere gemaakt. Ik ben niet iets "hoogs" ofzo geworden. Niet rijk geworden. Geen macht verworven.
Maar ik ben geen mislukking, ik heb niet gefaald, ik heb geen pech gehad.
Misschien heb ik niet genoeg mijn best gedaan, had er niet genoeg voor over.....kan best, maar vind ik niet erg.

Het is allemaal zo relatief.
In het klein: ik knutsel, ik maak een mozaiek en soms valt dat heel goed uit en vind iedereen het prachtig en heb ik daar dus "succes" mee.
Of toch niet? Heb ik eigenlijk pas echt succes als ik het werk voor veel geld kan verkopen?

Het tegenovergesteld is als ik vind dat er te veel mis is gegaan, dat de uitvoering niet is wat ik me er van voorgesteld had, en....dat "men" het niet zo waardeert.
Soms is iets echt mislukt, geen succes geworden.
Heb ik er wel weer wat van geleerd.
Dan is dat misschien pech voor mij, jammer maar helaas en volgende keer beter.
Of.......er komt iemand langs en die vind het prachtig.
Dus het blijft relatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou tegenover succes hebben falen zetten. Heb je dat helemaal zelf in de hand? Nee. Maar succes natuurlijk ook niet.
Pech vind ik het tegenovergestelde van geluk (geluk in de betekenis van geluk hebben, niet in de zin van gelukkig zijn).

Het verschilt per situatie in hoeverre het succes of de mislukking aan jezelf ligt of aan de omstandigheden.
Bij sommige dingen spelen de omstandigheden nauwelijks mee, bij sommige zeer sterk. Bij sommige banen is het bijna puur een kwestie van eigen inzet of je promotie kan maken, bij sommige hangt het af van hoeveel anderen er zijn die diezelfde functie willen en ervoor in aanmerking komen, van je afkomst en geslacht (als je collega's bijvoorbeeld eigenlijk geen vrouw of allochtoon als baas willen).

Daarnaast ligt het ook aan de hoogte van het doel. Bij sommige kan succes bijna puur van jezelf afhangen, omdat het gestelde doel enorm laag is (ik heb net succesvol mijn glas leeg gedronken). Hoewel het ook daar weer afhangt van de situatie. In mijn eentje in mijn kamer en zonder aandoeningen heb ik het succes heel erg zelf in de hand, in een wiebelende trein of als ik de ziekte van Parkinson zou hebben, hangt het echt niet alleen van mij af. En als er opeens iemand tegen me aan zou springen tijdens het drinken, of er opeens een aardbeving zou zijn tijdens het drinken, komt het falen veel meer door die omstandigheden dan door mij.
Bij sommige hangt falen nauwelijks af van jezelf, omdat het doel gewoon te hoog is voor je, bijvoorbeeld kunnen vliegen door met je armen te wapperen. Hoewel je dan ook kan zeggen dat het falen mede komt doordat je een onrealistisch doel hebt gekozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is succes, als dingen goed gaan zul je je best wel gedaan hebben om te zorgen dat het goed gaat, of het is op je pad gekomen omdat je onbewust het goede hebt gedaan, volgens mij bestaat pech niet, het heeft een negatieve klank en uit alle negatieve dingen valt iets positiefs te halen dus wat is pech. Volgens mij geeft ieder daar zijn persoonlijke invulling aan. Volgende keer beter, je best doen.

Toegevoegd na 3 dagen:
Wordt succes bepaald door jezelf of door een ander?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgaan (bij een optreden bijvoorbeeld)
Floppen (van een product bijvoorbeeld)
Mislukken (in zaken bijvoorbeeld)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, wat anderen al zeiden:
Falen is volgens mij het enige goede antwoord.

Toegevoegd na 3 dagen:
Succes hebben heb je niet zelf in de hand. Het ligt eraan hoe mensen reageren. Bij Falen is dat hetzelfde. Je wilt iets, en als dat niet is gelukt, (omdat er geen mensen naar je voorstelling zijn gekomen bijv.) je hebt gefaald.
Mislukkig slaat daar ook op. Wat is nou het beste? Volgens mij zijn ze allebei niet goed. Ze passen namelijk niet samen in dezelfde zin. Dat is wel bij: Ik heb GELUK gehad, en: Ik heb PECH gehad.
De voorstelling had SUCCES. De voorstelling had FALEN. dat kan niet. De voorstelling had MISLUKKING. dat kan ook niet. Wat past dan wel in die zin? De voorstelling had GEFAALD?

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik lees hier even terug dat Tegenslag hebben het goede antwoord zou moeten zijn.
De voorstelling had TEGENSLAG.
Dat kan! Hebben we nu het goede antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat je succes of geen succes helemaal zelf in de hand hebt?
Succes is afhankelijk van de reactie van anderen op wat jij doet...Dus ook als jij je ergens 100% voor inzet kan het nog wel mislukken als anderen het niet waarderen...

Mislukken is dus zo'n beetje het tegengestelde van succes hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Succesvol worden, hang ook een groot deel van je zelfvertrouwen af.
En aangezien deze vraag bij de catogorie spiritualiteit staat, zou ik zeggen dat onsuccesvol bijna is uit te sluiten, als je in jezelf gelooft en de positieve gedachte blijft houden, en niet weifelen aan jezelf of aan wat je ook succesvol wilt maken.
Als je dit weet, en je wilt het met opzet verprutsen, dan lukt het niet, want in je achterhoofd geloof je in jezelf en in het geen wat je succesvol wilt maken, dus dan is falen uitgesloten. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je succes boekt vanuit het positief denken, de kracht van succes naar je toe kunt trekken, wat ik zeker geloof, zo kun je ook het tegenovergestelde naar je toe trekken, zoals mislukken van zaken.

Wat is het dan dan je het tegenovergestelde van succes kunt krijgen?
Je denkpatroon heeft hier invloed op.
Net zoals je zelf zegt; Succes, heb je zelf in de hand.
Dat is beïnvloedbaar!
Dat is 'mislukken' ook.

Wanneer men denkt altijd te mislukken of gedoemd zijn te mislukken, creëer je dit zelf!
Je zaait in je onderbewustzijn dat het je niet goed zal gaan, je geen geld genoeg zult hebben enz........
Dan zul je dit oogsten!

Je moet wel stellig overtuigt zijn van je denk patroon!
je moet het geloven! Wéten en dan zal het zo zijn!
Wanneer je er dus van overtuigd bent dat je gedoemd bent te mislukken, zullen er veel dingen mislukken.

Er zijn mensen die erg rijk zijn, weinig hebben geleerd maar toch altijd geweten hebben, of er van overtuigd waren dat zij rijk zouden worden. Deze mensen hebben deze situatie gecreëerd door hun denkpatroon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het tegenovergestelde van sucses is mislukken ,verliezen ,falen .