Het afkicken wordt door de zorgverzekeraar betaald. Verslavingszorg is in de basisverzekering geregeld. Er zit echter veel kaf onder het koren omdat iedereen een afkickcentrum kan beginnen. Daar hoef je niet deskundig voor te zijn.
Er is veel over te doen momenteel omdat er fraude/misbruik plaatsvindt.
De Volkskrant toonde aan hoe gemakkelijk is zelf een afkickkliniek te beginnen . Ze hebben er zelf eentje opgericht terwijl ze niks van verslavingszorg weten.
Als je op Google zoekt naar Volkskrant en verslavingskliniek dan kan je er en smakelijk verhaal over lezen. Er is een zorgverzekeraar een kleine, de naam ben ik even kwijt, die daartegen ten strijde trekt. Ik geloof dat fat ONVZ was of DSW .Er is een hoop om te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Zorgverzekering en AWBZ licht aan de indicatie die wordt afgegeven
Kosten behandeling
Bij de kosten maken we onderscheid tussen de behandeling die onder de Zorgverzekeringswet (Zvw) valt en die we leveren via DBC’s (diagnosebehandelcombinatie) en zorg die onder de Algemene wet bijzondere ziektekosten (AWBZ) valt. Voor behandeling onder de Zvw betaalt u geen eigen bijdrage, maar alleen uw eigen risico. Voor zorg onder de AWBZ geldt een eigen bijdrage voor verblijf in een woonvoorziening.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De indicatie is verslavingszorg . De behandeling ervan. Ik bedoel niet opname in een instelling vanwege bijvoorbeeld korsakov. Dan is het inderdaad AWBZ.