Mijn tarot deck mist 4 kaarten is dit erg?

Ik via deagostini heb ik ze verzameld maar mis er 4 hoe kom ik hier weer aan? En heeft het invloed op het deck en de leggingen? En hoe zou ik er aan kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan hoop ik dat je in ieder geval de dood mist :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, lol.
Maar de dood kaart staat niet voor de letterlijke dood, maar de figuurlijke dood.
Het einde van een situatie, een nieuw begin.
Het kan dus een hele positieve kaart zijn, als je in een rot tijd zit, betekent het dus, het einde van de rot tijd.
Maar het kan dus ook net andersom zijn, het einde van een leuke tijd, en dat je nu in een rot tijd gaat belanden, maar daar kun je altijd invloed op uit oefenen, het hoefd dus niet ook perse een rot tijd te worden.
Als je denkt dat het een rot tijd zal worden, dan crieer je dat ook.
Als je posetief blijft, crieer je dat ook ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, de dood is geen natuurlijke dood. Maar een eind van een situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh kijk, weer wat geleerd. Dank, dat wist ik niet.

Het beste antwoord

Tarotkaarten leggen is eigen niets meer dan een hulpmiddeltje om informatie te verkrijgen over je zelf of anderen.
Als je daar vanuit gaat dat het zo werkt, dan is het ontbreken van enkele kaarten ook niet erg, omdat het hulpmiddel, de kaarten, minder belangrijk zijn dan de informatie.
Deze informatie waar het eigenlijk om gaat, kan je ook verkrijgen met handschrift van de persoon, handlezen, pendelen enz,
Het is niets meer dan een hulpmiddel.
Jij en je kaarten , zijn het tussenstationnetje, het doorgeefluik, meer niet, jij kan niets en de kaarten kunnen niets, dus ook de kaarten die je mist.

Omdat je zelf veel waarde hecht aan je kaarten, moet je wel proberen het weer compleet te krijgen en zal het voor jou gevoel beter werken, maar dat is alleen maar het gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel

Andere antwoorden (8)

Als je een aanzienlijk deel mist wordt je leven een soepzooitje, maar je kunt ze eventueel zelf tekenen zodat het toch weer volledig wordt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, je leven word echt geen soepzooitje, als je een paar tarot kaarten mist.
Het leven is wat jij er van maakt, en positieve gedachten doen wonderen, en daar heb je geen tarotkaarten voor nodig.
Maar goed.
In theorie, zou het wel invloed hebben op de legging.
Omdat, als jij een vraag stelt, waar een kaart moet vallen die er niet meer is, en er komt dan een ander voor in de plaats, waarchijnlijk de kaart die dan het dichts bij het antwoord zit, maar niet de "perfecte"
Dan moet je meschien wat beter en meer lezen, en puzzelen, om te kijken wat relevant is, in die kaart.
Dan word het wat moeilijker, meschien ben je daarom ook wat kaarten kwijt "toeval" nieuwe uitdaging.
Meschien werd het te makkelijk voor je om de kaarten te interpreteren, en is het wat moeilijker gemaakt.
Of het is tijd voor een nieuw, ander soort deck kaarten.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nieuw pak kaarten kost niet zo heel veel, ik zou het toch overwegen want je houd altijd in je achterhoofd na een legging dat je 4 belangrijke kaartjes mist.
Misschien mis je dan ook wel een essentiele aanwijzing tijdens het leggen, maar dat zal je nooit weten zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een heleboel antwoorden hebben op het waarom....maar belangrijk is dat ze er bij moeten zitten, om een goede legging te hebben hoort het gewoon compleet te zijn. Alleen je twijfel nu al....dus koop een ander deck, zo duur zijn die idd niet! Veel succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop aub nieuwe !In elke spirituele shop te koop voor 29,95 dus ,anders kan je geen degelijke reading meer doen als er kaarten ontbreken kan de ganse reading verkeerd zijn ,is ook vanzelfsprekend ,stel je voor dat er een aas van de munten of van de cups ontbreekt ,dan kan je niet meer echt zien of er een nieuwe relatie komt of dat men goed nieuws mag verwachten op financieel gebied om nu maar enkele voorbeelden te noemen ...Uw oude deck kan u weggooien die is niks meer waard .
Angelheart
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt er niets meer aan.Maar gooi ze niet weg!Geef ze een mooi plekje.Waarschijnlijk hebben ze je wel geholpen met een aantal vragen,dus behandel ze daarnaar,als een goede herinnering.

Misschien wel leuk om te kijken welke kaarten je mist en te kijken wat die kaarten voor jouw betekenen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik via deagostini heb ik ze verzameld?

Bedoel je DeAgostini?
De internationale uitgever van verzamelwerken, encyclopedieën en tijdschriften?

Hier is hun website met support mogelijkheid.
Kun je het daar eens vragen.
http://www.deagostini.nl/?page=104

Ik neem aan dat het wel zeker invloed heeft op je deck en op het spel. Net als bij alle andere kaartspelen, zoals jokeren of rummikub.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tarot is inderdaad een hulpmiddel, je intuïtie speelt een belangrijker rol.

Maar ik denk wel dat je alle kaarten nodig hebt voor een legging.
Ik leg zelf ook en heb toch wel alle kaarten nodig om combinaties te kunnen zien. Want juist door een naast liggende kaart kan de uitleg anders worden.

Maar ga vooral op je eigen gevoel af!

Geen idee hoe je aan de overige kaarten moet komen, maar als je die niet kunt vinden, een nieuw deck kopen. In boekenwinkels kun je ze vaak krijgen en uiteraard in esoterische winkels.

Succes!