Hoe kan het, dat de hoogte van de luchtvochtigheid wel invloed heeft, op (de last van) de ene straling maar niet op (de last van) de andere straling?

Sinds we vochtvreters in huis hebben, is de last die we ondervinden van het Hartmann netwerk aanzienlijk verminderd. Maar de andere straal die we hebben lijkt zich, qua last die we ervan ondervonden, er niets van aan te trekken wat voor weer het is, of hoe hoog de luchtvochtigheid is.

Ik weet het niet helemaal zeker maar ik denk niet dat het een Curry lijn is.... hij zit niet op 45 graden met de andere lijnen.

Omdat water de patronen van straling opneemt kan ik me voorstellen dat een hogere luchtvochtigheid de belasting verhoogt , maar waarom reageert die andere stralingsbelasting daar dan niet op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Stralingen zullen zich niks aantrekken van of er wel of niet vochtvreters in huis staan. Alle effecten die je merkt zijn dan ook 't gevolg van minder vocht in je huis zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Rapaan,
Jullie zijn een gevecht aan het leveren met aardstralen.
Als je erin gelooft, dan zijn aardstralen een bijzonder vervelend fenomeen. Ze gaan overal doorheen, maken je ziek (alleen geestelijk) en er is weinig tegen te ondernemen.
Je kunt er beter niet in geloven. Aardstralen zijn even realistisch als kaboutertjes en weerwolven. En die kunnen je ook aardig uit je slaap houden als je erin gelooft.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, Antwoordman. Jij mag dit soort dingen nog zeggen. Ik durf niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh,.. dan zal ik beter moeten uitkijken voor kabouters en weerwolven. Goed dat je het zegt.
AWM
14 jaar geleden
@Rotaluclac: Ik ga geen redevoering houden over vrijheid van meningsuiting, maar het gaat wel heel ver als je zaken niet meer durft te zeggen. Dat is niet goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rota: GV is geen populariteitswedstrijd. Zodra je antwoorden geeft die niet nietszeggend zijn, zullen sommigen dat positief vinden, en anderen je bestempelen als 'tegenstander'. Zeker als het gaat om zaken die niet eenduidig bewezen of gefalcifieerd kunnen worden. Dat niet iedereen even blij is met je bijdragen, maken ze niet minder waardevol. In tegendeel, zou ik zeggen, GV is namelijk niet bedoeld als in-crowdfeestje. Diversiteit is hier gewoon nodig. For what it's worth: jouw bijdragen zijn voor mij vaak zeer waardevol.
AWM
14 jaar geleden
@Suzy: Mooi gesproken. Een virtuele +10.
rose
14 jaar geleden
Is het denkbaar, dat de sceptici het toch verkeerd hebben en rappaan een probleem heeft met straling?
AWM
14 jaar geleden
Uitgesloten. Hij kan best ergens last van hebben, maar
aardstralen zijn het product van de verziekte geest van charlatans.
rose
14 jaar geleden
Als je een ander standpunt dan het jouwe ondenkbaar acht, heb je in discussies eigenlijk niks te zoeken, vind ik... Ik heb overigens de indruk dat jij zelf toch wel erg veel last hebt van aardstralen (ik kan je irritatie hier bijna voelen)
AWM
14 jaar geleden
Wat is dat nou weer voor onzin. Zonder verschil in standpunten zouden er helemaal geen discussies zijn. Dat je vindt dat ik met mijn standpunt me er niet mee zou mogen bemoeien is zeer bedenkelijk. En nee, ik ben in het geheel niet geïrriteerd. Ik houd van onze alu-hoedjes hier.
rose
14 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat er geen verschil in standpunten zou moeten zijn, maar als je het uitgesloten acht dat iemand met een ander standpunt gelijk heeft (let wel: uitgesloten!), getuigt dat van (te) weinig respect voor je gesprekspartner.
rose
14 jaar geleden
Wat zijn trouwens alu-hoedjes?
AWM
14 jaar geleden
Ja, ik hoop dan ook dat Rapaan daar voor open staat en inziet dat ie spoken ziet. 'Gelijk hebben' kan ie natuurlijk nooit als het over dit onderwerp gaat, maar dat snap je natuurlijk zelf ook wel.
AWM
14 jaar geleden
@Rose: Waarom maak je daar geen vraag van, van die alu-hoedjes? Is dat geen leuk idee?
rose
14 jaar geleden
Tja, Antwoordman, als ze ook nog spoken gaat zien, neem jij haar natuurlijk nooit meer serieus. Maar laten we wel zijn, acupunctuur werd ook afgedaan als onzin, tot de (westerse) wetenschap eindelijk ver genoeg was ontwikkeld om te aanvaarden dat het dat niet was... Gedenk Lord Kelvin!
rose
14 jaar geleden
Ja, dat is geen leuk idee!
AWM
14 jaar geleden
LOL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@SuzyQ, dank voor je woorden. GV is inderdaad geen populariteitswedstrijd. Daar is het mij dan ook niet om te doen. Ik weet dat mijn mening niet altijd even populair is, en dat accepteer ik. Waar ik wel enorme moeite mee heb, is dat sommigen blijkbaar meer gelijk zijn dan anderen. Ik moet luisteren naar de ander, en mag niet reageren op een manier die neerbuigend kan overkomen. Die ander hoeft echter niet naar mij te luisteren, en mag ronduit beledigend worden. Dat is wat mij tegen de borst stuit. Dat heeft niets met populariteit te maken, maar met fatsoenlijke omgangsvormen. @Antwoordman, jij durft wel hoor. Je bedient je hier van methoden die zijn voorbehouden aan de "andere kant".
rose
14 jaar geleden
@SuzieQ: Ik heb blijkbaar iets gemist. Ik ben nog niet zolang aanwezig op GV. Ik krijg langzaamaan de indruk dat er nogal wat blauwe plekken zijn, hier en daar. Ik heb inhoudelijk hier geen standpunt ingenomen, maar mij beperkt tot de vorm, de wijze van gesprekvoeren. En ik kan er nog steeds niet bij dat je een gesprek kunt voeren op grond van het idee dat het volstrekt ondenkbaar is dat jij ongelijk hebt en je gesprekspartner gelijk. Ik sta op het standpunt dat je altijd je filosofische kwetsbaarheid moet meebrengen naar een gesprek, dat je er altijd vanuit moet gaan dat je het ook bij het verkeerde eind kunt hebben. Ik vind het moeilijk praten met mensen die zeggen: "Ik heb gelijk en het is volstrekt ondenkbaar dat ik ongelijk heb, dus iedereen met een ander standpunt dan dat van mij begrijpt het niet goed, en daarom zal ik het nog één keer uitleggen." Overigens, in wezen heb je niet eens een antwoord gegeven op de vraag...
rose
14 jaar geleden
In de vorige reactie was alleen de eerste alinea aan SuzieQ gericht...
rose
14 jaar geleden
Alu-hoedjes is (in deze context) dus eigenlijk een beetje denigrerend.... (Als ik Barts3cundo goed begrijp) http://www.goeievraag.nl/vraag/term-alu-hoedje.35864 Ik ga er maar van uit dat je het vriendelijk bedoelde.
AWM
14 jaar geleden
Daar kun je bij mij per definitie van uitgaan ;)
Het klinkt heel waarschijnlijk dat je geen last had van 'het Hartmann netwerk', maar van de hoge luchtvochtigheid in huis. Gefeliciteerd, je bent op deze manier toevallig op oorzaak en oplossing gestuit!

Wat betreft de waarschijnlijke 'Curry lijn': met het resultaat van de vochtvreters in het achterhoofd, is het misschien een goed idee om te kijken naar wat andere dingen waar je last van zou kunnen hebben, die je alleen interpreteerd als een 'Curry lijn'. Heb je ergens tocht in huis? Of juist gebrek aan ventilatie? Is de temperatuur wel aangenaam? Heb je misschien als gevolg van de voormalige hoge luchtvochtigheid ergens schimmel zitten?

Of je nu wel of niet gelooft in het bestaan van aardstralen, het kan nooit kwaad om nog eens verder te kijken of je misschien last hebt van iets anders. Baat het niet, dan schaadt het niet. Wie weet wordt de invloed van die 'Curry lijn' ook wel minder als je de badkamer behandelt met anti-schimmel en dan even opnieuw wit. Of als je de thermostaat een halve graad hoger zet. Je weet het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een slaapkamer waar altijd het raam open staat. Bovendien is het volgens mij GEEN curry lijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, inderdaad verkeerd gelezen. Vervang dan in mijn antwoord telkens 'Curry lijn' door 'waarschijnlijk niet Curry lijn'. Dan kan je de rest geheel onveranderd laten staan. Of je nu denkt dat het een Curry lijn is of een Mayo lijn maakt voor mijn verhaal niets uit. Staat er toevallig ook iets open (of zijn er kieren) *tegenover* je slaapkamer? Het kan van alles zijn, ik noem maar een paar ideeën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor je Curry & Mayo lijn.
;-)
rose
14 jaar geleden
- voor je Curry & Mayo lijn. Laat wat ruimte voor andersdenkenden, zou ik zeggen. Minder laatdunkendheid in je antwoord staat een stuk beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose, ik heb sterk het gevoel dat het er sterk van afhangt door wie dit soort laatdunkendheid wordt gebruikt. Van sommige mensen wordt het wel geaccepteerd, van anderen niet.
rose
14 jaar geleden
Enihcamneker, ik ben nog nieuw en heb weinig weet van dit soort verschillen. Ik heb thuis geleerd, dat je gesprekspartners, ook die waar je weinig respect voor hebt, altijd met respect moet behandelen/benaderen. Maar misschien ben ik wel gewoon ouderwets, dat kan natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@esor, ik ben het hartgrondig met je eens. Dat is wat ik ook heb geleerd, en dat is wat ik als mijn kern-waarden beschouw. Ik heb helaas het gevoel dat hier op GV wel eens te weinig rekening wordt gehouden met deze normen. Ik heb me er zelf ook wel eens schuldig aan gemaakt. Ik heb toen mijn excuses aangeboden voor mijn te drieste manier van reageren. Daarna zijn mijn "slachtoffers" en ik erin geslaagd in een fijne discussie tot elkaar te komen. Ik heb een aantal voorbeelden genoemd van hoe ik ben behandeld op GV. Natuurlijk geheel vanuit mijn gezichtspunt, dus 100% bevooroordeeld. Ik vermoed echter dat degenen om wie het gaat, dondersgoed doorhebben wie ik bedoel. Zie mijn twee lange reacties onder het antwoord van Witchy, met daarin zes voorbeelden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/.35170#211408
rose
14 jaar geleden
Mocht ik ooit, Rota, in het vuur van de discussie, de grenzen van het toelaatbare overschrijden, mag je me daar altijd op aanspreken... Maar, het is nogal een lijst, en bij een paar voorbeelden kan ik mij zelfs wel een GV-er voorstellen. Het is toch belangrijk dat mensen goed met elkaar leren communiceren. Eerlijk, open en met de doelstelling elkaar en de wereld beter te leren begrijpen. Voorwaarts, broeders (en zusters), in de strijd! Ik maak al sinds mijn vroege jeugd mee, dat er met twee(of meer) maten gemeten wordt. Altijd jammer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, helemaal met je eens. Je mag mij er ook op wijzen als ik te ver ga, of als ik vol goede bedoelingen iets schrijf dat negatief over kan komen. Ik EIS echter dat alles wederzijds is. Respect kan alleen bestaan als het onderling is. Als iedereen hetzelfde mag, als iedereen elkaar op dingen mag wijzen. Geen verschillen. Geen rangen, standen en klassen. Geen kliekjesvorming. Gelijkheid en gelijkwaardigheid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jongens, wat een ophef over een woordspeling! Mijn punt is dat mijn antwoord blijft staan of het nu gaat om een Curry lijn of een andere lijn, en of die nu wel of niet echt bestaan. Daarbij laat ik zoveel ruimte voor andersdenkenden als ik maar kan. Zelf geloof ik absoluut niet in het bestaan van aardstralen, maar zelfs de mogelijkheid dat ik dat mis heb, laat ik open. Vandaar mijn advies: "Of je nu wel of niet gelooft in het bestaan van aardstralen, het kan nooit kwaad om nog eens verder te kijken of je misschien last hebt van iets anders. Baat het niet, dan schaadt het niet." Om een vergelijking te trekken: ik geloof persoonlijk wél in het bestaan van schimmels die een negatieve invloed hebben op de gezondheid. Toch zou ik net zo goed kunnen zeggen dat ondanks dat geloof in dergelijke schimmels, het goed is om je niet blind te staren op die schimmels als je gezondheidsklachten hebt. Het kán immers ook ergens anders door komen. Jee, wat zijn alternatieve teentjes soms toch lang...