Wat heeft spiritueel gezien de link tandpijn met kinderen te maken: ik krijg nml tandpijn zodra ik iets met kinderen te doen heb of eraan denk?k.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha Kaziz

Het beste antwoord

Wat een vreemde vraag, dacht ik toen ik hem las, maar er zit wel wat in.
Uitgaande dat spiritueel bestaat in dit verband.
Ons normale leven hier op aarde en de spirituele wereld, zijn nauw met elkaar verbonden, ze zijn verweven, ze lopen door elkaar heen, er is ook geen "boven" maar wel een "hier".
Het een kan je niet los zien van het ander.
Als jij aan je kinderen denkt, maak je mogelijk een verbinding met ze, een spirituele verbinding, afstand vervalt dan, de spanning die deze verbinding met zich meeneemt, voel jij in je kwetsbaarste deel van je lichaam, je zenuwgestel, tandpijn is zenuwpijn, zie het als een bijverschijnsel van de verbinding die je met je kinderen hebt.
Het moet wel heel intens zijn.
Er is nog een andere uitleg mogelijk, je tandpijn is een keer samengevallen met je verbinding met je kinderen, in je onderbewustzijn, zijn die twee gekoppelt met elkaar.
Dus iedere volgende verbinding met je kinderen voel je, denk je, tandpijn te voelen, als een soort van bevestiging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed dat u het niet in het belachelijke trekt, er moet inderdaad een verband zijn tussen kinderen en tandpijn bij mij: het kan zijn dat het ergens een signaal is dat kids opvoeden te zwaar voor me zou zijn psychisch.
Bedankt alvast voor uw antwoord.

Andere antwoorden (3)

Dit kan een gevolg zijn/dit zou zich kunnen laten omschrijven alszijnde ''vermenging van zintuigen'' oftewel synesthesie, een neurologische conditie waarvan vele verschillende varianten mogelijk zijn en niet echt spiritueel te noemen is, omdat het onvrijwillig optreedt bij bepaalde zintuiglijke waarnemingen en tegenwoordig vaak meetbaar is/zijn. Heb zelf ook nogal wat varianten, cijfer en letterkleuren, patronen ''zien'' bij het horen van geluiden evenals het optreden van een gek gevoel in mijn tanden+bijbehorende smaaksensatie bij het zien van nagels..

Het is iets anders dan zgn. associaties..

Toegevoegd na 2 minuten:
Met meetbaar bedoel ik dus doormiddel van de tegenwoordige technische apparatuur zoals scans en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
associaties met tanden :
ergens je tanden inzetten, je tanden laten zien...
gezegdes komen niet vanzelf, vaak onstaan ze uit oude wijsheden. Tanden staan spiritueel gezien voor "sterkte". Het kan te maken hebben met het feit dat jij bv. te weinig je tanden durft te laten zien bij kinderen, of het juist teveel doet. Denken of effectieve aanwezigheid maakt trouwens geen verschil voor je hersenen, vandaar dat je het bij het denken aan kinderen ook krijgt.
12 jaar geleden
stress zoekt de zwakste plek in je lichaam op. bij jou zijn dat dan je tanden bij mij zijn het mijn darmen. als er met mijn kinderen iets is heb ik vreselijke pijn. waarschijnlijk roepen kinderen stress bij je op?