Welke energie komt er aan te pas bij handoplegging?

Magnetiseren of handoplegging bestaat al heel lang.
Zelf heb ik er jarenlang om gelachen en kon me totaal niet voorstellen , hoe het zou kunnen helpen.
Nu weet ik dat het bestaat en onmogelijke dingen , mogelijk maakt, maar wat gebeurt er nu precies en wat of wie maken het mogelijk.?
Er zijn verschillende uitleggen voor dit fenoneem, wie denkt te weten hoe het werkt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie vraag, dank je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen het woord energie geeft al verwarring, je antwoord is verplaatst zie ik. de negative duimpjes komen denk ik door je eerste erg korte antwoord die een vraag was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb jij niet al eens zo een vraag gesteld. Iets als waar komt de energie vandaan. Of welke energie kan voor genezing zorgen. Het is allemaal dezelfde energie Ed. Wat er gebeurd, heb ik wel een idee van. Maar ik doe zelf niet aan handoplegging, omdat ik dit nooit geleerd heb en ik weet dat je als handoplegger erg moet oppassen. Ook al zou ik het kunnen, ik doe het niet. Alleen in pure noodzaak. Spoedgevallen zeg maar.
Het enige wat ik dan doe is me visualiseren dat het probleem gezond is. Voor de rest een goede aardeconnectie en hemelse connectie maken. De energie doet de rest. Als een continu stroming. Het kan gevaarlijk zijn voor jezelf. Omdat als je 'denkt': ik wil dat die persoon geneest. Dan kan je dit zo graag willen dat je desnoods zelf die ziekte wil overnemen. Dan wordt jij ziek en dat is niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
robm ,de wereld is groter dan de straat waar je woont, kijk maar eens verder en hol niet achter de blaatende schapen aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@SOG, in mijn optiek wel. Dus ja iedereen heeft het al in zich. Alleen weten ze het niet en is het nog niet erg geactiveerd. Waarom grijp jij naar je knie als je op die knie valt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie en leerzame onderwerpen SoG!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@edddijst... waarom heb je er jaren geleden om gelachen? denk je dat Jezus van Nazareth gek was? die wist echt wel wat hij deed hoor, met zijn handen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Deva toen ik minder ervaren was en heel wat jonger, dan denk je, ja dat staat wel in de bijbel, maar dat was toen.
En je dan hoor je wat en je leest soms wat en ik dacht allemaal flauwekul, oplichters, ze doen maar wat en ja ik moest er wel eens om lachen, totdat mijn gids een paar jaar geleden tegen me zei, help haar maar, geen idee waar hij het over had, maar ik deed precies wat hij zei en na 5 min was de chronische tenniselleboog genezen.En dan moet je weten dat ik vroeger net als Rota. en Cryofiel was, dus nu lach ik niet meer maar ben alleen dankbaar dat ik het mag doen. Ed

Het beste antwoord

"Energetisch helen" noem ik dit.

Een paranormaalgenezer is in staat energie te ontvangen vanuit de kosmos/ het Universum/het Goddelijke, hoe je dit ook noemen wilt.

Deze energie kan hij/zij via de handpalmen laten stromen en overbrengen naar diegen die het nodig heeft.

Korter en krachtiger kan ik dit niet omschrijven.

Magnetiseren gebeurd voor mijn gevoel op dezelfde manier.
Je kunt een soort van spanningsveld waarnemen op afwijkende of pijnlijke plekken. deze sapnning kun je wegnemen met je handen. Daarna kun je helende energie toevoegen indien nodig.

Dan komt natuurlijk de vraag, wáár ontvang je deze energie?
Het stroomt via je kruinchakra naar binnen.

In je handen onstaat ernorm veel warmte, dat is dus de toch wel, waarneembare energie.

Een wonderlijk fenoneem!
En de 'wonderen' zijn de wereld niet uit, ook nooit geweest!

Het is!

Toegevoegd na 1 uur:
sapnning, moet natuurlijk spanning zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

ik denk dat als je er goed genoeg in gelooft dat het ook werkt.. als een soort placebo-effect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er in geloven is geen voorwaarde, er is zelfs vaak sprake van ongeloof en argwaan.
Toch kan het werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ boterham: stoppen met denken en gaan voelen dat is de truc.
Overigens geen - van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het 'kus erop, kláár'-effect. The ways of the mind are misterious...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de energie die vrijkomt is dus wrijvingskracht.. haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt wel een hoop + duimpjes
Het allerbelangrijkste (maar ik denk niet dat je daar naar op zoek bent) is denk ik de aandacht die iemand schenkt aan je probleem. Echte aandacht doet een mens goed, doet een mens ontspannen, goeie stofjes aanmaken, en het geeft een mens rust. Daar hoeft geen speciaal type energie voor worden overgebracht, dat alleen al is genoeg om een mens zich beter te laten voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen sprake van energie. Althans, niet van de energie zoals de wetenschap die kent.

Het effect bestaat alleen als degene die wordt behandeld, *weet* dat hij wordt behandeld. Je hoeft die persoon dan niet eens echt te behandelen: als iemand alleen maar gelooft dat hij door handoplegging wordt behandeld, zal hij zich al beter voelen, zal de pijn al verminderen.

Het gaat dus om het geloof van de patiënt. Handoplegging zelf is niet noodzakelijk. Van energie is geen sprake.

Dit is althans de conclusie van vele, vele experimenten.

Nog nooit heeft iemand kunnen laten zien dat hij kon voelen of een hand werd opgelegd. Nog nooit heeft een handoplegger kunnen laten zien dat hij meer kon dan een acteur.

Case closed, denk ik. Maar ja, het geloof is kennelijk sterker dan de werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Rota welkom terug.
Goed dat je er weer bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent lang weggeweest :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er maar aan wélke waarheid je 'aanhangt'.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik weet dat Rota de waarheid aanhangt die je ziet als je echt rondkijkt. Kijken en Combineren - wetenschap dus. Zoals hij al aangeeft: laat maar eens zien dat handoplegging meer kan dan een acteur! Kijk en combineer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt het echt niet door, he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, maar ik drukte te snel opeen toets want ik wilde zeggen mooi +1 dat je weer terug bent Rota.
Nav jouw reactie, wat vind je dan van patiënten die geen weet hebben van wat er gebeurd,zoals hele kleine kinderen en dieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt helaas nooit bewijzen,dat de genezing dan ontstaan is door handoplegging. die kan ook spontaan zijn ingetreden,of door de medicijnen die de patiënt er ook nog bij gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@pieker, ook kleine kinderen en dieren hebben dondersgoed door wat er van hen wordt verwacht. Daarnaast ervaren ze de persoonlijke aandacht, de verzorging, de veiligheid. Beide effecten zorgen ervoor dat ze baat hebben bij handoplegging. Met energie heeft dat alles niets te maken, het is allemaal puur psychisch. Ook kinderen en dieren genezen even goed wanneer een acteur de hand oplegt als wanneer een "echte" handoplegger dat doet. Als de handoplegger achter een scherm werkt, en het kind of het dier dus niet kan zien of het wel of niet door handoplegging wordt behandeld, is er geen enkel verschil tussen de wel behandelde groep en de niet behandelde groep. Ik vind dat je deze dingen niet kunt negeren. Dit is wat we zien wanneer we kijken. Je kunt wel oogkleppen opzetten en alléén maar naar de "genezingen" kijken, maar dan moet je zoveel feiten stiekem verdonkeremanen... dat wil ik niet, dat kan ik niet. Ik kijk liever naar het geheel. *Alles* meenemen, geen selectie maken. Niet alleen de waarheid, maar de *hele* waarheid. Ongecensureerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
M.i ben je van mening het geheel te zien maar zelf dat leidt tot tunnelvisie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rota je bent als een boot die steeds verder afdrijft op een groot meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de persoon er totaal niet in geloofd en het niet vertrouwt, en er ondanks dat, toch resultaat is, dan kan het ook niet psychisch zijn toch?
En ook geen suggestie.
Dus ook geen placebo effect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Berth, ik vertel de dingen die ik zie, en die jij naar mijn mening niet ziet. Als je ze toch ziet, is het zinvoller dat je vertelt wat je ervan vindt, dan mij van tunnelvisie te beschuldigen. Als je ze niet ziet, ben jij degene die iets mist. @eddijst, het kan wel degelijk psychisch zijn, ook als je er niet in gelooft, ook als je het wantrouwt. Dat heeft de psychologie ons wel geleerd. De enige manier om een psychische invloed uit te sluiten, is zorgen dat de persoon niet weet of hij wel of niet wordt behandeld. Zodra je dat doet, zie je dat handoplegging geen enkel effect meer heeft. Met andere woorden, het effect bestaat slechts zolang er een psychisch effect is. Schakel je het psychische effect uit, dan schakel je ook alle effecten van de handoplegging uit. Wat mij betreft is er dan maar één conclusie mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, en zo gaat het elke keer weer. Ik beschuldig niet en niemand. Gelijk jou deel ik een mogelijkheid en wordt direct 'gevoeld' als 'beschuldiging'.
Dit geeft des te meer aan hoe vast jij in datgene geloofd wat je deelt. En wanneer iemand je hierin "aanvult" jij je direct persoonlijk aangevallen voelt. Dit is niet nodig! Ik ken je intentie en die is zuiver. Doe wat je moet doen, maar voel je niet persoonlijk aangevallen. Dat doe ik ook niet. Je tekst wordt hooguit "aangevallen" maar niet jouw persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rota, als het inderdaad door phychische invloeden bewerkstelligd word, dan moeten we dat heel snel verder ontwikkelen, we kunnen dan zonder therapie en medicijnen pijnen wegnemen en genezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De medische wetenschap wil liever iets dat beter werkt dan dingen die je alleen via psychische invloeden kunt bereiken. De medische wetenschap stelt zelfs als eis dat een behandeling beter moet werken dan alleen psychisch. Behandelingen die even goed werken als alleen het psychische effect, worden niet toegelaten. Dat is een verschil met de alternatieve wereld, waar zulke behandelingen wel worden toegelaten. Ik ben het eens met degenen die dit verschil tussen regulier en alternatief iets onrechtmatigs vinden. Als je zegt dat we ook dingen moeten toestaan die alleen via het psychische effect werken, kom je in een ethisch-morele discussie terecht. Die is rond de jaren 1960 gevoerd. De uitkomst was destijds dat zulke dingen *niet* mogen worden toegestaan. Misschien moeten we die discussie opnieuw voeren, en puur psychische behandelingen nu wel toestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ontwikkelingen lopen achter bij de mogelijkheden.
We zouden nooit zonder medicijnen kunnen , maar wel met veel minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dát ben ik dan weer helemaal met je eens. Laten we vooral met een open blik blijven zoeken naar die behandeling die de beste werkzaamheid heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die discussie moet opnieuw gevoerd worden zodat pure psychische behandelingen wel worden toegestaan. We weten nu veel meer dan 50 jaar geleden dat de geest tot grote ziekten kan leiden en dus ook tot grote genezingen. Maar puur psychisch is misschien wel weer te extreem. Maar werkelijke integratie met de huidige geneeskunde is snellere genezingen mogelijk dan nu en met minder medicijnen.
Er zijn bepaalde energieen die wij met onze (normale zintuigen ) niet kunnen waarnemen.

Wij normale rationele denkende mensen kunnen ons niets iets verklaren , oftewel het bestaat niet als wij er geen wetenschappelijke verklaring voor is.

Nu kan ik U wel vertellen dat sinds de ontdekking van de qwantumfisica de wereld van de wetenschappers in zijn geheel op zijn kop staat.
Wat voorheen bijvoorbeld een waterstof atoom was,....kleiner was er gewoon niet...en daar was dan ook de kous mee af............is verder onderzocht en er blijken zeer kleine deeljes genaamd qwarks in te zitten die na veelvuldig onderzoek er alleen maar waren als het menselijk bewustzijn erop gericht was.

Nu komt de vraag wie wij dan wel zijn , wie is het dan die er deelneemd aan dat bewustzijn. onze geest ? ons lichaam?, de kombinatie van beiden?

Om dit te verklaren laat ik dan eerst eens een berekening maken waaruit wij dan wel bestaan.

Uit zeer veel atomen en molekulen, als ik het luchtledige deel , en de massa ga berekenenvan een atoom van het mens en hierna op de gehele mens dan bestaan wij voor (ongeveer) 2 % uit materie en is 98 % geheel niets.

Juist uit dat niets komt alles uit voor.

Het is een vorm van energie
Mijn dochter heeft bijvoorbeeld de eigenschap om snijbloemen lang te laten leven, zelfs tot een half jaar lang, door er haar liefdevolle aandacht aan te geven.

wij worden met een totaliteit van ongekendheid in alle opzichten te wereld waarna we het weer langzaam af leren.

Wij mensen zijn veel meer dan wat wij alledaags denken wat wij zijn.

Ik hoop dat ik U hiermee heb geholpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie hierboven verklaringen die met deeltjes te maken hebben, daar kan ik nog wel een mooie aan toevoegen (waar ik zelf geen geloof aan hecht, maar hé, als het werkt voor een heleboel mensen, wie ben ik dan?)

George Lucas (de geestelijk vader van Star Wars) heeft geprobeerd om zijn 'The Force' op een semi-wetenschappelijke manier te verklaren met een ontbrekend deeltje dat alles in ons universum met elkaar verbindt. Dit deeltje noemt hij de Midi-Chlorian. Zolang er geen ander model is dat dit soort energieen verklaart, mag het van mij de waarheid zijn.

En voor een nerd zoals ik is het natuurlijk leuk om parapsychologische dingen semi-wetenschappelijk te verklaren. Pragmatisch he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja wel pragmatisch en wel verstandig.
Alvorens te beginnen, stem ik me af op mijn gids en vraag wat deze persoon nodig heeft.
Meestal voel ik in mijn lijf de plek waar de persoon pijn heeft en kan zo mijn hand op de plek leggen.
Niet ik, maar mijn gids bepaalt hoeveel en wat er nodig is.
Ik voel dan een stroming in mijn handen en 'weet' wanneer ik moet stoppen, meestal is dat maar een minuut of vijf.
Er wordt wel eens gedacht dat ik diegene ben die de energie geeft, maar dat is niet zo.
Dus je gids bepaalt hoeveel en wat er nodig is, ik ben slechts een doorgeefLuik een kanaal.
Zo heb ik ook eens een bouvier mogen helpen die niet meer kon lopen en wilde ook niet meer eten en drinken.
Na 14 dagen, dagelijks een korte behandeling ging het beter, enige tijd later rende hij weer buiten en werd mijn grootste vriend, de dierenarts stond versteld...
Als hij me zag kwam hij al op me afrennen, ook ik vind het nog steeds ongelooflijk dat dit is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
loes totaan de bouvier, had het mijn antwoord kunnen wezen, er is een bijna griezelige overeenkomst, zelfs jouw woordkeuze zijn het zelfde als die van mij!!
Ik zal je een p.b. sturen. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook een + van mij : Ik kan het alleen als mijn gevoel zegt die moet ik hepen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@teun, luister maar naar je gevoel, dan is het altijd goed :) @ aristocat, ben blij dat je het zelf hebt mogen ervaren..
Ik begrijp het ook zonder woorden ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wow, Loes... +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aristocat, wat een geweldige ervaring voor jou!
Er gaat dan een nieuwe wereld van liefde voor je open. @ teun, je gevoel is je gids, die zegt je dat je *mag* helpen, geweldig voor je, super!
Laat ik beginnen met te zeggen dat iedereen dit kan. Wanneer je met de juiste intentie de ander wil helpen is de basis gelegd voor een 'helend' moment.

Zoals al gezegd, stel je open, vraag en ontvang wat je door mag geven. Er is hierover nog veel onduidelijkheid. Velen denken ten onrechte dat de mens deze helende energie geeft. Maar in werkelijkheid wordt er door hem 'heen gewerkt'.

Deze energie is sterker dan dat de gids het zelf doet. Dus het is een samenspel tussen jou, je eigen gids (ook wel goddelijke wereld genoemd) en die van de 'hulpvrager'. Hij krijgt wat hij nodig heeft (en meestal niet wat hij denkt nodig te hebben). De soort energie is liefdesenergie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om het uit te leggen moet ik wat dieper erop ingaan.
Alles in het universum bestaat uit energie, ook liefde gedachtes en negativiteit.
Onze schepper die sommige God noemen is allesomvattende energie.
Deze energie heelt en verwarmd, voedt en verzorgd.
Door je daar op af te stemmen, kun je een kanaal zijn waar deze energie doorheen stroomt.
Door je handen te leggen op de persoon in kwestie, wordt diegene de ontvanger.
Wel wil ik een waarschuwing doen uitgaan aan degene die healt, doe dit met een liefdevol en ontvankelijk gemoed, zodat de persoon die behandeld wordt dit meekrijgt.
En probeer je af te stemmen op die energiebron, zodat het niet je eigen energie kost.
Anders raak je uitgeblust en vermoeid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is het doorgeven van energie. Ook wel Ki, Prana, Chi, Liefdesenergie, nulpuntsenergie, etc.. De energie die om ons heen is. De gever functioneerd als doorgeefluik. Ik werk met de kosmische energie(van boven) en kundalinie energie (van beneden) laat beide in mij samensmelten en kan dan doorgeven/energie sturen, dat hoeft niet perse met de handen, dat kan ook vanuit de intentie, afstand doet er dat niet meer toe.
Aangezien een ziekte een storing is in de doorstroom van de innerlijke energie, kun je op deze manier mensen/dieren helen. Het fijne ervan is dat je er zelf ook "beter" van wordt.

Ed ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Toegevoegd na 16 minuten:
Ohja het verschil tussen een magnetiseur en de klassieke handoplegging. Een magnetiseur gebruikt zijn eigen energie en zal na een behandeling weer moeten opladen of " uitgeput" zijn, terwijl de andere manier je juist energie geeft waardoor je je fitter voelt na een behandeling.

Helaas helpt het niet altijd iemand te genezen met blijvend effect, de client zal ook zijn patronen moeten doorbreken anders komt de kwaal gewoon weer terug. De "genezer" zal de client moeten begeleiden naar de blokkade om die te transformeren zodat de genezing blijvend is. Ik kan de client alleen maar laten ervaren hoe het is om "heel" te zijn, de verandering zal hij/zij toch echt zelf moeten doen ook al ga ik de hele weg mee. Ik kan alleen maar bijlichten en de schakelaar aanwijzen, hij/zij zal zelf het lichtknopje aan moeten zetten wil het licht blijven branden.

En dat is tevens een weg naar verlichting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk je weer even te spreken.
Je hebt me dat al eerder uitgelegd, alleen wie regelt het allemaal?
Ik stond een keer achter iemand zonder hem aan te raken en toen werkte het ook, wel had ik sterk het gevoel dat het voor me gedaan werd en ik alleen maar de gelegenheid maakte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nulpuntsenergie?
Wiki:
"Toch heeft de suggestie van het 'vrij kunnen maken' van energie uit een vacuüm de aandacht getrokken van amateuruitvinders en pseudowetenschappers."
Nulpuntsenergie bij handoplegging halen: dat moet wel pseudowetenschap zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie bijdrage, Prana +1 @Ed, klopt ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi... en een waardevolle toevoeging na 16 minuten +1 Door anderen te genezen zou je hun leven kunnen veranderen. Door anderen te helpen zichzelf te genezen, zul je het universum veranderen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Ed, zoals ik schreef, je hoeft iemand niet aan te raken. Jij had/hebt de intentie de ander te helpen, dat is waarmee je de energie stuurt.
Eigenlijk is het eenvoudiger dan je denkt. Maar hoe je ego erbuiten.
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een plus voor je toevoeging!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Ed, wanneer je de intentie/de liefde hebt iemand te willen helpen, begint het al te stromen. Wie het regelt? Het Universum/Cosmos/Het Goddelijk/ jou Gids/begeleider.
Jij roept op door je liefde, de intentie.
Grote flauwe kul die energie.Alles is suggestie.Als er energie uit handen zou komen waarom zou die dan niet in je voeten kunnen zitten?Die hand opleggings flauwekul werkt altijd bij vage klachten.Ik zou er pas in geloven alsdie energie ook kanker gewellen zou genezen.Maar nee dat is voor handoplegging nou net te veel gevraagd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Qua soorten energie zijn er niet zo heel veel mogelijkheden om uit te kiezen. Het moet dus haast wel een van de onsterstaande zijn:

* bewegingsenergie
* potentiele energie (zwaartekracht)
* elektromagnetische energie
* nucleaire energie
* termische energie (warmte)
* chemische energie

Of wellicht is "energie" de verkeerde denkrichting om een acceptable uitleg van dit fenomeen te krijgen. Ikzelf denk dat het een placebo-effect is. En dat placebo's echt en heus waar effect scoren is al heel lang bekend. (Hoe het komt dat ze effect hebben is nog niet duidelijk.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Wat mij betreft het Beste Antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet echt een antwoord op de vraag.
De vraag was, welke energie?
Cryofiel
14 jaar geleden
rembem geeft een lijst met alle mogelijke energievormen, en zegt dat het er daar één van moet zijn. Zit wat in, toch? Vervolgens suggereert rembem dat de vraagstelling wellicht verkeerd is, omdat de vraag het uitgangspunt hanteert dat er sprake is van energie. Wat als het helemaal niets met energie te maken heeft, maar het een gevolg is van het placebo-effect? Wat mij betreft een prima antwoord op de vraag. Een Beste Antwoord, zelfs! Maar goed, wie ben ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst: welke? een van deze:
* bewegingsenergie
* potentiele energie (zwaartekracht)
* elektromagnetische energie
* nucleaire energie
* termische energie (warmte)
* chemische energie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Electromagnetisch komt nog het meeste in de buurt, maar het is iets anders zie ook de andere antwoorden.
Cryofiel
14 jaar geleden
Elektromagnetisch is het met zekerheid *niet*, want elektromagnetische krachten, velden en stralingen zijn met enorm grote nauwkeurigheid te meten.
De Chinezen noemen dit Chi. Of Qi. Levensenergie.
De gemiddelde chinees die tai chi beoefent kan de chi gewoon laten stromen, en dat voel je dan meestal als warmte die je door zijn hand voelt stromen.

Ik heb weinig met gidsen, en vind de Chinese uitleg prettiger :-)
Ik heb zelf een tai chi-er in de familie en ken de beschrijvingen van Chi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met je eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ik denk zelf dat er alleen energie is in de vorm van spierkracht om je hand naar de juiste plek te brengen.
Ik weet niet wat precies de onmogelijke dingen zijn die je hebt meegemaakt, maar zelf heb ik er weinig mee omdat denk dat alles verklaarbaar is. Misschien dat mensen in een setting met mede paranormalen/alu-hoedjes/hocus-pocussen/alternatieve-genezers (invullen wat voor jouw van toepassing is, niet beledigend bedoeld ik weet alleen de juiste benaming niet) eerder jezelf laat gaan en zegt wat je dwars zit. Maar verder denk ik dat er weinig krachten los komen. Al ben ik wel benieuwd naar die onmogelijke dingen die zijn voorgekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen je oren energie heet dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo dacht vroeger vrijwel iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je doet steeds of het aantal aanhangers van het paranormale groeiende is. Dat was een tijdje zo, maar die trend is al lang op z'n retour. Zoals zoveel dingen, was ook het paranormale een hype. Gelukkig maar.
universele energie
deze energie stroomt door iedereen
is voorhanden
ten alle tijde bereikbaar, aanspreekbaar
zo ongeveer denk ik dat het werkt Ed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je Eleo
Er is een wezenlijk verschil tussen magnetiseren en handoplegging.
Vanuit mijn ervaringsdeskundigheid kan ik zeggen dat
handoplegging zoals beschreven in Marcus 16 ( meen ik), de zieke de handen opgelegd krijgt door een medebroeder en het gelovig gebed zal de lijder gezond maken.

Echter toen Naaman (2 kon 5)bij Eliza kwam, verwachtte hij dat Eliza wel zijn hand over de zere plek heen zou bewegen (magnetiseren) maar kwam de knecht van Eliza melden dat Naaman zich drie keer moest wassen in de Jordaan.

Bij het bijbels gelovig gebed en handoplegging/ zalven met olie, wordt aan God gevraagd de lijder gezond te maken/ te bevrijden van gebrek en/of ziekte.

Bij magnetiseren wordt BEWUST paranormale kracht opgewekt die het lichaam van de behandelde beinvloedt en soms een helende werking geeft.

Bij het een is geloof en gehoorzaamheid aan God nodig, bij magnetisme spelen religieuze opvattingen geen rol

Voor de Kracht van God hoeven we niet bang te zijn , omdat het ZUIVERE kracht is.
Magnetische kracht daarentegen draagt ook de lading van de leverancier en laat mentale neveneffecten achter die een eigen leven kunnen gaan leiden.
Met name magnetisme heb ik intensief beoefend en naar zeggen van door mij behandelde mensen , met succes.

Met het leren kennen van de Gaven van God's Geest is voor mij een grotere wereld opgegegaan, waarbij de drive liefde en betrokkenheid is en moet zijn, bij magnetisme spelen roem en naamsbekendheid een prominentere rol
en is geloof in God niet nodig.
derhalve beschouw ik paranormale kracht ook niet meer als van God.
Hiermee geef ik mijn op ervaring gebaseerde mening weer.
In diverse radio en tv programma's. lezingen en boeken heb ik mijn inzichten gedeeld met mijn toehoorders.

Ik veroordeel hiermee niet de beoefenaars van paranormale krachten , maar wil hen uitnodigen de bijbel op deze punten eens door te nemen.

Bij mij heeft het een bevrijdend effect gehad en de blijdschap daarover deel ik graag mee aan geinteresseerden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om ons heen is overal energie. De energie die er voor zorgt dat we werkelijk leven, de bezieling van ons allen. Deze energie komt voort uit de grote energie die God is,of Allah, of Boedda, of hoe wij allen in deze wereld dat ook willen noemen....In mijn beleving is er in dit universum een "plek " die onze aardse begrippen en logica te boven gaat, vandaaruit komt alles, veel dingen kunnen we waarnemen, heel veel dingen niet. Sommige onder ons kunnen zich afstemmen op die energie, daarmee kunnen ze de energie die er daar is, aanwenden om andere te helpen. Om de onbalans in energie in een lichaam of in een geest weer in balans te brengen. Wat je dus eigenlijk doet is een stukje gebruiken van de stroom , de overvloed die overal om ons heen is, die kun je gebruiken om daar een ander mee te helpen.
Tijdens zo'n proces word je ook geïnspireerd daardoor en zul je wellicht ook dingen zeggen die je anders niet zegt.
De meeste onder ons zijn al ver weg van het waarnemen van die energie helaas, we zijn vergeten hoe dat moet, we kunnen niet meer "afstemmen" op dat station jammergenoeg, kleine kinderen zijn er nog goed in en zij kunnen deze energie ook erg goed ontvangen.
Zij worden nog niet gehinderd door onze vooringenomenheid over bepaalde zaken.
Als je er talent voor hebt, of je kunt er voor open stellen of je komt wellicht op het aarde met deze taak kun je mensen geweldig helpen hiermee.
Het is dus samenvattend niet de mens zelf die deze energie genereert maar wij gebruiken de al bestaande energie om ons heen,de positieve kracht daarvan mogen/kunnen wij gebruiken.