Als je een paar keer in de nacht wakker word is het dan zo dat je wakker word door dat iemand naar je zit te staren?

Het klinkt misschien een beetje raar maar ik word bijna elke nacht wel 2 a 3 keer wakker & ik had ergens gelezen dat als je vaak wakker word dat 't dan komt door dat iemand naar je zit te staren & soms als ik wakker word voel ik wel is een bepaalde aanwezigheid. Ik vind het een beetje eng vandaar dat ik mijn vraag hier stel want ik kan het niet op google vinden.

Groetjes Sharr

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zoiets ook gehoord, maar ik denk niet dat er elke nacht iemand naar je zit te staren.
Wel heb je slaapverlamming (je ben mentaal nog niet in slaap maar je lichaam wel dus zet het lichaam zich in een slaapstand waardoor je je niet kan bewegen) en als je dit hebt kan je wel eens dingen zien die er niet zijn of het gevoel hebben dat er iemand aanwezig is of die je aan zit te staren maar dit komt maar heel erg weinig voor. Dit kan gebeuren voordat je in slaap valt of nadat je in slaap was maar dit zal het vast niet zijn omdat je dan al door hebt dat je niet kan bewegen. Dus ik zou het er gewoon op houden dat dit pure onzin is en dat je s'nachts gewoon wakker word als je naar de wc moet of als je bv een wilde droom hebt gehad.

Antwoorden (5)

Nee, als je 's nachts wakker wordt zit er niet iemand naar je te kijken.
Oorzaken van vaak wakker worden kunnen zijn:
* heftig dromen
* onbewust piekeren
* alcohol is uitgewerkt
* de dag niet kunnen afsluiten
* naar de wc moeten
* hartkloppingen en angsten
* niet lekker liggen. Iets niet goed in je bed, te warm, te koud, te hard, te zacht.
* storende geluiden.

Het is mogelijk dat je een lichte vorm van slaapverlamming hebt, waardoor je spieren vlak voor het wakker worden een beetje verlamd lijken. Dat kan gepaard gaan met hallucinaties:
Dat je dingen lijkt te voelen en te zien die er niet zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik mis er eentje. nadat de alcohol is uitgewerkt: extreme dorst.......water drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Guppy: waarom moet dat er altijd bij vermeld worden om de gelovigen tevreden te stellen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niemand heeft tegen jou gezegd dat je die vermelding moest doen.
Dat kan zeer zeker en helemaal in deze tijd van grote veranderingen! Heb je ook overdag misschien dingen die anders zijn geworden? Je huis reinigen zou een optie zijn, dat kun je zelf doen op een vrij eenvoudige manier, daar zou ik zelf mee beginnen voordat je iemand van buitenaf vraagt eerlijk gezegd. Meer is te lezen op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste sharr,

Wat bijzonder dat je dat merkt. Het zou kunnen dat je aanwezigheden voelt of bemerkt, een vriendin van me heeft hier haar hele jeugd last van gehad. Ze zag of voelde dan mensen staan bijvoorbeeld. Maar het hoeft niet negatief te zijn. Er zijn mensen die energieen kunnen zien, en ook overledenen kunnen waarnemen. Wellicht is het je beschermengel. Of familie van je.

Als je weer een keer wakker wordt met dat gevoel, probeer dan eens te kijken of je contact kunt maken en kunt vragen wie het is. Wat is zijn naam? Gewoon zoals je dat ook in de normale wereld zou doen, wanneer je iemand net leert kennen. Vraag hoezo ze bij je zijn, wat hij of zij van je wil. Als het niet prettig is vraag je ze om weg te gaan en je met rust te laten, en kun je deze energieen naar het licht sturen bijvoorbeeld.

Als je begeleiding wilt, kun je zoeken naar een persoon die deze energie-en zelf ook kan voelen en waarnemen, die kan jou hiermee verder helpen.

Uiteraard zijn er vele die hier niet in "geloven" maar zoiets kun je ook niet geloven, dat moet je eigenlijk eerst meemaken om vervolgens te weten dat het zo is.

Succes met het ontdekken van deze magische wereld. M

Toegevoegd na 20 minuten:
Verder hoeft het niet zo te zijn, je kunt ook om een andere redenen wakker worden in de nacht, niet perse omdat er iemand zit te staren. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen zorg. Heel veel mensen worden een paar keer per nacht wakker. Dat is niets iets geks of om je zorgen om te maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voeten weer op de grond. Niks aan de hand. Iedereen wordt wel eens wakker. Kom op, nuchter denken! bepaalde aanwezigheid voelen, larie allemaal. Laat je niet opfokken door rare verhaaltjes van fantasten.