Hebben zonnevlammen spiritueel gezien effect op mensen en zo ja waar kan ik daar meer informatie over terug vinden>?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Cryofiel
12 jaar geleden
Eh... Hoe kan een grote uitbarsting van zonne-gas, al dan niet veroorzaakt door een heroriëntatie van het magneetveld van de zon, nu een spiritueel effect hebben? 150 miljoen km verderop brandt een groot vuur, en dat vuur vlamt op één plekje eventjes wat op. Dat is alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat schijnt dus te kunnen vandaar mijn vraag dus, want daarom vraag ik me dat af... leuk je te zien fielt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch niet alleen een vuur, Cryofiel? Het gaat in sommige gevallen om een enorme hoeveelheid straling. Straling die door de aardse magnetosfeer goed wordt tegengehouden en afgebogen, en toch bereikt die straling wel eens de aarde. Wikipedia:
Een zonnevlam (flare) is een explosie op het oppervlak van de zon, die ontstaat door het plotseling vrijkomen van de energie die wordt vastgehouden in de magnetische velden. Er ontstaat straling over het hele gebied van het elektromagnetische spectrum. (!)
Zonnevlammen worden ingedeeld in drie hoofdklassen:
Klasse X. Dit zijn uitbarstingen die op de aarde voor het uitvallen van radioverbindingen en van elektriciteitscentrales kunnen zorgen.
Klasse M. Dit zijn matige uitbarstingen, die rond de polen korte perioden van uitval van de radioverbindingen kunnen veroorzaken.
Klasse C. Kleine uitbarstingen die nauwelijks invloed hebben op de aarde.
Cryofiel
12 jaar geleden
Yep, dat "vuur" geeft straling af. Dat doet het altijd. Soms vlamt het "vuur" even op. Dan komt er even wat meer straling vrij. Bij een grote opvlamming komt er niet alleen straling vrij, maar ook een wolk gas. Wat dat betreft is het net een houtvuur in een vuurkorf. Dat vlamt ook af en toe even op, en soms doet het even "poef" en wordt er wat stof en as rondgespoten. Krijg je daar dan ook spirituele inzichten van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel als je er spirituele verhalen bij vertelt.. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een grote zonnevlam onstaat er wel een plasmawolk die op aarde voor het noorderlicht zorgt. In enkele gevallen kunnen gevoelige satellieten (buiten de beschermende atmosfeer) beschadigd raken.
Maar het gaat om heel lage hoeveelheden die zoals gezegd het aardoppervlak niet bereiken. http://nl.wikipedia.org/wiki/Poollicht

Antwoorden (4)

Van de laatste zonnevlammen die deze winter zijn geweest (weet niet meer precies) heb ik helemaal NIETS gemerkt.
Ik ben niet onwel geworden, of me minder gaan voelen. Maar ik heb ook geen extra inzichten gekregen.
Dus voor mij hebben zonnevlammen geen invloed op de mens, what so ever.

Anders gezien kunnen zonnevlammen wel elektronica beinvloeden en worden wij ons duidelijk hoe ons leven afhankelijk is van die elektronica. Dat zijn dan wel inzichten die een leven kunnen veranderen.
Denk wel dat de zonnevlammer een stuk groter moeten worden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx waardevol, dank je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb er ook niets van gemerkt.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ook niet ! ;-)
Het schijnt zeker invloed te hebben,hieronder een link waar je er iets meer over kunt lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
De eerste site is ongeloofwaardig. Ze doen net of ze wetenschappelijk verantwoorde informatie geven, maar dat is slechts show. Ze beginnen met een (accurate) beschrijving van wat een zonnevlam is. Zo lijkt het net alsof ze weten waar ze het over hebben. Maar direct daarna stappen ze stiekem over op ongegronde fantasiebeweringen. Het is tekenend dat ze nergens een bron geven - die is er namelijk niet. Onder het tweede kopje wordt het echt volkomen wazig. Dit is niet meer te volgen. -- De tweede site hanteert een net wat andere strategie. Zij noemen een zonnevlam van een bepaalde datum, en brengen die vervolgens in verband met een belangrijke gebeurtenis die rond diezelfde datum plaatsvond. Zo doen ze net alsof er een verband bestaat. Ze "vergeten" te zeggen dat je deze truc voor *elke* datum kunt uithalen. Je zou bijvoorbeeld heel makkelijk een datum kunnen zoeken waarop juist *geen* zonnevlammen optraden. Ook rond die datum zul je een belangrijke gebeurtenis kunnen vinden. Volgens hun eigen redenatie is dus de afwezigheid van zonnevlammen net zo invloedrijk als de aanwezigheid van zonnevlammen. En daar zouden ze dan weer gelijk in hebben - maar dat durven ze natuurlijk niet te zeggen. -- Verder maken beide sites gebruik van de bekende serie trucs. Zoals het gebruik van "energie" en "frequentie" in een geheel zelfbedachte betekenis - een betekenis die ze overigens niet kunnen uitleggen. Het voordeel van het hergebruik van een bestaand woord is dat je echte wetenschappers kunt citeren. Die hebben het immers ook over energie en frequentie. Dat die wetenschappers het over iets bestaands hebben, en dat jij hetzelfde woord voor een verzinsel gebruikt, vertel je er natuurlijk niet bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mm ja zo kun je het ook bekijken.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben het met Cryo. eens.
Wel een plusje voor je moeite.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooie heldere uitleg (zoals gewoonlijk) Cryo
Cryofiel
12 jaar geleden
Dank je, eucalypje. En dan was ik zelfs nog vergeten te vermelden dat die sites doen alsof zonnevlammen een recent fenomeen zijn. Ze "vergeten" voor het gemak dat zonnevlammen optreden in een vast patroon met elke 11 tot 12 jaar een maximum, en tussen de maxima in een minimum. Volgens hun eigen theorie zou je dan verwachten dat ook het aantal rampen (of grote veranderingen) elke 11 tot 12 jaar een maximum bereikt - maar dat blijkt niet zo te zijn. Dat is de doodsteek voor hun theorie - hetgeen verklaart waarom ze dat verband maar liever "vergeten".
Spirituele effecten bestaan alleen in de mens, in het bewustzijn zelf. En niet van buitenaf door iets als een natuurverschijnsel.
Je kunt er wel van onder de indruk raken, geraakt worden, als een 'wonder' te beschouwen. En zo kun je dat als spiritueel beschouwen.
Natuur is in wezen ook spiritualiteit.
Maar een zon heeft geen krachten die hij of zij bewust even op ons uitvlamt in de zin van ik ga met mijn vlammetjes de mensen daar beneden even wat spiritualiteit bijbrengen. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Fijn realistisch antwoord. Dit geeft spiritueel inzicht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi gezegd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zo is het!+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nice!! +1
Het heeft effect, op een zonnige dag ben ik vrolijker, heb meer energie en op een sombere dag ben ik minder vrolijk. Dit is niet een wet, omdat het soms ook andersom is. Volle maan en zonnevlammen vuren meer straling op de aarde af en geven ook een merkbaar effect op mij...

Ik weet dat sommige mensen ook voor het weer een ongevoeligheid hebben, zij zijn meer constant in hun gevoel. Maar ik ben daar zeer gevoelig voor en pik die extra straling op en kan daardoor stuiteren. Nogmaals is volle maan en zonnevlammen niet altijd vol van effect voor mij, maar vaak wel.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Met alle respect, maar ik denk dat je een aantal dingen door elkaar haalt. Dat je op een zonnige dag vrolijker bent dan op een sombere dag is een bekend verschijnsel. Het staat geheel los van eventuele zonnevlammen. Volle maan vuurt geen straling op de aarde af. Het wordt wat lichter, dat is alles. Je beweert dat je de straling van zonnevlammen merkt. Ik vraag me af hoe je die merkt. Een zonnevlam moet wel extreem sterk zijn (lees: grote verstoringen aanrichten aan satellieten, communicatiesystemen en elektriciteitsnetwerken) voordat de straling het aardoppervlak bereikt. Bij elke zonnevlam die niet extreem heftig is, bereikt de straling nooit het aardoppervlak. Verder komt de straling pas een tijd *na* de zonnevlam op aarde aan. Dus eerst is er een zonnevlam, pas een tijd later is er hier straling - maar dat is dus de straling waar je op het oppervlak niets van merkt. Overigens bereikt maar een klein gedeelte van de zonnevlammen überhaupt de omgeving van de aarde. De meeste zonnevlammen kunnen we hier wel zien, maar de straling bereikt ons nooit. Daarom heb ik het zeer sterke vermoeden dat die zonnevlammen jou helemaal niet beïnvloeden. Het enige dat jou zal beïnvloeden is de kennis dát er een zonnevlam is. Als er een superheftige zonnevlam is zonder dat jij daar een nieuwsbericht over leest, zul je nooit merken dat er een zonnevlam is geweest.