Via welke mechanisme geschiedt reïncarnatie?

Genoeg mensen die erin geloven. Ik ben benieuwd hoe ze denken dat dit geschiedt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik neig om te zeggen dat het niet kan. Wel zo gemakkelijk en waarschijnlijker dan een of ander bovennatuurlijke administratie die dit allemaal bij zou houden....

Maar goed, mensen die erin geloven nodig ik uit om hun ideeën te geven over hoe het geschiedt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dat gebeurt via een ingewikkeld koppelingsmechanisme, dat gelukkig sinds kort geheel geautomatiseerd is. Bij het verscheiden van een mens wordt een record gestuurd naar de centrale netwerk-cloud. In dat record staan alle gegevens van de ziel die is vrijgekomen. Je moet dan denken aan karaktereigenschappen, strafblad, sofinummer, aantal best beantwoorde vragen, enzovoort. Tegelijkertijd komt er data binnen van de nieuwgeborenen. Daarbij zitten minder gegevens, je moet dan denken aan de leefomstandigheden en het sociale milieu ter plaatse. De laatste tijd wordt er getracht om de mismatch tussen oud en nieuw lichaam zo klein mogelijk te maken, want dat heeft in het verleden tot veel klachten geleid. Tot nu toe was de centrale server niet toegankelijk voor derden, maar in de Amerikaanse Senaat gaan stemmen op om deze te gebruiken bij de controle op passagierslijsten bij intercontinentale vluchten.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik sta open voor het concept van reïncarnatie, vanwege de ervaring met mijn dochter, die een herinnering had, die ze onmogelijk kon hebben over haar opa en oma (zie een ander antwoord van mij).
Of het allemaal echt werkt, of het waar is, weet ik niet zeker.
Ik zou ook niet weten hoe het werkt, maar het lijkt me zeker wel mogelijk. Net als dat mensen geloven dat het mogelijk is dat er een almachtige god is die alles regelt, waarom zou er dan niet iets of iemand zijn die de reïncarnatie regelt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de gelovers die ik ken heeft het te maken met je karma; een soort van metafysische administratie van je goeie en slechte daden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk onderwerp hier op g.v.
Als je de boeken er bij haalt die hier over schrijven en de mensen aanhoort die er van uit gaan dat reïncarnatie bestaat, dan is niet het leven hier op aarde het bealngrijkste, maar het leven aan gene zijde.
De plaats waar de zielen thuis zijn.
De ziel heeft het geheugen van al de hiervoor al geleefde levens.
Bij het terug komen van de ziel hier op aarde, is deze informatie grotendeels geblokkeerd, zodat we er vrijwel niets, of helemaal niets van kunnen herinneren.
Er zijn al heel veel onderzoeken naar gedaan, met uiteenlopende resultaten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mh75, elke morgen reïncarneer je al... Je komt van totale bewusteloosheid weer in het vlees en bij bewustzijn, dus dat je reïncarneert is nu bewezen... In diepe slaap is er niets, totaal niets, net zoals je dood zou zijn, het is precies hetzelfde... En dan gaat de wekker, dat is een reïncarnatie-call... en hupla je bent wonderbaarlijk geboren, je geheugen vult de oude wereld weer voor je in, en je bent meteen klaar om actie te ondernemen...

Wie kan ontkennen dat het zo gaat zoals ik hierboven geschetst heb?

Diepe slaap noem ik kleine slaap en de dood noem ik de grote slaaap en ze zijn precies hetzelfde, alleen de tijdsduur en geheugen zijn anders... Bij grote slaap is het geheugen vernietigd omdat je een ander lichaam genomen hebt, dat is alles... En dat moet dan weer opgebouwd worden, net als bij een nieuwe pc, dan moet alles nog op de harde schijf geïnstalleerd worden, bij een kleine schijf boot je gewoon snel op, en dan ben je klaar...

Je hoeft niet in reïncarnatie te geloven, net zo min als dat je hoeft te geloven in de belasting, op een dag krijgt iedereen een blauwe envelop in de bus, of je erin gelooft of niet... Zo zit het ook met reïncarnatie, iedereen moet er ooit aan geloven en dan stopt geloven en start weten... Zo zit dat...

Er is niet bovennaturlijks aan belasting en aan reïncarnatie, het is er gewoon...

Ik geloof niet in reïncarnatie en ik kan je ook geen ideeën geven over reïncarnatie, dus ik ben in feite ongeschikt om een antwoord te geven op je vraag... Ik weet en ik vertel je de waarheid... Zodoende...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mwah... Dat een diepe slaap zoals de dood is ben ik helemaal niet mee eens. Wanneer je de hersengolven van een slapende mens meet, zie je duidelijk en vaak soms heftige activiteit. De hersenactiviteit van een dooie is, zoals je wellicht kan vermoeden, afwezig. Dat alleen al haalt jou stelling [quote]In diepe slaap is er niets, totaal niets, net zoals je dood zou zijn, het is precies hetzelfde…[/quote] onderuit.
AWM
14 jaar geleden
En ik ben het ook al niet hier mee eens. Als je wakker worden reïncarneren noemt, dan kun je net zo goed een auto een chauffeur noemen. Dat gaat natuurlijk niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor meneer XiniX Ik snap dat wel van die slaap.
In mijn ervaring is er meneer janssen voordat ik in slaap val. Tijdens de slaap is er geen meneer janssen... en als ik wakker wordt issie er weer. Hoe wonderlijk is het toch gemaakt. Dat is toch zo duidelijk als wat. Wat leuk dat je dat zo uitlegt. In dat kader bezien snap ik wel hoe het werkt als een speelpoppetje van het leven dood gaat. Alleen wordtie dan wakker met een andere naam en een ander gezicht.
Wie zaait zal oogsten, dat is de wet en tevens het mechanisme.
Als je een ander wat aandoet, breng je een ongelijkheid in werking, en dat zal altijd weer in balans gebracht moeten worden.
Dus als je iemand besteelt, zal je in je volgende leven zelf degene zijn die bestolen wordt, zodat je weet hoe het voelt om slachtoffer te zijn.
Daarom is het ook belangrijk om bewust te leven, en vriendelijk en gastvrij voor je medemens te zijn.
Als je dat doet vanuit een innerlijke behoefte, zal je ook oogsten, alleen op een positieve manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo,

Ik vond een interessant artikel over dit onderwerp op het net. Daarin wordt het verhaal van vorige levens in verband gebracht met de evolutieleer. Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo'n gek idee. Vorige levens zouden dan schakels zijn in de reeks waarin het bewustzijn wordt uitgebreid. Ook de fasen van bewustzijnsontwikkeling worden beschreven.

De evolutie als basis van het mechanisme. Ik vind het als gezegd geen gek idee. Kijk eens op http://www.astroboot.com/astrologie-vorige-levens.html