Welke Nederlandse bijbelvertaling gebruikt nog de naam van God (JHWH)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zie ik het verkeerd of ga jij er vanuit dat de naam van God (hoe dan ook) JHWV is? "ELOHIM" (of Elohay) en andere namen kwamen ook voor lees ik zojuist. http://www.allaboutgod.com/dutch/namen-voor-god.htm

Antwoorden (2)

De nieuwe wereld vertaling van de Heilige schrift.
In deze bijbel wordt de naam Jehovah niet weggelaten zoals in sommige andere bijbels wel het geval is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook de Petrus Canisiusvertaling gebruikt de godsnaam.
Ze transliterenen hem naar Jahweh maar recente studies hebben uitgewezen dat 'Jehovah 'een betere weergave is.