Dat is de staat van geen persoon zijn... Alles is eenheid en alles wordt ervaren en gezien als eenheid... Er is geen persoonsbeleving en alles is ruimte en rust...
Denken is niet persoonlijk, emoties zijn er niet en alles is omgeven door stilte...
Denken is er alleen als het huishoudelijk moet en alles is LIEFDE...

Je kunt er niets van snappen, je weet het als je het ervaart en dan snap je niets van gewone mensen en als je het niet ervaart dan snap je niets van Samadhi en totaal niet waar het om draait...

Korter kan ik het niet zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
turya lijkt op kosmisch bewustzijn. Altijd getuige zijn, zelfs tijdens slaap. Maar het is niet een permanente staat.

Andere antwoorden (2)

Ja

http://www.pranayoga.be/nl/yoga/i_samadhi.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Samadhi (Pali) betekent in het boeddhisme een geconcentreerde, ontspannen, naar binnen gerichte aandacht of meditatie, die voor een langere periode gehandhaafd is. Een alternatieve omschrijving is het 'samenkomen van de geest' of 'eenpuntigheid van geest', waarmee bedoeld wordt dat alle aandacht of energie van de geest op één object gericht is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rick1234... Je spreekt niet uit eigen ervaring...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit keer niet neen... Is dan nodig?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee is niet nodig en dank je voor je eerlijkheid, Rick...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Achja eerlijkheid duurt het langste, toch? ;-)