Wat is het verschil tussen spiritueel zijn en paranormaal zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
boeiende vraag + Liefs en fijne zomertijd nog!

Het beste antwoord

Spiritueel zijn, is een manier van leven met of zonder een godsdienst.
Paranormaal zijn, zijn dingen/ handelingen, die je naast je normale zintuigen kan waarnemen/ beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Paranormaal begaafd zijn wil nog niet zeggen dat je ook een spiritueel ingesteld mens bent. Met een paranormale gave wordt je geboren. Spiritueel zijn is een keuze.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent spiritueel wanneer je nadenkt over de relatie tussen jou en de wereld, tussen de mens en de aarde, tussen de mens en de kosmos. Als je nadenkt over het 'waarom' van de dingen. De kernwoorden van spiritualiteit zijn 'verbondenheid' en 'doel', waarbij je voor 'doel' overigens ook 'bedoeling' mag lezen.

Je bent paranormaal als je dingen kunt die door de wetenschap niet worden geaccepteerd. Bijvoorbeeld iets in beweging brengen via gedachtenkracht, of gedachtenlezen, en zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Cryofiel
10 jaar geleden
Er is in wezen geen verschil tussen beiden.
Er is enkel verschil voor degenen die een zelfde fenomeen anders ervaren en vervolgens anders verwoorden.

Iedereen is zowel spiritueel als paranormaal begaafd en/of onderhevig aan de natuurwetten die ons een bewustzijnsproces laten ervaren.

Wanneer wij er bijvoorbeeld van uitgaan dat wij iets kunnen waarnemen of ervaren wat anderen niet kunnen dan zijn we geneigd om dat onder de noemer paranormaal te klasseren
tot...
we op een dag tot de ontdekking komen dat men sinds het prille begin mensen waren die gelijkaardige ervaringen opdeden doch ze vonden het ofwel heel normaal ofwel hielden ze het stil om niet beoordeeld en/of veroordeeld te worden.

De term spiritueel zijn en/of spiritueel bewustzijn slaat in wezen op het bewust ervaren en/of het bewust kennis nemen van voorgaande feiten/fenomenen.

Het lijkt er op dat er mensen zijn die helemaal niet over 'paranormale' gaven beschikken en het lijkt er op dat sommigen mensen niet spiritueel zijn.
Echter, de ene is er zich gewoon minder van bewust dan de andere.
De ene is er gewoon anders mee bezig dan de andere.
De ene maakt er meer ophef van dan de andere.
De ene ervaart het anders dan de andere.

Hoe dan ook, het is allemaal prima zoals het is want élke ervaring is een noodzakelijke ervaring om ons bewust te worden dat iedereen even spiritueel en paranormaal geaard is.

Verschillen zijn er dus enkel als wij die er van willen maken of willen in zien.

Anyway, Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben niet spiritueel noch heb ik enige paranormale gaven. Net zoals een ieder ander die geen paranormale gaven heeft of paranormaal is. Hoewel iemand anders zich prima kan typeren als spiritueel. Aangezien het begrip nogal veelomvattend is en daarom ook weinig betekenend (in mijn ogen). Als het anders is mag je het gerust bewijzen (paranormaliteit), zoals ik kan bewijzen dat ik normale gaven heb zoals luisteren en kijken. Jij denkt dat het bestaat, daardoor bestaat het nog niet. Begrijp me niet verkeerd, degelijk wetenschappelijk bewijs en we zijn er. "Echter, de ene is er zich gewoon minder van bewust dan de andere." Ik ben me ervan bewust dat mensen snel een patroon ergens waarnemen dat ervaren kan worden als iets bijzonders, waar het gewoon veelal niks is.
Cryofiel
10 jaar geleden
@GerdaMaria, ik ben behoorlijk spiritueel maar totaal niet paranormaal. Er zijn ongetwijfeld veel mensen die deze twee verwarren. Mensen die menen paranormaal te zijn en daardoor interesse krijgen in het spirituele. En mensen die interesse hebben in het spirituele en er vandaaruit van overtuigd raken dat ze paranormale gaven hebben. Dat wil echter niet zeggen dat die twee dingen hetzelfde zijn.