Hoe kan ik in contact komen met mijn overleden partner?

2 maand geleden is mijn partner (vriend) plots overleden. Ik ben degene die hem levensloos heeft aangetroffen. Dit beeld laat me niet los. De woning waar we samenwoonden heb ik reeds verlaten. Even op automatische piloot geleefd maar nu kan ik amper nog functioneren, ben constant moe en neerslachtig... Zou zo graag weten dat het goed is voor hem, dat hij zijn rust heeft en dat hij over ons waakt ... Hoe kan ik contact met hem maaken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Kijk naar de foto die je zelf bij deze vraag hebt geplaatst. Dat zegt genoeg. Hij is gelukkig als jij het ook bent. Of ik moet me heel erg vergissen.
Antoni
9 jaar geleden
Ik raad je ook aan troost te zoeken in je herinneringen aan hem, maar tegelijk te kijken naar de toekomst en alle mooie dingen die nog voor je liggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ozewiezewoze
Wat jammer dat ik geen plusje kan geven voor een reactie!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is logisch dat je neerslachtig bent en verdrietig bent, op de automatische piloot leeft, wanneer je partner plotseling doodgaat. Het is heftig wanneer je hem ook nog zelf onverwacht dood aantreft. Deze rouwperiode moet je doormaken om het goed te kunnen verwerken. Er zijn mediums die je kunnen helpen om contact met overledenen te maken. Of dit waar is kan niemand je zeggen. Er kan zelfs niemand zeggen dat het niet waar is. Er is geen bewijs voor. Jij denkt dat het je kan helpen en sterken als je hoort dat het goed met hem gaat. Maar wat als je hoort dat het niet goed met hem gaat??? Dit zal je geen goed doen en je zult het geloven, anders zou je niet de stap zetten op in contact met hem te komen. Wat je kunt doen is in je herinnering na gaan of jullie het samen goed hadden. Probeer daarbij echt te voelen en je zult merken dat je dan een goed gevoel erover krijgt. Je zult moeten leren accepteren dat hij er niet meer is en dit doet pijn, alle goede herinnering zullen als de tijd er rijp voor is je een gevoel geven dat het goed met hem gaat. Sommige mensen helpen zich om erover te lezen. Het boekje Omgaan met gestorvenen bv heb ik ooit gekregen van iemand toen mijn vader is overleden. Ik heb er toen uitgehaald waar ik iets aan had en me hielp bij het verwerken.
Heel veel sterkte!
Cryofiel
9 jaar geleden
Het is altijd erg lastig iemand te helpen en tegelijk de waarheid te spreken. Marleen doet dat erg goed in haar antwoord hieronder. Complimenten daarvoor!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het helpen als medium bestaat vooral uit luisteren en inleven in de persoon, zonder enige weerstand en vooroordelen.
Als het goed verloopt, zal na enige tijd het medium, het zelfde voelen als de persoon.
Hun denken wordt een geheel.
Voor een medium zeker geen prettig gevoel, vaak zelfs dramatisch!
Op dit punt aangekomen, kan er mogelijk informatie doorkomen van de overleden in de vorm van een gedachte.
Vaak informatie die het medium onmogelijk kan weten.
Aan het einde van een sessie ontstaat er een zeer bijzonder gevoel, dat niet is uit te leggen, maar als zeer aangenaam wordt ervaren.
De vraag of dit alles onzin is, zoals anderen soms beweren is hier niet relevant, alleen het resultaat is van belang.
En dat resultaat is vaak zeer uitzonderlijk ( ook niet uit te leggen)
Cryofiel
9 jaar geleden
Voor iets dat "niet is uit te leggen" vind ik het opvallend dat je het toch telkens opnieuw uitlegt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plusje voor Eddijst!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja toemaar een plusje
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik sprak over rouwverwerking met een professionele hulpverlener. Iemand die zich jarenlang heeft bekwaamd in geestelijke hulpverlening in het algemeen, en heel specifiek in hulpverlening bij rouwverwerking. Deze vriendin vertelde me dat een hulpverlener vooral moet luisteren, zonder (voor)oordelen. De hulpverlener moet de eigen mening opzij kunnen zetten, en enkel kunnen uitgaan van de mening en het geloof van de cliënt. Als hulpverlener mag je echter nooit, echt helemaal nooit, hetzelfde gaan voelen als de cliënt. Zodra je dat doet, moet je ogenblikkelijk stoppen en de cliënt naar een andere hulpverlener verwijzen. Dat komt doordat je vanaf dat moment niet meer onafhankelijk bent. Je kunt dan je cliënt niet meer helpen. Je voelt namelijk hetzelfde, je denkt en doet hetzelfde - en dus heb je geen meerwaarde meer voor de cliënt. Die persoon heeft jou tenslotte uitgezocht omdat hij er zelf niet meer uitkwam - en wat heb je dan aan een "tweede zelf"? Als je iets kunt missen als kiespijn, is het zo'n "tweede zelf"! Als zoiets gebeurt, is verdere hulpverlening dus onmogelijk. Het enige dat nog kan gebeuren is dat cliënt en hulpverlener elkaar wederzijds gaan versterken, een bepaalde kant op. Dat kan heel heftig aanvoelen, maar het kan ook heel schadelijk zijn. Volgens mijn vriendin is een hulpverlener die hetzelfde gaat denken en voelen als de cliënt en desondanks doorgaat met hulpverlenen, een schande voor het vak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jouw vriendin heeft het over iets geheel anders, ze hebt het over een hulpverlener en jouw reactie hierboven is dan ook geheel terecht en volkomen juist.
Ik had het over een medium.
Cryofiel
9 jaar geleden
Een medium is wel degelijk een hulpverlener. Dat beweer je ook zelf keer op keer (in je bekende uitleg dat het "niet uit te leggen is"). Om precies te zijn: een medium is een niet-gecertificeerde hulpverlener uit het onofficiële circuit die er ten onrechte van overtuigd is over mediamieke gaven te beschikken. Maar nogmaals: laten we deze discussie hier niet opnieuw gaan voeren. Dit uit respect voor sofiewiwi.
Kristal
9 jaar geleden
Wat een prachtige foto van jullie.
Je kan zien dat jullie blij zijn met elkaar, dat jullie een innige band hebben.
Dat je Geliefde is overgegaan naar de andere kant is natuurlijk een enorme schok voor je en je kan het eigenlijk nog niet bevatten. Logisch dat je hem wilt zien, contact wilt hebben.
Voor mij is het geen vraag of je contact kan hebben met iemand die is overgegaan, ik heb daar enkele ervaringen mee.
Je zult begrijpen, dat wanneer je Lief contact met je zou kunnen maken, hij dat zal doen op een manier waardoor je niet schrikt, dat je niet bang wordt. Het kan dat je op een bepaald moment golven van zijn liefde voelt, dat je zijn aanraking voelt.
Maar ook kan hij in je droom voorkomen waarin hij je iets laat weten.
Soms zonder woorden laat begrijpen.
Voor nu zal je verder moeten zonder zijn fysieke aanwezigheid en dat is zó moeilijk voor je, nauwelijks te verdragen, te erg voor woorden.
Ik vind het heel erg voor je.
Maar je weet misschien ook, zonder dat je contact met hem hebt, dat hij het allerliefste wenst dat jij uiteindelijk weer van het leven gaat genieten, na het rouwen. Dat je je niet schuldig voelt omdat je niet bij hem was toen hij overleed. Hij zou zeggen dat hij zo blij was met je liefde en had gewild dat je dit niet mee hoefde te maken. Dat je het laatste beeld van hem los zou moeten laten, toen je hem vond, zodat je hem kan herinneren als op de foto, toen hij hier leefde.
Want als liefde zo groot is, wil hij je alleen maar gelukkig zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn hele goede mediums. Hier zijn de meningen over verdeeld. Heel begrijpelijk daar ik zelf in het verleden daar ook niet in geloofde. Nu ik wat ouder word en me er wat meer in verdiept heb en wat dingen om me heen heb gezien en gehoord, denk ik daar anders over. Er zijn heel veel hooggevoelige mensen die in hun jeugd dingen zien die andere mensen niet zien. Zo gauw ze in de gaten krijgen dat andere mensen dat niet zien, willen ze er niets meer mee te maken hebben en sluiten zich er voor af. Ze willen niet "anders" zijn. Sommige mensen doen er wel iets mee en worden medium. Maar ik begrijp het onbegrip.
Cryofiel
9 jaar geleden
Het eerste goede medium moet nog gevonden worden. Nooit is iemand erin geslaagd ook maar iets te laten zien dat niet op een gewone manier verklaarbaar bleek. Dat laat onverlet dat sommige mensen zich daadwerkelijk beter voelen na een bezoek aan zo'n medium. Dat roept dus een ethische vraag op: is het ethisch verantwoord om iemand te helpen (da's goed) door hem/haar leugens op de mouw te spelden (da's slecht)?
Antoni
9 jaar geleden
Heette dat niet een leugen(tje) om bestwil?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Cryofiel, wederom met alle respect, over ethisch handelen gesproken, maak jij je er ook niet schuldig aan om hier te delen dat 'iets' niet bestaat, dat de mens met andere inzichten dan jij de vraagsteller misleidt? Wij kunnen voor de vraagsteller niet bepalen wat zij/hij moet geloven. Dat is haar/zijn eigen keuze en verantwoordelijkheid. De onze is om op GV onze kennis te delen. Niet meer en niet minder. Kennisvermeerdering is het doel, door eigen kennis met elkaar te delen en NIET wat wij vinden wat kennis of waarheid is. Wanneer we dat wel doen zijn we bepalend bezig. Dat is onethisch en respectloos naar de vraagsteller toe.
Cryofiel
9 jaar geleden
Precies, Mahric. Daarom is het niet goed om te zeggen "geesten bestaan, punt uit!", of "mediums kunnen echt bijzondere dingen, lekker puh!". Zoals ik elders al schreef, is er meer dan alleen het uitwisselen van individuele meningen. Als we dat doen, wordt GV een serie monologen, en daar heeft niemand wat aan. Juist door het vergelijken van die meningen, juist door op elkaar in te gaan, juist door diverse gezichtspunten samen te bespreken, juist op die manier kunnen we inzicht verwerven in hoe het nu werkelijk zit. Zodra we daarvoor openstaan, is een mening niet meer iets vaststaands, maar is een mening iets dat kan worden bijgesteld aan de hand van nieuwe inzichten. Normaal is dat de methode om kennis te vergroten. Maar nu, recht in het gezicht van iemand die kort geleden een dierbare heeft verloren, is wellicht niet het juiste moment.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
sofiewiwi bedankt voor je vertrouwen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit proces moet je op je eigen manier doen. Toch moet je door en probeer onder mensen te blijven die het beste met je voor hebben. Van zo een verlies word je kwetsbaar en het is dan ook prettig als je mensen om je heen hebt die je niet nog dieper in de grond willen hebben. Toegevoegd na 5 minuten:
Er zijn ook allerlei mensen actief die beweren contact te kunnen krijgen met de doden voor geld. En misschien wil je het in je verdriet ook wel graag geloven dat dit zo is. Pas hier maar voor op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sofiewiwi, Ik heb niets met Buddha maar kwam toevallig deze uitspraak tegen die mij gelijk aan jou deed denken en de vraag die je momenteel bezig houdt. "Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if I have said it. Unless it agrees with your own reason and your own common sense"
Cryofiel
9 jaar geleden
Goed punt, Setje. Ik zou willen toevoegen: laat je vooral niet verleiden door die dingen die je heel graag zou *willen* geloven. De werkelijkheid trekt zich namelijk niets aan van wat wij graag zouden willen. Helaas maken veel mensen misbruik van het feit dat we het liefste zien dat iemand anders precies datgene vertelt dat wij zelf graag willen geloven. Wij hebben dan de neiging om zo'n figuur te geloven. Niet omdat hij gelijk heeft, maar omdat hij een fijn gevoel oproept - en dat komt weer doordat hij datgene vertelt dat wij graag willen horen, niet doordat hij ons de waarheid vertelt - terwijl juist dat laatste zo enorm veel nuttiger zou zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Setje, Prachtige inbreng. Jammer dat een enkeling zich weer 'geroepen voelt' deze aan eigen overtuiging aan te passen.
Cryofiel
9 jaar geleden
@Mahric, er zijn hier al teveel mensen die zich bezighouden met het uitdelen van steken onder water. Verlaag je alsjeblieft niet tot hun niveau.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Cryofiel, het is een uitnodiging om zaken zo te laten zoals ze worden gegeven. Laat die goedbedoelde aanvulling achterwege. Grote kans, en dat is ook de bedoeling voor de lerende mens, dat hij zijn eigen weg hierin vindt/kiest en zich hierin niet door 'onze' aanvulling of overtuiging' in een bepaalde richting geduwd voelt of zelfs op een dwaalspoor gezet wordt.
Uit respect voor de zelf denkende en handelende mens.
Cryofiel
9 jaar geleden
Je valt nu duidelijk over de vorm, niet over de inhoud. Als ik precies hetzelfde zou hebben gezegd, maar dan zonder het compliment aan Setje en zonder de tekst dat ik iets zou willen toevoegen, had je er waarschijnlijk niets van gezegd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryo je schrijft hier ergens boven. -------- maar omdat hij een fijn gevoel oproept - en dat komt weer doordat hij datgene vertelt dat wij graag willen horen, niet doordat hij ons de waarheid vertelt - terwijl juist dat laatste zo enorm veel nuttiger zou zijn.-----------
-het geeft aan dat je eigenlijk van niets weet, het niet begrijpt , het niet kan accepteren.
Want de uitgesproken waarheid in dit geval, is niet wat ze graag wilt horen om een goed gevoel te geven, nee de waarheid is gruwelijk, schokkend en vreselijk om mee te maken, mensonterend.
Geen zaken waar je blij van kan worden.
Ach je houdt de discussie levendig, maar kan niet accepteren dat er ook een andere uitleg is.
Hoeveel lappen tekst je hier nog aan gaat toevoegen, het maakt niets uit, de werkelijkheid zal je niet veranderen
Cryofiel
9 jaar geleden
Ed, je laatste zin geeft aan hoe "open" je bent voor andere uitleggen. Ik zou graag ingaan op wat je schrijft, maar ten eerste wil ik dat sofiewiwi niet aandoen, ten tweede ben je helaas zo "open" dat je alles wat ik schrijf al bij voorbaat afwijst - hoe goed mijn argumenten ook mogen zijn, jij weet al bij voorbaat dat ze niet deugen. Einde "discussie" dus.

Het beste antwoord

Niets, helemaal niets kan je doen om in contact te komen.
Als het verdriet is gesleten en er weer rust in je hoofd is gekomen, komt het mogelijk van zelf.
Aan hem denken op een stil moment is dan mogelijk voldoende.
Of er gebeurt niets en is hij voor goed verdwenen in het grote geheel.
Laat je verdriet doen, wat het moet doen.
Je zit nu in een soort van ontkennings fase, daar stop je al je energie in, waardoor je constant moe kan voelen, lamgeslagen, lusteloos.
Het is een deel van het proces om dit alles te verwerken.
En dat is goed en ook erg nodig.
Maar eigenlijk met alles wat je doet en meemaakt, is je vriend nog steeds dicht bij je, alleen niet meer tastbaar.
Terwijl je dit leest en aan hem denkt, kan je hem 'voelen' links achter je.
Daar zal je het even mee moeten doen.
Meer zit er even niet in.............................
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eigenlijk had ik willen lezen dat het eenvoudig zou zijn met hem contact te maken ... Waarheidshalve is dit waar ik naar verlang ... Diep in mijn hart weet ik dat onze relatie heel diepgaand was en daarom ook zo moeielijk om los te laten ... Mijn nuchtere "ik" weet dat hij echt weg is ... Bedankt alvast voor de fijne en eerlijke reacties :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
graag gedaan.
Cryofiel
9 jaar geleden
Je vriend is nog steeds dicht bij je, in en door jouw gedachten. Meer niet. Maar dat moet genoeg zijn. Naarmate de directe emoties hun plaats krijgen, zul je ervaren dat het niet alleen genoeg moet zijn, maar dat het ook genoeg is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jammer dat je mijn wereld niet wilt leren kennen.
Cryofiel
9 jaar geleden
Ed, deze discussie hebben we al zo enorm vaak gevoerd. Nu begin je opnieuw. Ik stel voor dat we dat hier niet doen, gezien de grote gevoeligheid van het onderwerp voor sofiewiwi. Graag rekening houden met haar gevoelens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil geen discussie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ed, wanneer er helemaal niets is om in contact te komen, hoe kan ze hem dan links achter haar voelen? Je brengt haar hiermee op een dwaalspoor. Zeker ivm haar vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij hebben verschillende inzichten en ervaringen
Hier beweren dat er helemaal niets is, is ook een dwaalspoor, ivm met haar vraag.
Verder wil ik hier geen discussie, alleen via een PB
Cryofiel
9 jaar geleden
@rebe, je stelt een serieuze vraag, dus daar wil ik graag een serieus antwoord op geven. Waarbij aangetekend dat ik me meen te herinneren dat je "entiteiten" meestal juist *rechts* achter je voelt, meestal op een afstand van ongeveer een meter - maar mijn herinnering kan verkeerd zijn, en ik ga zo mijn bed in dus ik ga het nu even niet nazoeken, ook omdat het er feitelijk niet toe doet of je een "entiteit" schuin links of schuin rechts achter je voelt. De verklaring is dat menselijke psyche cq de menselijke hersenen zodanig in elkaar zitten, dat ze al snel (veel te snel) denken dat er "iets" aanwezig is. Dat "iets" wordt meestal "entiteit" genoemd, omdat je dan niet in discussies raakt of het nu een "geest" of iets anders is. Hoe dan ook, ons lokatiesysteem, dat een plek toekent aan dingen (zijn ze voor ons, naast ons, ergens anders - en hoe ver zijn ze weg) heeft de neiging om "entiteiten" op ongeveer een meter schuin achter ons te lokaliseren. Dat is ook de achtergrond van de "beschermengel" die ofwel op onze schouder zit (een beetje te dichtbij, maar goed), ofwel van schuin achter ons over ons waakt. We kunnen intussen met elektrodes bepaalde plekken in de hersenen stimuleren. Dat gebeurt bij wetenschappelijk onderzoek, maar bijvoorbeeld ook bij mensen die zware epilepsie hebben en die daarom elektrodes in de hersenen geïmplanteerd krijgen. Die mensen moeten, terwijl ze bij bewustzijn zijn, vertellen wat ze voelen terwijl de chirurg de elektrodes in hun hersenen inbrengt. Bij dergelijke operaties werd ook ontdekt dat prikkeling van de hersenen op een bepaalde plek ervoor zorgt dat we ineens een "aanwezigheid" in de kamer voelden. En waar bevond die "aanwezigheid" zich dan? Juist: ongeveer een meter schuin achter de patiënt. Mensen die in geesten geloven kennen die waarneming natuurlijk ook. Sommige mensen zijn nu eenmaal gevoeliger dan anderen voor een kleine spontane prikkeling van dat bepaalde hersengebiedje. Die geestgelovers leggen hun ervaring van een "aanwezigheid" natuurlijk uit als dat ze een "geest" zouden voelen, en dat anderen die "geest" niet voelen omdat anderen wat minder gevoelig zijn. In werkelijkheid is de "geestvoeler" alleen maar wat gevoeliger voor een kleine spontane prikkeling van dat ene hersengebiedje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel cryofiel! Hier heb ik wat aan. Boj het lezen van jou uitleg moest ik ineens terugdenken aan de tijd dat ik 12 jaar was. Mijn opa was gestorven (waar ik een goede band mee had) en ik heb een hele lange tijd het gevoel gehad dat hij achter mij was. Toen kon ik dit helemaal niet verklaren daar was ik te jong voor en werd er soms bang van. Deed dan bv snel de deur achter mij dicht, denkend dat mijn opa me dan niet kon volgen. Na ongeveer een jaar was "hij" weg. Ik heb dit later nooit meer ervaren, ook niet bij andere mensen die gestorven zijn. Als een geestesvoeler dan gevoeliger is zoals jij uitlegd zijn het dan je hersenen die dit waarnemen of verbeelden of is het werkelijkheid? Ik was toen te jong om in geesten te geloven.
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik denk dat heel veel mensen wel eens een vergelijkbare ervaring hebben gehad. De stap die je moet leren te maken is: inzien dat de menselijke ervaring niet maatgevend is voor de werkelijkheid. Ook niet als het een eigen, persoonlijke ervaring is. Zelfs niet wanneer die ervaring heel intens is. De geestenvoeler is niet gevoeliger voor iets dat er echt is. Hij is gevoeliger voor toevallige prikkeling van dat bepaalde hersengebiedje. Daardoor erváárt hij vaker een geest, maar die ís er niet. Ga maar na: als geesten echt zouden bestaan, waarom zouden ze dan zo graag op een halve tot een hele meter schuin achter iemand gaan zweven? Een beetje geest heeft toch wel meer keuzes, toch? En hoe zou het komen dat, wanneer er drie geestgevoeligen in een kamer zitten, ze allemáál die geest schuin achter zich voelen? Is die geest dan op drie plekken tegelijk? Dan klinkt het toch een stuk waarschijnlijker dat het gewoon hun eigen hersenen zijn die, ieder voor zich, een eigen geest-ervaring oproepen. Er zijn trouwens ook psychologische trucs die dezelfde ervaring kunnen oproepen. Dat werkt met een opstelling met spiegels, een extra arm die niet de jouwe is, en wat aanrakingen zonder dat je ziet waar die vandaan komen. Wat blijkt: veel proefpersonen ervaren in zo'n experiment dat ze "uit hun lichaam treden", dat ze "vanaf een afstandje naar zichzelf kijken". En waar bevinden ze zich dan? Juist: op ongeveer een meter schuin achter hun werkelijke zelf. Ook hier is datzelfde hersengebiedje aan het werk, maar nu zorgt de test-opzet ervoor dat je niet alleen dat gevoel krijgt dat er "iets" schuin achter je is, maar dat ook het hersendeel in de war wordt gebracht dat normaal gesproken zorgt dat je weet waar jij bent ten opzichte van je omgeving. Door de combinatie van deze twee verwarringen ga je denken dat jij zélf een meter schuin achter je lichaam bent. Zo zijn er nog wel meer experimenten uitgevoerd. Allemaal wijzen ze erop dat onze eigen hersenen ons soms dingen laten voelen die niet bestaan. Als je dat dan combineert met het gegeven dat er nog nooit ook maar enige aanwijzing is gevonden voor het daadwerkelijk bestaan van "geesten", ondanks vele eeuwen diepgaand speurwerk... dan lijkt de conclusie mij wel duidelijk. En natuurlijk moet je altijd open blijven staan voor de mogelijkheid dat er tóch iets blijkt te zijn. Vooralsnog zijn daar echter geen aanwijzingen voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een lang verhaal en zinloos ook. Alleen maar een wetenschappelijk mogelijke uitleg onze 'naasten'. Ik dacht dat je alle mogelijkheden moest leren kennen om te beweren dat 'iets' niet bestaat.
Wat een verarming voor het onderwerp 'spiritualiteit'.
Cryofiel
9 jaar geleden
Mahric, als rebe een serieuze vraag stelt die relevant is voor het onderwerp, verdient hij/zij een serieus antwoord. Verder verzoek ik je om, net als Ed en ik al eerder hebben afgesproken, discussies achterwege te laten. Dit uit respect naar sofiewiwi die daar (vermoed ik) beslist niet op zit te wachten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryo De vraag van rebe werd aan mij gesteld, je hoeft mijn taak niet over te nemen met lappen tekst, juist omdat ik geen discussie wil, ook voor jou is een PB tje prima.
Cryofiel
9 jaar geleden
Volgens mij sprak rebe mij aan. Maar kunnen we dat vergeten en dit zinloze gedoe stoppen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Idd het is hier geen wedstrijd wie gelijk heeft.Ieder heeft zijn eigen overtuiging en mening, die kan verschillen. Als het je aanspreekt neem je het mee, zoniet laat ik het liggen. Bedankt cryofiel voor je uitleg.
Cryofiel
9 jaar geleden
Graag gedaan, rebe. Ik hoop dat mijn uitleg (ondanks de haast waarin ik toen schreef) duidelijk is. Mocht er iets onduidelijk zijn: vraag maar raak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke maar dan doe ik dat met een pb. Sofiewi heeft niets aan onze persoonlijke vragen. Vind dat ongepast in deze kwestie
Cryofiel
9 jaar geleden
Lijkt me helemaal goed, rebe. Een andere (misschien betere) mogelijkheid is dat je je vraag op GV stelt. Dan krijg je namelijk niet alleen mijn antwoord (dat noodzakelijkerwijs vanuit mijn beperkte visie afkomstig is), maar ook andere antwoorden. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan aan alleen mijn ideeën. Nog een voordeel is dat niet alleen jij, maar iedereen mee kan lezen en iets kan opsteken van de verzameling antwoorden en reacties die op jouw vraag zal verschijnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+!;-)

Andere antwoorden (3)

Niet. HIj is namelijk overleden. Hoe triest het ook is, contact zit er niet meer in, Wat blijft zijn de mooie herinneringen.

Natuurlijk zijn er mensen die er geen been in zien te doen ALSOF ze in contact kunnen komen met overledenen, en geslepen trucjes gebruiken om jou in die waan te laten en je en passant flink wat geld uit de zak te kloppen. Ze zijn niet allemaal zo schandalig bedriegelijk als bijvoorbeeld een Derek Ogilvie of Char(latan) Margolis, sommigen geloven ook echt zelf dat ze ' iets' doorkrijgen en geven een leuke draai aan hun 'intuitie' , maar het is en blijft een lafhartige vorm van bedrog en lijkenpikkerij ; geld verdienen aan andermans leed, verdriet en ellende.

Praat met mensen die hem gekend hebben ; praat met mensen die het zelfde verlies delen, praat met lotgenoten. En zoek professionele hulp, want het rouwproces is nog ZO vers, en ZO sterk, dat het helemaal niet raar is als je daar in je eentje nog even niet uitkomt. Maar werp jezelf niet in de handen van een......(woord dat ik niet op GV mag gebruiken) die je een illusie geeft die nergens op gebaseerd is. Dat vergroot alleen maar de kans dat je nog veel langer in je ellende blijft hangen.

Maar als het je gerust stelt : het gaat goed met hem. Hij heeft zijn rust gevonden, en hij waakt over jullie. Dat zal elk medium bereid zijn je te vertellen, linksom of rechtsom. Ik vertel het je gratis en zonder hocus pocus. Veel belangrijker echter, is dat het straks weer goed met JOU gaat. Dat je het goed hebt kunnen afsluiten, dat je een mooie herinnering aan hem bewaard, en zijn herinnering zo lang mogelijk in leven houdt.

Heel veel sterkte toegewenst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Supergoede reactie op zo'n gevoelig onderwerp!
Cryofiel
9 jaar geleden
Heel goed verwoord, Marleen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bewonderenswaardig antwoord. Jammer dat ik geen 3 plussen kan geven om die 2 minnen te compenseren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh, minnen op dit soort vragen zijn de belangrijkste complimenten. Daar lig ik niet wakker van. Z
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar ik wel wakker van lig is van mensen die personen in zo een moeilijke periode gebruiken om er zelf beter van te worden, of het nu is om zichzelf te profileren, om belangrijk of interessant te lijken of om er geld saan te verdienen. Dat maakt me laaiend. Je bemoeilijkt daarmee alleen maar het - heel zware - verwerkingsproces.
Cryofiel
9 jaar geleden
Marleen, zulke types zijn inderdaad verwerpelijke profiteurs. Er zijn echter ook veel mensen die er geheel oprecht van overtuigd zijn dat ze een speciale gave hebben. Dat ze in werkelijkheid gebruik maken van cold reading en van psychologische principes, wil er bij hen niet in. Je kunt hen hooguit verwijten dat ze blind zijn voor de prima alternatieve verklaringen voor hun "gave", maar niet dat ze de boel opzettelijk bedriegen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Marleen, fijn dat je weer volop terug bent met je antwoorden en reacties hier op GV.
Ook dit antwoord is weer helemaal Marleen
Duidelijk, helder en scherp, precies zoals het hoort. Dus ook van mij een +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi Marleen, je weet vooral de juiste toon te treffen: +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Marleen, jij bent oprecht en eerlijk: dit is de mensen écht helpen. Proficiat voor zo een antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Cryo ; ja dat weet ik. Het zijn niet allemaal ratten. En er zitten prima (amateur)psychologen tussen. Zelf heb ik een beetje als ' richtlijn' : zodra een ' medium' geld vraagt voor zijn/haar diensten, moet je op je qui-vive zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bevind me inderdaad in een heel zwakke positie nu en besef best dat veel wat ik nu (wil) ondernemen een uitvlucht zoeken is om misschien de antwoorden van hogerhand te krijgen die ik wil verkrijgen. Diep in mijn hart beseft mijn nuchtere "ik" dat dit maar een illusie is ... een vorm om mezelf (al dan niet) beter te voelen ... Toch voel ik intuitief zijn aanwezigheid ... weliswaar niet meer in menselijke gedaante ... Onze liefde was heel diepgaand ...
Dank je voor je oprechtheid Marleen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sofiewiwi, vertrouw op je gevoel, dan zal je verder komen dan het ontkennen er van.
Liefde is oneindig, grensloos, niet te meten en stopt niet na het heengaan van de ander
Cryofiel
9 jaar geleden
Jouw liefde voor hem stopt niet na zijn overlijden. Een groot deel van het verdriet en de rouw zit hem in het feit dat jouw liefde nu niet meer kan worden beantwoord. Dat is heel begrijpelijk.
Best Sofie, dat is (helaas) niet mogelijk,

Iemand gaat na het sterven naar de hemel ( de plaats van God) of naar het dodenrijk
( plaats waar de zielen wachten op het laatste oordeel )
Contact maken na het opstijgen of neerdalen van de ziel is niet meer mogelijk.

Er zijn wel spiritisten die beweren contact te kunnen maken, maar dat gebeurt
m.b.v. geesten. Deze geesten kunnen wel algemeenheden over iemand doorgeven
of doen dat ze iemand zijn, maar in werkelijkheid zijn ze het niet.
Daarnaast is er is veel leugen en bedrog gebaseerd op suggestie.
Ga je hierin mee in je verdriet, dan wordt de pijn en verwarring als maar groter
en je verwerkingsproces verslechterd.

In de hemel zullen de mensen elkaar weer zien en herkennen, ik hoop dat
hem later weer zult ontmoeten.

Het beste is de goede herinneringen koesteren en in liefde aan hem terugdenken.

Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is geen mogelijkheid om daadwerkelijk met hem in contact te komen. Zou dit wel zo zijn dan zou iedereen die een dierbare verloren heeft contact zoeken.
Feit is dat niemand weet waar onze overleden dierbaren zijn, wat en of ze iets doen en wat en of ze denken. Het gevolg is dat we allemaal een eigen 'geloof' hieromtrent hebben gecreëerd. Discussies over dit onderwerp zijn dan ook eindeloos.
Jij houdt nog steeds van hem en in je hart zal hij altijd blijven. Koester deze liefde en probeer je eigen weg te vinden naar een 'geloof' wat je enigszins rust kan geven. Met dat 'geloof' ben jijzelf diegene die 'contact' met hem houdt.
Zet de automatische piloot maar even uit en blijf op de grond totdat het weer tijd is om op te stijgen.
Het is pas 2 maanden geleden en rouwen heeft tijd nodig. Het is een noodzakelijk proces om later weer door te kunnen gaan met je leven. Gun jezelf de tijd die je hiervoor nodig hebt.
Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat ik dan niet snap hoe derek ogilvie met dode kan praten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik vraag me af hoe jullie dat kunnen weten ^
Cryofiel
9 jaar geleden
Derek Ogilvie kan niet met doden praten. Hij beweert dat wel, en ik vermoed dat hij er zelf ook van overtuigd is. Maar kan hij het? Nee.