Waarom zijn er zoveel dingen onomkeerbaar?

Als wij hier op aarde zijn om te leren,waarom kun je dan een heleboel dingen niet meer herstellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Je bent om aarde om te leren, zoals je zelf zegt. Daarom is bijna alles onomkeerbaar. Alles je alles eventjes over kon doen, zou je er weinig van gaan leren.
Mensen zouden er haast van gaan genieten om fouten te maken en dingen overhoop te gooien; het is toch onomkeerbaar!

Juist omdat het onomkeerbaar is, leer je je eigen fouten in te zien en kun je zorgen dat het in de toekomst niet meer voorkomt. Het verleden zal altijd het verleden blijven; de herinnering blijft altijd bij je, zodat je er altijd van zal blijven leren. Als het omkeerbaar was geweest, zou dat niet het geval zijn.

Daarnaast.. Om weer verder te leren wordt je weer opnieuw geboren. Je krijgt een nieuwe kans, al kan je je oude leven niet meer herstellen; je krijgt wel degelijk een kans om het in je nieuwe leven goed te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als je geleerd hebt kun je het de volgende keer wel goed doen. Anders kan je ook niet leren als je geen fouten maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder leeft niet meer.We kunnen het niet meer goed maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Taurus, ook al kan je het niet meer goedmaken ik geloof erin dat het al goed is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je lora,dat geloof ik ook.
Alle dingen in de natuur zijn onomkeerbaar, mevrouw...
En herstellen is ook een woord wat je natuur niet kent...
Huishoudelijke zaken kun je herstellen, maar niets in de natuur is te herstellen, of het "herstelt" zichzelf of het doet het niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mevrouw?????????????????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh sorry... Ja ik zit meer dan 20 uur achter de pc...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je niks beters te doen dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, wat denk je, anders deed ik dat wel...
Je zegt het zelf al: ALS wij hier op aarde zijn om te leren. Wie zegt dat dat zo is? Eigenlijk weet niemand waarom, met welke reden, wij op aarde zijn. Een ieder zoekt naar zijn eigen redenen en leeft daarnaar.
Dus probeer zelf zo min mogelijk kapot te maken (figuurlijk gezien), dan hoef je ook weinig te herstellen.
Maar iets wat niet hersteld kan worden kun je ook opnieuw opbouwen, en daar leer je weer van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+voor je antwoord
Vele dingen kan je niet meer herstellen en moet je ermee leren leven, maar het maakt je een wijs mens met veel ervaringen. En daarmee hoop je dan maar weer dat je een ander kan helpen.

Er zijn ook vaak dingen onomkeerbaar die met een ander persoon te maken kan hebben en als deze er niet voor openstaat valt er niets meer te herstellen, alleen maar te hopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor je antwoord
Sterker nog, alles is onomkeerbaar, tenzij het niet gebeurd is... Zelfs als iets kapot is, is het niet onomkeerbaar dat het kapot was... Met repareren zorg je alleen dat het weer gemaakt is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verleden kan je niet herstellen.
Wat je leerd blijf bij jou, wat je niet leerd blijf in verleden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Het is overduidelijk dat niet alles te herstellen is, maar dan betreft het een leerproces.
Als je bijvoorbeeld iemand ziet sterven die je niet hebt kunnen vertellen dat je van betrokkene houdt, dan zorg je de volgende keer dat je zoiets veel eerder zegt.
Je verlegt daarmee je eigen grens.
Als alles omkeerbaar zou zijn, zou je nooit je eigen grenzen verleggen en ervan leren.

Ook al is het soms niet leuk dat zaken onomkeerbaar zijn, probeer het positieve eruit te halen en jezelf zodanog aan te passen dat dit je nooit meer overkomt.

Dan en alleen dan is het niet voor niets geweest!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi shumi +
Je leert niets als je je eigen fouten kan terugkeren.

Als dit zou kunnen zou je elke variant een keertje proberen om te kijken of die goed is. Zo niet, hocus pocus, terug en opnieuw.
Daar leer je niet van

Je leert pas als je moet leven met je gemaakte keuze, als je echt op de langere termijn nog kan ervaren wat er mis was.
En dat jij met die fouten moet leren leven. Zodanig dat je "weet" dat je niet meer terug "wilt".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
goed/fout, zijn allemaal waarde oordelen die wij zelf bedenken (het bestaat eigenlijk helemaal niet). Net zoals zingeving of nut.