Wat gebeurt er, als een paar mensen op een oijabord hebben zitten spelen, en ze houden er mee op, maar ze sluiten de poort niet ?

Dat hebben een stel mensen hier in de buurt gedaan.
Een vriend van mij belde me op, dat hij last had van geesten, en dat hij voelde dat er iemand met een oijabord bezig was, en daarna zijn ze gestopt, maar hebben de poort niet gesloten.
Nou belde hij mij, om energièn te bundelen, om dit probleem op te lossen.
We hebben de geesten terug gestuurt, en de poort gesloten, maar wat als wij er niet waren, om andermans troep op te ruimen, om het zo maar effe te zeggen.
Wat ls die poort open blijft staan.
Of word die poort dan door hogere wezens vanzelf gesloten ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pff....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja pff en nou nou........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dubbel pfffffffffffffffffffffff
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik heb hier vaak genoeg van gehoord, hoor. Ik begrijp de vraag dan ook prima. Helaas voor de vraagsteller weet ik ook dat dit soort "poorten" niet bestaan. Dat een ouijabord helemaal NIETS teweegbrengt, en dat het GEEN "poorten" kan openen, is makkelijk te bewijzen. Dat is dan ook al meermalen gedaan. Voor een verklaring van alle gevoelens moet je bij de psychologie zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag Whiteeagle, men kan nooit genoeg gewaarschuwd worden bij dit soort spelletjes.....
+!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen, ook die er wel van gehoord of gelezen hebben, verwachten niet dat je geesten kan oproepen, hoe dan ook en weten wel dat dat helemaal niet kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet maar wat films als Stargate voor gevolgen heeft Sommige mensen zijn met een natte vinger voor de grootste onzin te lijmen. Voor de middeleeuwen hadden we al bijglovige typetjes in sommige gevallen blijker er nu nog mensen rond te lopen, die in die middeleeuwen zijn blijven steken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Maakt niet uit wie er wel of niet in geloofd, het is de 'beleving van Whiteeagle en die stelt de vraag en dat mag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kritisch, dan vraag ik me af, waarom ze in de middeleeuwen, toen er nog geen films enz bestonden ook al in al dit soort dingen werd gelooft. @Jeanette, bedankt, maar er blijven altijd mensen die er niet in geloven, en dat mag.
Iedereen doet gewoon zijn/haar bijdrage, als je met mijn ogen zou kunnen lezen ;-)
Bedankt allemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sluit je voor dit soort dingen af, het is ongezond en dan heb je er ook geen last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.travelchannel.com/TV_Shows/Ghost_Adventures heb je hun wel eens gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet hem op met z'n alle!
Wie is voor en wie is tegen?
De ene wereld tegen de andere wereld, terwijl het een wereld is, ik ben voor whiteeagle!
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Whiteeagle. Gedurfde vraag .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb me al een paar keer ingehouden, maar elke keer dat ik deze vraag zie, moet ik denken aan de vorige (overigens zeer goede) vraag over waar je geest toe in staat is als je glaasje draait. Vervolgvraag op deze vraag: waar is de menselijke geest allemaal toe in staat als je zelfs maar alleen gelooft dat een ouijabord geesten kan oproepen, zonder dat je zelf zo'n ouijabord gebruikt? Want laten we wel wezen: in dit verhaal kunnen we niet eens weten of iemand, wie dan ook, ergens in de buurt van die vriend een ouijabord hééft. Laat staan dat die onbekende mensen met misschien-wel-en-misschien-niet een ouijabord hebben gebrúikt. Laat staan dat ze daarbij een poort hebben geopend. Laat staan dat er geesten door zo'n poort kunnen komen. Laat staan dat ze die poort die ze misschien-wel-en-misschien-niet hebben willen openen met dat ouijabord dat ze misschien-wel-en-misschien-niet hebben, open hebben laten staan. Mijn punt: als je even teruggaat naar de basis, wat je echt wéét, dan blijkt dat je niet meer informatie hebt dan een vriend die zich niet goed voelt. Daar moet je héél wat veronderstellingen en geloof bij gooien voordat je uitkomt op het scenario van geesten die lastig doen omdat er een poort open staat omdat onbekenden met een ouijabord gespeeld hebben en daarbij een poort geopend maar niet gesloten hebben omdat die mensen een ouijabord hebben en wel in staat zijn het te gebruiken om contact te maken met geesten maar niet om de boel weer dicht te gooien. Ik heb maar één vraag: is er voor het feit dat die vriend zich niet goed voelde ook een eenvoudiger verklaring mogelijk waar minder veronderstellingen voor nodig zijn? Ik vraag je niet eens om te geloven dat die andere verklaring waar is, alleen om je af te vragen: is het *mogelijk* om het niet-goed-voelen van die vriend te verklaren zonder dat alles eromheen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste, er is wel iemand die in de buurt woont, die een oijabord heeft, dat weten we. En die persoon was het de vorige keer, en toen voelde mijn vriend het ook, en hij voelde ook dat het die persoon was.
Hij is er toen naartoe gegaan, en heeft hem op heterdaad betrapt, hoe verklaar je dat.
Maar die persoon was het deze keer niet, het was iemand anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed dat je zo bij jezelf blijft Whiteeagle!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SuzyQ: _O_
Cryofiel
14 jaar geleden
@whiteeagle, je stelt dat jouw vriend zulke dingen *echt* kan voelen... Dat is een heel boude bewering. Hij zou de eerste zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, hij is echt niet de eerste.
Het is dat ik nu verhuist ben, maar toen ik ook daar woonde waar hij woonde, voelde ik het ook.
En daar nog wel meer mensen, en er zijn ook wel meer mensen op de wereld die dit voelen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Tja, jammer. Dan zijn we toch weer terug bij waar we altijd weer uitkomen. Moet ik toch weer zeggen: LAAT MAAR ZIEN! Maakt niet uit hoe, dat mag jij bepalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt dit soort dingen niet bewijzen, omdat het niet mag.
Stel dat ik dit aan jou bewijs, dan is jou levenspad drastisch verandert, en daar mag ik niet in ingrijpen, dat mag alleen GOD.
Iedereen heeft zijn eigen pad te gaan, ik de mijne, jij de jouwe, En daar mag ik invloed op uitoefenen tot bepaalde hoogte, en jij bij mij, maar bewijzen op dit gebied, mag niet.
Daarom lukt het ook nooit, als iemand het probeert, omdat er een stokje voor gestoken word, door hogere machten.
Cryofiel
14 jaar geleden
Dus het is waar omdat het waar is... Ooit van Popper gehoord, de kennisfilosoof?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus het is waar, omdat het waar is ?, dat mag je zelf invullen, das de invloed die ik op jou mag uitoefenen, en wat jij daar mee doet, mag jij zelf bepalen. En nee, ik heb nog nooit van Popper gehoord.
Cryofiel
14 jaar geleden
Hmm. Een paar punten. Ten eerste: je zegt dat je dit soort dingen niet kunt bewijzen. Toch kom je ergens anders op deze pagina met een pracht van een bewijs naar voren, namelijk dat jouw vriend die personen kon betrappen bij het spelen met het ouijabord. Dus kun je het nu wel bewijzen, of kun je het nu niet bewijzen? Dan de vraag of jij mag ingrijpen. Je zegt dat alleen god dat mag. Maar als jij iemand tegenkomt die duidelijk zoekende is, die graag nieuwe inzichten wil verwerven, die jou zelfs smeekt om nieuwe inzichten - mag je dan weigeren? Speel je niet zelf voor god als je die hulp weigert? Goed, dan Popper. Popper kwam tot het inzicht dat onze kennis altijd beperkt is. Zelfs als wij iets denken te weten, dan nog moeten we voldoende bescheiden zijn om toe te geven dat onze kennis geen absolute kennis is, maar slechts onze huidige inzichten weerspiegelt. Best kans dat we morgen iets ontdekken dat onze huidige kennis op losse schroeven zet. Goed, als dat dan zo is, dus als alles wat we menen te weten, in feite slechts voorlopige kennis is - wat dan? Hoe kunnen we dan toch zo goed mogelijk de werkelijkheid ontdekken? Hierover nadenkend, kwam Popper tot zijn baanbrekende idee: ALS een stuk van onze kennis fout is, dan moet het mogelijk zijn de onwaarheid van dat stuk kennis aan te tonen. Dit is later het falsificeerbaarheidsprincipe genoemd. Bij alles wat je zegt, moet je de bescheidenheid hebben toe te geven dat je het verkeerd zou kunnen hebben. Als je iets zegt, moet je het dus zo zeggen, dat het in principe mogelijk is de onwaarheid van jouw bewering aan te tonen, in het geval je idee verkeerd blijkt te zijn.
Cryofiel
14 jaar geleden
Laat me een voorbeeld geven. Stel dat ik vannacht zeg: de zon komt straks in het noorden op. Dan is dat volgens Popper iets dat ik mag zeggen. Best kans dat ik redenen denk te hebben echt te geloven dat de zon in het noorden opkomt - kan zijn. Waar het om gaat is dat ik er al rekening mee houd dat ik het mis zou kunnen hebben. En, en nu komt het: ALS ik het mis heb, is er een manier om dat te laten zien. Namelijk: gewoon wachten tot de zon opkomt, en dan kijken wáár hij opkomt. Mijn bewering dat de zon in het noorden op zal komen, is dus falsificeerbaar. Stel nu eens dat ik zeg: midden onder de Alpe d'Huez staat een magische theepot. Dat is volgens Popper iets dat ik NIET mag zeggen. Waarom niet? Wel, ook hier geldt: best kans dat ik redenen denk te hebben echt te geloven dat die magische theepot midden onder de Alpe d'Huez staat - kan zijn. Maar ALS ik het mis heb, is er geen enkele manier om te laten zien DAT ik het mis heb. Conclusie: mijn bewering dat die theepot daar staat, is altijd waar, of die theepot er nu staat of niet. Met andere woorden: dat is een bewering die hartstikke nietszeggend is. Goed, tot zover Popper. Nu terug naar het onderwerp. Laten we Poppers inzicht eens toepassen op jouw idee van het ouijabord, de poort, en de geesten. ALS jij het bij het verkeerde eind hebt, is er dan een manier om te laten zien DAT je het bij het verkeerde eind hebt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij mij op mijn woord vertrouwt, dat het waar is wat ik zeg, over dat oijabord, dan zou je het bewijs kunnen noemen.
Maar alleen een gesproken zin, is geen bewijs, op zich, alleen voor mij meschien, en voor mijn vriend. Als ik nu zeg, dat ik er naast zit, en jij hebt gelijk, dan hadden we deze discussie nu niet, want dan is het einde verhaal.
En dan leren we helemaal niks meer, van elkaar ;-)
Cryofiel
14 jaar geleden
Wat is volgens jou het verschil tussen a)  ouijabord, poort en geesten
b)  magische theepot onder de Alpe d'Huez IS er eigenlijk wel een verschil? (Houd er rekening mee dat er ook mensen zijn die het bestaan van die theepot echt ervaren, zodanig dat ze er heilig van overtuigd zijn dat die theepot daar echt staat.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het sterke gevoel dat deze vraag puur gesteld wordt om reacties uit te lokken...en ik trap er natuuurlijk weer in ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meschien staat daar ook een theepot, alleen niet iedereen kan die zien, meschien zie ik hem ook niet, meschien ook wel, maar dat wil niet zeggen dat ie er niet staat.
Sommige mensen kunnen ook aura's zien, maar niet iedereen, ik ook niet, dus ik zal die theepot ook wel niet zien.
Cryofiel
14 jaar geleden
Goed, dus volgens jou staat die theepot er, maar staat hij er niet. Beide standpunten hebben volgens jou evenveel gelijk. Geesten die uit het ouijabord komen, doen kwade dingen. En ze bestaan niet. En ze doen goede dingen. Volgens jou zijn al deze mogelijkheden precies even waar. Volgens mij is dit wat je nu zegt. Of begrijp ik nu ergens iets niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik stel deze vraag niet, om reacties uit te lokken.
Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord op mijn werkelijke vraag.
Cryofiel
14 jaar geleden
Je hebt een HELEBOEL antwoorden van een heleboel mensen. Je wilt dat echter niet inzien. Je blijft stijfkoppig precies de andere kant opkijken. Verruim je blik. Alleen op die manier kun je de inzichten verwerven die zovelen je hier zo vriendelijk aanbieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heb je inmiddels zo'n twintig antwoorden, alleen nog niet iets wat je wilt horen. Dat daarmee geen antwoord hoeft te zijn. Want dan hoefde je je vraag hier niet te stellen.
De waarheid wil je niet horen (namelijk dat je vriend ECHT hulp moet zoeken voor je hem met zijn waanideeen een psychose aanpraat - en dat is WEL heel echt en gevaarlijk- OF gewoon precies weet hoe hij jou moet manipuleren / aan zich moet binden). Het antwoord zelf is kort en simpel : wat gebeurt er als de poort niet gesloten wordt ? Niets, want er wordt er ook geeneen geopend. Normaliter zou ik me er ook geeneens druk over maken, iedereen heeft het recht zijn EIGEN fantasiewereldje te creeeren, maar hier is natuurlijk wel een derde in het spel, die voor het zelfde geld wel eens een behoorlijk labiele persoonlijkheid zou kunnen zijn. En daar moet je met de grootste omzichtigheid mee omgaan. De manier die jij beschrijft lijkt me de meest contra-productieve.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vraag was, wat er gebeurt als de poort open blijft staan, of word die dan vanzelf gesloten door hogere wezens ?, at is mijn vraag, en daar heb ik nog geen antwoord op.
Het valt me op dat mensen altijd hun mening geven, en dat is ook heel leuk, maar dat is niet de vraag.
Kijk Naarje bv, die zegt dat ze het niet weet, o.k, dat respecteer ik, en vooral dat ze het ook even zegt, en laat weten, je mag gerust je mening geven, dat respecteer ik ook, maar ik heb geen antwoord op mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naartje=Naatje, Sorry.
Cryofiel
14 jaar geleden
Hé Marleen, wat toevallig - ik zat tegelijk met jou een reactie te typen met precies dezelfde strekking als jouw verhaal hierboven (maar dan onder het antwoord van meis26). @whiteeagle, in de wereld van Marleen en mij heet dat toeval. In jouw wereld bestaat toeval waarschijnlijk niet, maar heeft alles een bedoeling. Dus zie de bedoeling van deze synchroniciteit. Accepteer de aanwijzing van de hogere machten. Enneh, whiteeagle, als je alle antwoorden leest, lees je dat jouw vraag niet te beantwoorden is. Stel dat ik vraag wat er gebeurt als ik mijn motorfiets geel verf - terwijl ik geen motorfiets heb. Dan is die vraag ook niet te beantwoorden, toch? Hetzelfde geldt voor jouw vraag. Je vraagt wat er gebeurt als er een "poort" open blijft staan - maar er is geen poort, net zoals er geen motorfiets is in mijn garage. Je hebt de antwoorden. Je hebt de aanwijzingen. Wat ontbreekt is de acceptatie. Als je nog niet klaar bent voor dat inzicht, ook goed. Alles op zijn tijd, iedereen in zijn eigen tempo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar er zijn ook mensen op gv, die wel in die poort geloven buiten mij, en meschien hebben die wel een antwoord, nee heb ik, ja kan ik krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Eddijst, sorry dat ik jou reactie nu pas zie : maar zie je het écht als een spelletje of een wedstrijd ? Met twee kampen ofzo ? Dat stelt me teleur. Ik zie een jonge knul (vermoedelijk, wellicht is hij ouder, dat kan ik niet zien vanaf hier) die vrij labiel is, in een relatie waarin twee mensen wederzijds van elkaar afhankelijk zijn in het in stand houden van een droomwereld. Echter niet onschuldig van aard, maar in potentie buitengewoon destructief, omdat hij door haar voortdurend wordt bevestigd in zijn waanideeën. Met poorten met gevaarlijke geesten die gesloten moeten worden - als die jongen niet de juiste begeleiding krijgt, staat hem weinig vrolijks te wachten. Voor zover er al een geestenwereld is, lijkt DAT me beslist niet de opzet. Ze hebben ook niets te maken met het soort geesten/verschijningen waar jij je normaliter 'hard' voor maakt. Daarmee is het juist buitengewoon slechte 'reclame' voor de goede zaak, en je standpunt in dezen ('ik ben voor whiteeagle') komt je eigen geloofwardigheid beslist niet ten goede. Of je nu in geesten gelooft of niet, ze ziet of niet, allemaal prima, maar het is natuurlijk neit de bedoeling dat er mensen mee de vernieling in worden geholpen, of we die mensen nu kennen of niet. En als die jongen straks zo maf als een balletje achter op de gesloten afdeling zit, is er vast wel weer iemand bereid daar de 'kwade geesten' de schuld van te geven, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er een hoop mensenwerk aan te pas is gekomen. Niet met kwade ópzet wellicht, maar wel door ernstig gebrek aan realiteitszin. Zodra er op de hele wereld ook nog maar één enkele oorzaak is waardoor die jongen niet lekker in zijn vel zou kunnen zitten die WEL strookt met de realiteit, is het op zijn minst laakbaar en moreel zeker onverdedigbaar die weg volledig af te wijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Whiteeagle : dus je neemt gewoon geen genoegen met antwoorden tot er iemand precies zegt wat je al denkt te weten en wilt horen ?? Wat is dan precies de teogevoegde waarde van het stellen van de vraag ?? Ik heb een struik in mijn tuin waarvan ik niet weet wat het is, maar ik dénk een soort brem. Als ik nu hier ga vragen wat het is (terwijl ik het NIET zeker weet dus), ga ik toch niet net zo lang zitten wachten tot er één iemand zegt dat het brem is, terwijl 92 anderen al 'lijsterbes' hebben gezegd ofzo ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whiteeagle, je krijgt geen antwoord op je vraag omdat er geen vraag is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk helemaal niks, daarom vraag ik het.
Ik heb geen idee, of die poorten altijd open blijven, of dat ze gesloten worden, door hogere wezens.
Meschien dat iemand anders het wel weet.
Ik ga echt geen vraag stellen waar ik het antwoord op weet.
Waarom denk je, dat ik zo weinig vragen stel ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is wel degelijk een vraag, alleen iemand zoals jij November, kan hem niet beantwoorden, maar dat wil niet zeggen dat er geen vraag is.
Meschien weet iemand het antwoord wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ik heb mijn antwoord gegeven, hoor.
Jammer alleen, dat jij het wellicht niet begrijpt.

Het beste antwoord

Het is niet slim om dit soort 'spelletjes' te doen! Ik zou ze daar in ieder geval flink voor waarschuwen maar waarschijnlijk heb je dit gedaan.

Wanneer je hiermee aan het werk gaat, stel jij je geheel open voor alles om je heen, ook voor negatieve invloeden van het aardse.
Mensen beïnvloeden elkaar alleen al.

Maar wanneer er serieus aan de gang wordt gegaan met 'het oproepen van geesten' d.m.v. een oijabord o.i.d., kan dit inderdaad 'grip' op je krijgen. Wanneer ze 'de poort' niet gesloten hebben en zelf de angst hebben dat het bezit van ze zal blijven houden, gebeurt dit vaak.
Je opent je immers en je sluit weer (de poort). Wanneer je niet afsluit zal het geen je opgeroepen hebt om je heen kunnen blijven hangen en dat is zeker gevaarlijk!

Je vraag of 'het' bij iemand kan blijven of dat 'de poort' afgesloten wordt door Het hogere?
Het is maar wat diegene zelf gelooft, geloof je in het Licht en dat het Licht sterker is, dan zul je 'lasten' kwijt raken.
Geloof je niet in Het Licht, ben je bang dat het blijft hangen, dan zul je zeker het gevoel hebben en zal dit zo zijn.

In jouw verhaal is het dus duidelijk blijven hangen en zijn zij die dit 'spel' gespeeld hebben, onwetend.

Mooi dat jullie die energie gebundeld hebben! Kracht mochten ontvangen om dit tereug te sturen naar daar waar het hoort! Je hebt begrip/besef van 'Het Licht'. Je weet dat 'Het Goddelijke', 'Het Licht'er is anders kon je dit niet.

Of het was gebleven wanneer jullie dit niet hadden gedaan, ik denk dat diegene die er last van had, zich niét goed had kunnen voelen. Hij liét het negatieve toe en kon er niet van los komen. Dat hebben jullie immers gedaan d.m.v. positieve energie.

Een dubbele waarschuwing voor hun, lijkt me goed, vertel over de gevolgen/gevaren die kunnen ontstaan door dit soort dingen te doen.

Toegevoegd na 1 dag:
Als 'die poort' open blijft staan, geeft dit veel onrust voor diegene die daarvoor ontvankelijk is.

Toegevoegd na 1 dag:
Wanneer mensen geloven in
'Het Licht', om hulp vragen, want dat is iets wat je dan wel automatisch gaat doen, juist omdat je 'gelooft', zullen zij geholpen worden door Het Licht, zij zullen hen beschermen, 'de poort' sluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Dat zou mij nu een mooie uitdaging hebben geleken.

Had die geesten maar eens vrij gelaten en de poort open, dan had ik tenminste de kans gehad om er ook eens een te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat je dat wilt ervaren, of het moet een goede geest zijn.
Maar met een oijabord zijn bijna altijd slechte geesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En trouwens, als je ze nu niet ziet, zul je ze dan ook niet zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet?
Waaarom mag ik ze niet zien en jij wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag ze wel zien, je kunt ze alleen niet zien.
Voor dat ik medium had ontwikkelt kon ik ze ook niet zien.
Als je die gave niet van nature hebt, dan moet je die eerst ontwikkelen, eerder zie je ze niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker, een gave ontwikkelen waardoor je kwade geesten kunt zien en er last van hebt. Zal ik dan ook maar een etterende zweer op mijn linker kleine teen laten ontwikkelen?
Cryofiel
14 jaar geleden
Ja, lekkere "gave". Of gewoon een overtuiging, en helemaal geen gave. Alleen maar de gave jezelf ervan te overtuigen dat je iets ziet. Kan heel handig zijn hoor, daar niet van, maar met de werkelijkheid heeft dat niets te maken. Probeer eens een methode te bedenken waarmee je voor jezelf kunt bepalen of de dingen die jij meent te zien er echt zijn, of dat je ze zelf hebt bedacht. Zelfkritiek, net als in de wetenschap. Dat is de beste manier om inzicht te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grotendeels van de dingen die ik zie, en meemaak, heb ik niet over nagedacht, in mijn stoutste dromen zou het nog niet mogelijk zijn, maar de laatste jaren heb ik zoveel meegemaakt en gezien, wat ik nooit voor mogelijk hield.
Cryofiel
14 jaar geleden
Sorry dat ik het wat bot zeg, maar ik weet even geen betere bewoording (bij gebrek aan lichaamstaal en zo). Kijk maar even door mijn "botheid" heen. Je zegt dat je dingen meemaakt en dingen ziet. Maar daarmee weet je nog steeds niet of die dingen echt zijn, of dat je ze zelf verzint. De menselijke geest is tot veel in staat. Dat geldt zeker op het gebied van zelfbedrog. Even een vergelijking die hier en daar wat mank gaat, maar misschien duidelijk maakt wat ik bedoel. Stel dat jij ervaart dat het heel warm is. Je bent er dan helemaal van overtuigd dat het warm IS. Je voelt de hitte, je zweet er zelfs van. Pas wanneer je anderen gaat vragen of het echt warm is, en op de temperatuurmeter gaat kijken, ontdek je dat het in werkelijkheid wat frisjes is. Conclusie: jij hebt een opvlieger. Ik wil maar zeggen: die hitte die jij ervaart, die ervaar je echt. In jouw gevoel *is* het heet. Jij bent er helemaal van overtuigd dat het echt heet is. In werkelijkheid ligt dat echter helemaal aan jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, echt niet Cryofiel.
De geest is inderdaad tot veel in staat, maar dat hoef je niet negatief te zien.
Je kunt je eigen ziek denken, maar je kunt ook heilig geloven dat je niet ziek word, en dan word je het ook niet, en zo kun je dat met alles wat je maar wil doen.
Das de kracht van de geest van de mens ;-)
Cryofiel
14 jaar geleden
Precies. Dat is de kracht van de menselijke geest. Ook hier geldt: het komt allemaal niet van het ouijabord. Er zijn geen "poorten". Het is enkel en alleen de menselijke geest die alles veroorzaakt. Heel goed gezien! Nu nog zorgen dat jouw vriend dat inzicht verkrijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel, je zal deze botsingen/tegenstellingen alsmaar blijven tegen komen, het is nog steeds de oude bekende kloof tussen veel mensen in, waar we over en weer dingen naar elkaar roepen, alleen maar om elkaar te overtuigen van het eigen gelijk.
Een brug bouwen over deze kloof heeft geen zin, omdat bijna niemand ooit echt de intensie heeft deze brug over te steken.
En als iemand dat echt van plan is, zaagt de ander de poten onder de brug vandaan.
De een kan wetenschappelijk alles uitleggen, de ander heeft zijn eigen ervaringen, die zo intens zijn en zo echt lijken, waardoor hij overtuigt blijft van zijn gelijk.
Dat dit geen resultaat oplevert, weten we inmiddels, hooguit een bijstelling van een bepaalde gedachtegang.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik denk dat we hier juist wel een vruchtbare discussie hebben. Zelfs als we hooguit een bijstelling van een bepaalde gedachtengang kunnen bereiken, zoals je schrijft, is dat al een positief resultaat. Zolang we met respect voor elkaars standpunten naar elkaar kunnen blijven luisteren, moeten we vooral in gesprek blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in gesprek wilt blijven. moet je, je uitgangspunt veranderen, het is nu voorspelbaar waar het heen gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whiteagle,ik weet dat het bestaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben gedwongen om medium te leren, omdat ik een tijd op een plek heb gewoont, waar het stikte van de geesten, en die waren lekker met mij aan het klooien, totdat ik zij, nu is het genoeg, ik heb al mijn moed bij elkaar geraapt, en ben medium gaan ontwikkelen.
Toen kon ik ze pas zien, maar ik wist daarvoor al dat ze met mij aan het klooien waren.
Nu kan ik me ook afschermen, en ze wegsturen, of wat dan ook, en nu ben ik daar vort zo sterk in, dat ze het niet meer in hun 'hoofd' halen, om met mij te klooien.
Maar goed.
Als ik dat niet had geleerd, DAN was ik pas echt gek geworden.
Maar das mijn mening.
Cryofiel
14 jaar geleden
Heb je de alternatieve verklaring voor jouw ervaringen, en voor jouw bijna-gek-worden, wel eens onderzocht? Er is namelijk een andere verklaring. Die gaat helemaal uit van dingen die we al weten over onszelf. Die andere verklaring heeft geen geesten of andere omstreden hypotheses nodig. Heb je je al eens in die mogelijkheid verdiept, of heb je je alleen maar geconcentreerd op die ene mogelijkheid die je hier noemt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel, maakt het eigenlijk wat uit.
Ik kan me staande houden in 3 werelden tegelijk, de normale, de spirituele, en de autistische, kun jij dat ook ;-)
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik zie dat je je afkeert van een groot en belangrijk deel van de werkelijkheid. Jammer - er is nog nooit iemand wijzer geworden door consequent een stuk realiteit te negeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, ik zeg toch, dat ik ook in de normale werkelijkheid leef.
Maar voor mij, is er gewoon geen andere verklaring mogelijk, voor veel dingen die ik mee heb gemaakt.
Cryofiel
14 jaar geleden
KEN je die andere verklaring?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat het tussen je oren zit, maar daar ben ik het niet mee eens.
Cryofiel
14 jaar geleden
Als je het zo verwoordt, klinkt het alsof het een psychische aandoening is. Dat is veel te negatief. Ooit gedacht aan de mogelijkheid dat onze hersenen zó in elkaar zitten, dat ze ons voor de gek houden? Dat er goede evolutionaire redenen zijn waarom wij dingen voelen en waarnemen die er helemaal niet zijn? Dat kerngezonde, psychisch sterke en stabiele mensen ook dingen zien en voelen die er niet zijn, simpelweg omdat wij nu eenmaal zo in elkaar zitten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geeft mij alleen maar meer bewijs, waarom zijn we dan zo inelkaar gezet ? Waarom voelen we, horen we, zien we, ruiken we en proeven we dingen die er "niet"zijn.
Ik ruik wel eens tijm, terwijl er in de verste verte geen tijm aanwezig is, waarom ? Ik weet wel waarom, maar dat ga ik hier niet schrijven, want dan word ik helemaal voor gek verklaard.
De ene geloofd dat GOd de aarde en het universum heeft gecrieerd.
De ander gelooft evolutie en de big bang.
Maar wat als je die 2 nu eens combineert.
GOD, heeft de big bang gecrieerd, en daardoor de aarde en het universum en de evolutie.
Dan heeft iedereen gelijk, en dat is ook zo, want iedereen heeft ook gelijk.
Er zijn geen foute antwoorden, of fouten vragen, of what ever.
Cryofiel
14 jaar geleden
Tja, leuk verhaal - het maakt niet uit wat je zegt, want iedereen heeft precies evenveel gelijk. Dus volgens jou heeft degene die die theepot onder de Alpe d'Huez voelt, ook gelijk? En hij heeft precies evenveel gelijk als ik, ondanks dat ik zeg dat die theepot er *niet* staat? Dat kan misschien in een enkel geval, maar voor onze kennis van de wereld is dit een volkomen onbruikbaar uitgangspunt. Op die manier kun je nooit enig inzicht verwerven. Nee hoor, we weten waarom we wel eens dingen ervaren die er echt niet zijn. Dat is niet omdat die dingen er stiekem op een bepaalde manier toch zijn. Dat is een stukje evolutie. Heel simpel: mensen die af en toe op de vlucht sloegen voor een niet bestaande gifslang, stonden hooguit voor gek; mensen die af en toe *niet* op de vlucht sloegen voor een wel bestaande gifslang, waren dood. Daardoor zien wij nu nog steeds af en toe dingen die er niet zijn. Je staat dan weliswaar voor aap, maar da's beter dan dingen niet zien die er wel zijn en daar dood aan gaan. In het geval van ouijaborden, poorten en geesten is er nog steeds geen enkel verschil tussen die dingen, en de theepot. Ze zijn allebei precies even waarschijnlijk.
Dan heb je geluk als het een voorbijrazende geest was.Als je geen geluk hebt dan heb je iets een poort gegeven wat beter binnen had kunnen blijven.

Maar blijf met beide benen op de grond staan en ga joggen ofzo,dat helpt ook,hoe gek het ook klinkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hebben ze de poort niet gesloten?? verdorie..ja stront aan de knikker zeg ik je..ik zeg je dus: stront aan de knikker.......shiiiiiiiitttttttttt. hoe KUN je dat nou vergeten?, ja geen idee, verder..groepsthearapie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat mij gebeurd zou zijn zou ik echt razendsnel die poort sluiten.
En daarna zou ik ophouden met horror- en fantasyfilms kijken, geen wicca-sites meer bezoeken, het new-age winkeltje de volgende keer overslaan en verder zou ik zorgen dat ik zóveel bezigheden had dat ik niet genoeg kon nadenken om gek te worden.
Ga eens op dansles, en neem die vriend van je mee, kan hij vast gebruiken.
Of ga actief postzegels verzamelen, ofzo, wat dan ook, als je je maar niet met geesten bezighoudt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Een heel gezonde raad, +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Postzegels verzamelen, daar krijg ik pas een trouma van, hahaha ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
UUUuhhh, trauma.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel enkel te zeggen dat er heel veel dingen zijn waar je je mee bezig kan houden.
Kies niet de verkeerde.
Dat was nu juist wat die mensen eens wilden zien (wat er zou gebeuren als je de poort niet achter je kont dicht doet dus). Nu hebben jullie het experiment verpest. Zullen die mensen niet leuk vinden. Kunnen ze weer helemaal opnieuw beginnen.
14 jaar geleden
ik zal zeggen.

Who you gonna call............

er zouden vast meer poorten open staan en daar is mischien niemand om de deur dicht te doen ,dus,

Who you gonna call
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.k dat klopt, maar deze poort lag heel dicht bij mijn vriend, en daardoor had hij er ook last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat zijn de eventuele gevolgen en wat is er nog aan te doen mocht er niemand zijn die weet wat te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is dus mijn vraag ja.
Cryofiel
14 jaar geleden
Dus - jouw vriend had er alleen last van omdat die "open poort" zo dicht bij hem lag? Dat is goed nieuws! Het betekent namelijk dat die geesten weinig kracht hebben en snel moe zijn. Anders zouden ze wel meer dan een paar meter van de poort kunnen komen. Als die geesten slechts een paar meter ver kunnen komen, zijn ze behoorlijk krachteloos.
Het is niet verstandig om met zo"n bord te spelen, want je trekt altijd lager gelegen geesten naar je toe, en die hebben meestal minder goede bedoelingen.
De poort blijft openstaan, en dan vooral de innerlijke poort, waardoor mensen blijvend lastig gevallen worden.
Bevrijding vind plaats door de naam van Jezus aan te roepen, en vergeving te vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1000 Eur boete. en ga naar de gevangenis. ga niet langs AF.

Je moet to wel stom zijn om de Stargate open te laten staan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk naar de films voor de consequenties van het niet sluiten van de poort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de poort geopend blijft dan gaat het tochten en als je op de tocht zit krijg je bladluizen ,of je word verkouden en soms waait de poort vanzelf dicht en komt er iemand met de vingers tussen de deur,totdat er iemand last van krijgt en de poort dichtdoet.
hang een briefje aan beidde kanten van de poort waarop je zet " poort sluiten aub ,het niet sluiten van de poort kan ernstige gezondheidsschade tot gevolg hebben "
iedere geest of speler die dit bord leest zal de poort dan sluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha goeie, ik denk alleen dat een geest daar geen boodschap aan heeft,die is allang blij dat ie vrij is.
Cryofiel
14 jaar geleden
Nee hoor, die geest is helemaal niet vrij. Hierboven (bij een ander antwoord) vertel je namelijk dat die geesten maar een paar meter kunnen lopen/zweven/vliegen. Ze hebben zó verdraaid weinig kracht dat ze nog maar nét door die poort kunnen komen, maar veel verder dan dat lukt niet omdat ze dan al uitgeput neervallen. Zou ik trouwens graag eens willen zien: een vrolijk rondhangende geest die plotseling neerstort omdat hij meer dan vijf meter van zijn "poort" komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er aan waar die geest heen wil.
Ze zoeken meestal een zwakker persoon uit, dan een die te sterk voor ze is.
Mijn vriend is zwakker als mij, dat wil hij meschien niet toegeven, maar dat is wel, hij heeft vaak mijn hulp nodig, ik heb op het spirituele vlak, en ook wat geesten betreft nooit hulp nodig.
Geesten komen bij voorbaad al niet naar mij, omdat ze geen schijn van kans hebben.
Als er zwakke mensen in de buurt zijn, waarom dan ver weg gaan.
Het is niet zo dat ze zo moe zijn.
Je hebt gradaties in geesten, goede zwakke geesten, tot hele sterke goede geesten, en hele slechte zwakke geesten tot hele sterke slechte geesten.
Cryofiel
14 jaar geleden
Dan zou jouw vriend dus ook last moeten hebben van geesten die bijvoorbeeld bij *jouw* buren door de "poort" komen. Want die geesten zien dat jij een maatje te sterk voor ze bent, en gaan dan wat verder weg kijken of ze daar een zwakkeling kunnen vinden. Zo komen ze dus toch nog bij jouw vriend terecht. Ik begin te vermoeden dat jouw vriend inderdaad zwak is, maar dan voornamelijk psychisch en op het gebied van zelfvertrouwen, op het gebied van eigen kracht. Die heeft hij niet. Hij heeft jou nodig. Hij heeft steun en bevestiging nodig. Die zogenaamde geesten zijn daartoe slechts een mooi excuus. Voor hem voelt het aan alsof die geesten er echt zijn. Maar dat is niet zo. Hij creëert ze helemaal zelf. Jij wilt hem helpen, maar in werkelijkheid houd je hem afhankelijk. Zo houden jullie elkaars overtuigingen in stand. In de psychologie is daar een mooi woord voor, maar dat schiet me nu niet te binnen. Je kunt jouw vriend veel beter helpen door hem te laten inzien dat die geesten helemaal niet bestaan (mits je er zelf psychisch toe in staat bent om dat te erkennen). Ik heb je al enkele handvatten aangereikt. Probeer maar eens samen met je vriend te ontdekken of jullie overtuiging dat die geesten bestaan, wel standhoudt als je onafhankelijke testen gaat doen. Net als met die temperatuur en die opvlieger, die ik bij een ander antwoord heb beschreven. Daar leren jullie allebei heel veel van! Lukt dat niet, wees dan zo sterk om zelf eens een "poort" te "openen". Jij zegt dat je zo sterk bent dat je die geesten met gemak de baas kunt, dus er bestaat geen gevaar, die geesten kunnen jullie geen kwaad doen. Vraag iemand om een "poort" te "openen", of doe het zelf. Zorg ervoor dat jouw vriend geen idee heeft of op een bepaald tijdstip de poort wel of niet wordt geopend. Laat hem dan, *ZONDER dat jij erbij bent* (heel belangrijk!), zeggen of de poort wel of niet open stond. Wedden dat hij dat niet kan? Wedden dat hij op geen enkele andere manier kan zeggen of er wel of geen geesten zijn? Zodra jullie dat inzien, hebben jullie een waardevol inzicht verworven. Jullie zullen daardoor een stuk sterker en onafhankelijker worden, en veel minder beïnvloedbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk mijn laatste reactie bij de vraag.
Houd je vooral met zulke dingen niet bezig. Al die fantasieen die op elkaar inwerken, daar raak je alleen maar van de wijs van.
Ik zeg niet dat er geen energieen zijn buiten de menselijke energie, maar laat het rusten, je kan er psychotisch (buiten de werkelijkheid staand) door worden.

En nu probeer ik er nog serieus op te antwoorden, uitgaande van jouw beleving. Maar als ik van mijn beleving uitga, en dat mag ook, dan zeg ik: hou op met die onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn hier de goede kant, wij hebben de poort gesloten, die andere maar lekker open hadden laten staan.
En als dat ten koste gaat van mijn dierbare, dan ga ik me er wel mee bemoeien ja.
Meschien hadden ze de poort niet gesloten, omdat ze het niet konden, omdat ze half of helemaal gek waren geworden, maar dat wil niet zeggen dat andere onschuldige omstanders daar de dupe van moeten worden, en ik hoop dat hun ook hun lesje hebben geleerd.
Cryofiel
14 jaar geleden
Misschien stond er helemaal geen poort open, maar beeldde jouw vriend dat slechts in. Daar ooit wel eens aan gedacht? Of sluit je die mogelijkheid bij voorbaat uit?
Ben ik de enige die daar nu egt niet in gelooft ofz ?

Volgens mij is het egt onzin allemaal...
Er zijn genoeg kinderen die daar mee spelen en geesten proberen op te roepen met oijaborden en weet ik wat allemaal! Als het echt was dan stond de 'poort' zo vaak open.
Vroeger heb ik dat ook eens gedaan nou er gebeurde egt helemaal niets. Zit tussen de oren ,je ziet wat je wil zien en hoort wat je wil horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het oijabord is natuurlijk maar een spelletje, en of je nu goed of vals speelt het wel of niet afsluit, zal niet zo veel invloed hebben.
Maar je persoonlijke intensie om met dit soort zaken bezig te zijn en je daar voor openstellen, daar schuilt het grote gevaar in.
Als je het hek van een natuurreservaat open zet, dan weet je dat er wat door het hek kan komen, dus eigenlijk vraag je er om, door het open te zetten, en laat je het open staan dan kan het fout gaan, ook al zie je maar een kikker, er kan ook een tijger door komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom heb ik nou toch het gevoel dat we hier met z,n allen in de maling genomen worden ......
leer klaverjassen of idd ...ga op dansles !

en koop de volgende keer een poortdeur die vanzelf in het slot valt !!! blijft ie ook niet open staan.

wakey wakey !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemiddelde poort naar de onderwereld heeft een stevige dranger. Zo niet: Leen een Necronomicon van die vriend van je, en geef die schalkse snaken er een flinke klap mee op hun ectoplasmatisch lichaam. Dat zal ze leren! Anders roep je gewoon dat je je vriendje Cthulhu er bij haalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan gebeurd er helemaal niets.
Vooropgesteld dater wat zou kunnen gebeuren, dan zou dat al vast eens gebeurd zijn. Wat mis kan gaan zal vroeg of laat zeker een keer mis gaan als er menselijk handelen in het spel is. Een pakkend voorbeeld is het ontploffen van een raket. Jaren gaat het goed maar op een dag, 1 foutje ......
Ondanks ale knappe koppen en computers gaat het toch mis.Met alle respect voor die vriend, maarals hij weer last heeft van geesten kan hij misschien beter eens in gesprek gaan met een psychiater want misschien staat er bij hem wel een poort te veel of te ver open.
Misschien kunnen jullie je beter bezig houden met ganzebord is veel leuker en minder gevaarlijk.
De materie waar julie je mee bezighoudem heeft menig mens in de psychiatrie doen belanden.
Keep away from what you can`t handle is my advise.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgezien van het feit dat spelen met ouija-borden en glaasje draaien best gevaarlijk kan zijn voor -uitsluitend- de betrokkenen, zeker als ze wat lichtgelovig en makkelijk te misleiden zijn, gebeurt er natuurlijk helemaal niks.
Er gaat geen deur open (hooguit tussen iemands oren), en er komt niks naar hier en er loopt hier ook niks weg.

Dus wanneer iemand besluit genoeg te hebben van het spelletje en het weer in de kast terugzet, gebeuren er ongeveer net zo verschrikkelijke rampen als wanneer je een potje catan niet afspeelt, of middenin een spelletje jokeren de kaarten weer in de doos steekt. Totaal niets.
Niet met de persoon zelf (tenzij hij daar sterk vatbaar voor is, zie de vraag over wat 'glaasje draaien' met je geest kan doen van vorige week), en al helemaal niet voor mensen die :
a. helemaal niet weten of er iemand een oujabord heeft
b. ook niet weten of daarmee gespeeld is
c. niet weten of er onoordeelkundig mee gespeeld is - indien dat al mogelijk zou zijn
d. niet meegedaan hebben aan en dus niet beinvloed kunnen zijn door het spelletje.

Natuurlijk is er geen bewijs voor die stelling ,en dat wil je ook helemaal niet hebben want je hele vráág is al een (veronder)stelling zonder enige vaste grond onder de voeten, maar het simpele feit dat er overal dergelijke spelletjes door leken worden gedaan, zonder dat er ooit ook maar ergens iets van een 'open poort' is gesignaleerd waar ook nog eens 'iets slechts' uit zou moeten komen kruipen, zou an sich al bewijs genoeg moeten zijn voor een nuchter mens. Anders zou de hele wereld toch vol moeten staan met dergelijke open deuren ??

Het lijkt me overigens wel heel verstandig als je vriend een beetje serieuze hulp zoekt bij zijn gevoelens en de gevolgen daarvan. Het lijkt me niet onverstandig eerst wat orde aan te brengen in de eigen zolderkamer voor je 'andermans troep' op gaat ruimen.

Dergelijke verhalen zijn uiteraard geen goede propaganda voor mensen die serieus proberen te vertellen dat er wellicht meer is tussen hemel en aarde - danwel het linker- en rechteroor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al die punten die jij noemt, zijn in onze ogen al bewezen.
We weten dat er iemand in de buurt een oijabord heeft, en toen mijn vriend het een keer aanvoelde dat die persoon er mee bezig was, aan de andere kant van de straat, is hij er naartoe gegaan, en heeft hem op heterdaad betrapt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op heterdaad betrapt ????
Hert spelen met een ouija-bord is volgens mij, hoewel dom, nog altijd niet strafbaar, hoor.
Iemand psychische schade toebrengen is dat echter in mijn ogen wel....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, op heterdaad betrapt met het bezig zijn, met een oijabord.
Die jongen die woont onder begeleiding, en mijn vriend ook, en ik voorheen daar ook.
Er zijn daar 6 verschillende huizen, waaronder num 21, waar mijn vriend woont, en num 19, schuin tegenover 21.
Als je bij een bewoner op bezoek wilt, moet je je melden bij de begeleiding, en die hebben er nogal een handje van, om zo maar zonder te kloppen, je kamer in te lopen.
En dat deed die begeleider dus samen met mijn vriend, en toen zag hij dus, dat die andere in de kamer bezig was met een oijabord.
Wat ben je dan? Je bundelt energie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen antwoord, de min is trouwens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, met dit soort vragen krijgt iedereen die zegt niet in sp(r)ookjes te geloven altijd hele bergen minnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef niemand een min, sommige wel een plus, maar bij dit soort vragen, min ik niemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier een + van mij
Zo'n bord zou zo maar eens gehackt kunnen worden als de poort open staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je daar mee, wil je dat nader uitleggen meschien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gebeurt met je computer ook als je een poort open laat staan..