Hoe noemen de indianen de maan (god/godin) ??

geinteresseerd vraag ik me af hoe over de hele wereld de maan genoemd word en specifiek de indianen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

indianen hadden wel namen voor de maan.omdat er een grote verscheidenheid aan stammen is ,is er ook een grote verscheidenheid aan namen welke zij aan manen geven/gaven. bv //JANUARI//
Sioux:// Maan van de Strenge Koude.
voor meer namen en bron zie link.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super, bedankt

Andere antwoorden (2)

De indianen bestaan niet, er zijn heel veel verschillende groepen indiaanse stammen met allemaal een eigen cultuurtaal en gewoonten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://home.hiwaay.net/~krcool/Astro/moon/moonnames.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ik eindelijk eens een plusje aan Hans Brinker geven! Overal op de wereld, met name op beide Amerikaanse continenten, wonen stammen die wij als "indianen" aanduiden. Dus deze vraag stellen is net zoiets als vragen "wat is het europese woord voor vork"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ik ben geen kenner, maar dacht dat het een globale taal was..
Dé indiaan bestaat niet. De indiaan - of liever gezegd: de Native American - is een verzamelnaam voor zo'n 40 verschillende Amerikaanse volkeren en daarbinnen weer allerlei heel veel verschillende stammen die allemaal hun eigen cultuur hebben en hun eigen taal spreken, van de Apache tot de Cree, van de Navaho tot de Sioux, van de Delaware tot de Shoshone.

Dus als je wilt weten hoe een bepaald volk hun maan noemt, zul je dat apart moeten uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En je vergeet nog de indianen in Midden- en Zuid Amerika!