Bestaat er een alternatief voor het leven?

Je kan niet zo gek bedenken of er is wel een alternatief voor, maar bestaat dat ook voor het leven.
Mooie vraag voor xialles.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij ook een gelukkig en gezond 2010. Leuk 'petje'!
rose
14 jaar geleden
Heb je dat hoedje van aluminium gemaakt? Ook een goed 2010 gewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose het is een dubbel gevouwen A viertje met een stukje tape.
@ Berth, beste wensen terug, ook aan je vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed,wat ben je toch creatief.Heel veel geluk en gezondheid en liefde voor jou en je dierbaren.

Het beste antwoord

Ik denk het niet, dat er een alternatief is, tenminste uitgaand van het idee dat je een symbolisch gezegd een pad moet bewandelen, er lessen zijn die je moet leren, en ik denk dat je bent gehouden aan die ene weg.
Je kunt figuurlijk gesproken een zijstraat nemen, door bijvoorbeeld een eind aan je leven te maken, maar ik denk dat je op de plek waar je dan komt, je zult moeten herbezinnen en weer opnieuw zult verder gaan op je pad.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Het meest populaire alternatief tot nog toe is de dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpel en doeltreffend ;-) +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de aardse dood, hoop ik... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve la petite mort ken ik geen andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is voor mij 'bijna' hetzelfde.
Fijne jaarwisseling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eensgelijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je was me voor +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgende keer beter Vraagjes.
Jazeker, en die beleven we ook allemaal en iedereen. Alleen niet bewust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dromen.
MMORPG.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi! + van mij...
Ja, het leven zelf! Maar dan wat je er zelf van maakt, en niet hoe anderen vinden dat je het moet doen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je nu doet is een slecht alternatief voor het ware leven...

Ed, je vroeg er zelf om, worstel je hier doorheen en krijg helderheid, mag dit halve woord tot een ontdekking leiden... Prettig en gelukkig nieuw jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overleven ,als je midden in de puree zit ik denk ook aan oorlog ,armoede ,zwaar psychisch in de knoop zit ,geen uitweg meer zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. als je lichamelijk bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het alternatief is de dood,alles wat niet leeft is dood
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een alternatief voor 'het' leven, is 'jouw' leven.Je eigen middelpunt, je zelf,helemaal naar binnen gaan.
Ik wens je een stralend gelukkig nieuwjaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die bestaat wel:dat is een totaal ander leven die je helemaal niet kent of nog nooit gedaan hebt: bv overleven in het oerwoud zonder hulpmiddelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een alternatief voor het leven is volgens mij natuurlijk en landelijk leven met persoonlijke ervaringen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef me een omschrijving van oorspronkelijk leven. Dan zal ik de alternatieven aandragen.
Een toelichting:
Alternatieve geneeskunde wordt zo genoemd door de reguliere geneeskunde. Dit, terwijl de reguliere geneeskunde gebaseerd is op wat nu alternatief heet, maar wel de oorspronkelijke is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja (en nee?). Het is maar hoe je het bekijkt.

De kinderen in lage lonen landen die onze goedkope spulletjes (mede) produceren, die hebben geen leven..., die weten dus hoe het alternatief eruitziet.

En zoals Xinix hierboven al aangeeft, heeft hij een perfect alternatief voor het leven gevonden.

En soms kiezen potentiele moeders voor abortus. Ook een alternatief.

Voor weer andere mensen is euthanasie het te verkiezen alternatief.

Maar voor mij is er geen beter alternatief denkbaar, ik kies 100% voor het leven zoals ik het ken!
14 jaar geleden
Je zou in zekere zin kunnen zeggen dat sommige mensen kiezen voor een alternatief voor het leven.Ik noem ze vaak de ''levende doden''Mensen die zwaar verslaafd zijn aan de hard-drugs omdat ze zichzelf willen verdoven voor de harde realiteit.Ze kunnen niet met het leven omgaan.Hieronder vallen natuurlijk ook de alcohol verslaafden.Ook denk ik weleens dat monniken en nonnen een alternatief hebben voor het leven want ook zei onthouden zich toch van vele aspecten van het leven.

Toegevoegd na 1 minuut:
En voor allemaal een Héél Gelukkig 2010!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leven om het leven heen, omdat het dwars door het leven heen gaan, vaak voor sommige kwetsbare zielen te zwaar is.
maar ja, dat is ook een leven s(stijl)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na de dood, het eeuwig leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik weet niet of het een alternatief te noemen is, maar in plaats van te leven, zou je ook kunnen vegeteren, Lijkt me niet heel aantrekkelijk, maar het is een optie.