Is pscychokinese nou echt mogelijk?

Of zijn alle mensen die dit zowel op tv als in filmpjes op websites laten zien simpele goochelaars?

Waarom zou het wel of niet mogelijk kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja dat kan wel degelijk, maar voor jou niet... Telekinese is niet voor spelletjes of andere zaken, net als hypnose iets is voor goede zaken en niet voor de "ter leering en de vermaack"...

Maar ik zeg je dat iedereen die met telekinese te koop loopt een oplichter is, net zoals al die goochelaars en zo...

Het is mogelijk en ook goed geargumenteerd en het is ook goed te leren... Maar als je niet weet of het echt is of niet, dan moet ik je niet gaan vermoeien met de wetenschap van telekinese of of opleiding tot telekinesist...

En zo lang dit hier als onzin afgedaan wordt door mensen die NERGENS vanaf weten, ga ik hier niet verder op in... klop maar op de minnen, zij die het niet laten kunnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Psychokinese, ook bekend als telekinese, is niet mogelijk.

Althans, voor zover wij hebben kunnen nagaan. Er is namelijk nog nooit iemand geweest die het is gelukt, telekinese te laten zien.

Kijk eens naar de natuur. Alles, maar dan ook alles, wat een roofdier meer succes geeft bij de jacht, of wat de prooi meer succes geeft bij het ontdekken van de rover en/of bij het vluchten, wordt toegepast. De natuur kent verstoppertje spelen - vissen die doen alsof ze zeewier zijn. De natuur gebruik chemische middelen, zowel bij de jacht als bij het afschrikken en vluchten. De natuur gebruikt elektriciteit en magnetisme. De natuur gebruikt alles wat de fysica mogelijk maakt. Licht, geluid, trilling, beweging - alle middelen worden ingezet.

Als je dit allemaal weet, en als psychokinese mogelijk zou zijn - waarom zou de natuur daar dan niet al miljoenen jaren gebruik van maken?

Stel dat een roofdier een prooi kon laten struikelen. Stel dat een roofdier rotsblokken kon laten rollen, en zo de prooi door een steenlawine zou kunnen laten doden. Of stel dat de prooi een boom kon laten omvallen, of juist een omgevallen boom omhoog kon laten komen - dan zouden die methoden al lang zijn ingezet.

Dat we daar in de natuur niets van zien, geeft ernstig te denken.

Daar komt bij dat psychokineten weigeren anderen op te leiden in hun kunsten. Ze weigeren ook slachtoffers uit ingestorte gebouwen te halen - dat laten ze liever over aan helicopters, ook al is dat gevaarlijk voor zowel het slachtoffer als de helicopterpiloot. Ze hebben geen baan bij een vliegveld, waar ze een vliegtuig met motorpech veilig zouden kunnen opvangen. Ze vliegen ook niet mee met vliegtuigen, om in geval van problemen een zachte landing te verzorgen, ongeacht waar het vliegtuig zich bevindt.

Ook dat geeft ernstig te denken.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klopt wat je zegt in je goede antwoord, maar er is meer onder de zon... Het kan niet gebruikt worden voor persoonlijke zaken, zoals je al aangeeft, maar er is meer... Ooit van een Gids gehoord? Ooit van de astrale wereld gehoord? Daar is het de gewoonste zaak om dit soort dingen te doen... Maar dan niet voor persoonlijke zaken, maar andere zaken... Zoals de griep, dat is gemaakt door de astrale wereld om wereldwijd het levensgeluk op te krikken, als dat niet psychokinese is...
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik vind dat die gidsen, of die astrale wereld, het vliegtuig van El Al dat zich in de Bijlmerflats boorde, wel eens even hadden mogen optillen. Om nog maar niet te spreken van die vliegtuigen van 11-9... Of hebben ze, door die vliegtuigen /niet/ op te tillen, ons levensgeluk opgekrikt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Vuurvliegje... Dat griepvirus wat hier getelekinetiseerd is, is voor den algemene nutte... Dan mag en kan het... @Cryofiel... Als je het belachelijk maakt, ben je dan nog wel open voor een mening van een ander?...
Cryofiel
14 jaar geleden
XiniX, hoe kom je erbij dat ik het belachelijk maak? Ik geef twee voorbeelden waarbij een kleine ingreep heel veel mensen heel erg zou hebben geholpen. Als je daar geen weerwoord op hebt, geef dat dan gewoon toe, maar doe het voorbeeld niet af als "belachelijk maken", want dat ís het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cryofiel... ik heb geen weerwoord... idd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GV zou moeten worden verlosd van al die mystieke prietpraat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verlosd = verlost
Cryofiel
14 jaar geleden
De mensheid zou ervan moeten worden verlost. Ik hoop dat GV een steentje kan bijdragen doordat we elk geval van prietpraat voorzien van een goed onderbouwd weerwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@geïnteresseerden. Wie denkt de wijsheid in pacht te hebben, of denkt, dat zijn bijdrage geen pietpraat is, of dat zijn overtuiging geen illusie is?
Volgens mij kan GV als verrijking gezien worden door het delen van ieders overtuiging waaruit een ieder zijn persoonlijke wereld/waarheid kan creëren.
Dus ga nou niet zeggen dat een bepaalde groep op deze site geweerd moet worden. Dat vind ik een 'roep' van zwakte, vanuit angst voor het ......... vul maar in.
De enige soort psychokinese,die ooit gelukt is,is die van het mannelijk geslachtsorgaan,die door pure geestkracht een stukje kan rijzen! De rest is allemaal onzin!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas vriend, ook dar komt een eind aan, voaal wanneer je pillen voor de prostaat moet gaan slikken. :-((
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Heksje,ik heb al meer dan 25 jaar diabetes en als je daar de bijwerkingen van kent... Maar ik sprak over een zeer grijs verleden,toen ik nog jong en knap was!
De een zegt van niet en de ander zegt van wel.
Deze vraag zal weer de nodige discussie opleveren tussen de twee kampen.

Ik geloof dus van wel. Heb het zelf geprobeerd met een simpele maar hele moeilijke oefening:
Het wiel van Psi.

Dus niet iedereen kan dit, ik vraag me af wie wel. Dus wie wil proberen en een kwartier lang oefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn moeder thuis, deden wij ook zulke dingen wel eens. Het was geen bedrog, maar het was niet echt
Cryofiel
14 jaar geleden
Ah, da's een leuke! Een mobile, noemden we dat vroeger, maar dat hing dan voor het raam. Ook dit voorwerk gaat draaien door warmte, in dit geval de warmte van de handen. Eenvoudige fysica.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK, Cryofiel. Hier heb ik natuurlijk al een reactie op bedacht. Plaats hem maar in een glazen pot met een deksel. Geen luchtstroming, ook niet door de warmte. Mensen met telekinese kunnen dit dan nog laten draaien.
Maar dat ik natuurlijk mijn geloof.
Probeer het maar eens.
Cryofiel
14 jaar geleden
Zodra ik er tijd voor heb. Dat kan wel even duren. Bovendien, als het mij niet lukt, dan toont dat slechts aan de ik geen telekinetische krachten heb. Het toont niet aan dat een ander die niet heeft. Verder moet je natuurlijk ook kijken wat er gebeurt als je daar gaat zitten *zonder* dat je probeert dat ding te laten draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dit heb ik ook zelf al gedaan. Wanneer ik wegliep, viel hij stil. Met de pot is het wel veel moeilijker. Je hoeft het niet te proberen hoor Cryofiel. Ik geloof ook wel dat jij geen telekinetische krachten hebt. Anders had je in al veel meer dingen geloofd. Mijn antwoord was even simpel om meer mensen een leuk spelletje te laten doen. Ik nodig nog steeds iedereen uit.
Zeker autistische kinderen/mensen. Die hebben hier een gave voor.
Cryofiel
14 jaar geleden
Als het met pot zoveel moeilijker is, denk ik toch aan de warmte van de handen. Zonder pot verwarmen de handen de lucht. De lucht gaat stromen en brengt de mobile in beweging. Met pot verwarmen de handen de pot. Na een behoorlijke tijd wordt ook de binnenkant van de pot een beetje warmer, maar alleen aan de kanten waar de handen zijn. Het duurt langer, de temperatuursstijging is kleiner, en de lucht kan niet echt opstijgen. Daardoor komt de mobile maar een klein beetje in beweging. Het kan, afhankelijk van de gebruikte glassoort, nog zo zijn dat de handen direct het folie van de mobile verwarmen, door middel van de infrarode straling die de handen uitzenden. Kortom, al zou er iets gaan draaien, dan zie ik slechts de bekende klassieke fysica aan het werk. Voor telekinese zie ik geen enkele aanwijzing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het maar eens zonder pot. Als het gaat draaien, dan kan je zelf maatregelen treffen om de warmte uit te sluiten. Maar als het niet gaat draai, is het ook niet de warmte.
Maak dus eerst ook de handen maar eens lekker warm, voordat je begint.
Trouwens handen zijn maar een hulpmiddel. Het kan ook zonder handen. Alleen door te kijken. Hoe verklaar je dat dan. Hoe ik het zie, maar dat is puur hypothetisch:-)
Het gaat via de energie (chi). Je handen zijn een uitgang van je lichamelijke energiestroming.
Maar je geest kan ook energie in beweging zetten. En de energie van het wiel in gang zetten. Hoe sta jij tegenover pendelen? Wat is jouw verklaring hiervoor?
Cryofiel
14 jaar geleden
Als het niet gaat draaien, is het niet de warmte - maar ook geen telekinese. Als het niet gaat draaien, is het misschien een slecht geconstrueerde mobile. Alleen door te kijken zal moeilijker zijn, voorspel ik. Mijn verklaring: dan ben je afhankelijk van de warmte van je hoofd en je bovenlichaam. Mijn verklaring voor pendelen is dat de pendelaar bewust (een misleider) of onbewust (een argeloze) door kleine handbewegingen de pendel laat bewegen. Pendelen zal dus alleen lukken wanneer de pendelaar over voorkennis beschikt. Dat maakt pendelen vrij makkelijk bewijsbaar: je hoeft alleen maar de mogelijkheid tot voorkennis uit te sluiten. Dus niet naar water gaan zoeken in de natuur, want de goede natuurvorser kan aan plantengroei en bodemgesteldheid zien waar de kans op water het grootst is. Wel bijvoorbeeld een tijgeroog en een kiezelsteen verpakken in gelijke doosjes, en met de pendel bepalen in welk van de twee (of meer) doosjes een tijgeroog zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryo, je wordt nu ongeloofwaardig. De warmte van je hoofd en lichaam? Maar ja als je perse een oplossing zoekt, tja dan is dat er eentje. Net zoals jij van onze verklaring vindt waarschijnlijk. Met pendelen bedoel ik de pendel te laten bewegen. Je zegt met kleine handbewegingen. Dus als iemand een kwartier lang een constante pendelbeweging heeft, dan is hij super gecontroleerd bezig met zijn handen? Dat kunnen dus alleen de meest ervaren pendelaars?
Is het je wel eens opgevallen hoe constant de beweging is. Denk je dat je dat kan nabootsen met een fysieke handbeweging? Ik heb het nog niet over uitpendelen van vragen. Dat is voor de volgende stap van de discussie.
Cryofiel
14 jaar geleden
Wat jij ongeloofwaardig noemt, noem ik fysica. Je kunt het meten en controleren. Pendelen komt door handbewegingen. Je ziet niet voor niets dat onervaren pendelaars een kortdurende uitslag krijgen, en dat slechts de echt ervaren pendelaars een kwartier lang een constante pendelbeweging kunnen laten zien. Dat is direct vergelijkbaar met bijvoorbeeld jongleren. Maar of het nu kort of lang duurt, je kunt de mogelijkheden van de pendel heel eenvoudig zelf uitproberen op de manier die ik al beschreef: met twee verschillende steentjes in gelijke doosjes. Of op een andere, vergelijkbare manier. Enige voorwaarde is dat je mogelijke voorkennis van de pendelaar uitschakelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK, dus de warmte van je hoofd en je lichaam bij het wiel kun je meten, en de luchtstroming kan je meten.
Hoe, kan je dat thuis ook? Ik ben geen ervaren pendelaar. Raak dat ding nooit aan, heb het nooit veel gedaan. Toch heb ik een goede uitslag, enige verklaring? Wat moet ik dan doen met de pendel? Met de twee steentjes?
Cryofiel
14 jaar geleden
Thuis kun je dat meten met behulp van je mobile. Als dat gaat draaien, komt dat door je lichaamswarmte. Maar goed, zo zijn we terug bij mijn verklaring voor het feit dat dat ding gaat draaien. Dat zegt dus neit heel veel. Dat jij een goede uitslag hebt, kan komen door je concentratie, je wil, of gewoon door aanleg. Leer dertig kinderen jongleren; dan zullen er altijd twee of drie tussen zitten met een duidelijk bovengemiddeld talent. Misschien ben jij zo iemand. Maar dat is allemaal speculatie, en niet heel relevant. Met de pendel moeten we allereerst proberen om de pendel zoveel mogelijk kans te geven. Ga dus iets pendelen waar jij een goed gevoel bij hebt. Ik heb de steentjes slechts genoemd omdat jij daarmee op de proppen kwam. Je moet zelf bepalen of je denkt die te kunnen pendelen. Zo niet, kies iets anders. Het belangrijkste is dat je op geen enkele andere manier moet kunnen achterhalen wat de "gewenste" uitslag van de pendel is. Als je liever speelkaarten neemt, of flesjes sap - maakt niet uit. Hier een voorstel. Kan aangepast worden, dit is een beginpunt. Ik ga voor het gemak even uit van de steentjes. Het is een lang verhaal, maar daar moet je dan maar even doorheen. Ik besteed expres veel aandacht aan het voorkomen van een paar vaak voorkomende valkuilen wanneer mensen dit soort experimenten op eigen houtje gaan uitvoeren.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verpak een tijgeroog en een kiezelsteen, elk in een eigen doosje. De doosjes mogen absoluut niet van elkaar te onderscheiden zijn. Geen stofje, geen deukje, geen vlekje, geen enkel verschil mag er zijn. Jij gaat de kamer uit. Een helper zet de beide doosjes op de tafel, 50 cm uit elkaar. De helper doet dit willekeurig; bij voorkeur heeft ook de helper geen idee in welk doosje welk steentje zit. De helper verlaat de kamer. Een derde persoon vertelt jou dat jij de kamer in kunt gaan. De derde persoon dient ervoor om elke aanwijzing, hoe miniscuul ook, tussen de helper en jou, uit te sluiten. Anders zou zelfs de toonhoogte, de luidheid van de stem, of de pauzes tussen de woorden, onbewust een aanwijzing kunnen bevatten, vooral als de helper en jij elkaar goed kennen. Goed, jij bent in de kamer, en je gaat pendelen. In de kamer is *niemand* aanwezig die weet in welk doosje welk steentje zit. Zou iemand dat weten, dan zou die onbewust de adem kunnen inhouden als jij je pendel boven het "goede" doosje zou houden, en dat zou jij kunnen oppikken. Door te pendelen bepaal je in welk doosje de tijgeroog zit, en in welk doosje de kiezelsteen. Dit geheel herhaal je minimaal tien keer, meer is beter. Dat mag natuurlijk over meerdere dagen verspreid zijn. Nu is het een kwestie van tellen. Heb je het in ongeveer 50% van de gevallen goed, dan doet die pendel het niet beter dan een muntstuk of een dobbelsteen. Heb je het duidelijk vaker goed, dan is er iets bijzonders aan de hand. Je ziet, je moet extreem veel aandacht besteden aan het voorkomen van informatieoverdracht. De mens is namelijk ongelooflijk gevoelig voor de geringste aanwijzing. De al genoemde pauzes tussen woorden, intonatie, luidheid van de stem, ademhaling, bewegingen - alles kan een aanwijzing geven, en een gevoelig mens is in staat om al die aanwijzingen op te pikken. Gewoon, langs de normale zintuiglijke weg. Maar zonder dat die persoon zelf in de gaten heeft dat hij informatie oppikt. Dat is het verraderlijke, en dat willen we daarom uitsluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK, ik vind het wel leuk. Heb alleen 1, nee 2 problemen:
a) ik woon alleen.
b) in het weekend dus samen met mijn vriendin, maar dan zijn nog maar met twee. Dus misschien leuk tijdens een feestje, maar dan moet iedereen weg als persoon a de doosjes neerlegt. Zodat niemand weet in welk doosje.
Het kan ook omgekeerd, maar dat vinden de mensen dan weer niet leuk om te zien. Dit kan dus wel even duren. Mijn optiek, dat ik meer aanleg is, komt omdat ik energetisch getrained ben.
Ik vind het een leuke nieuwe vraag: "Hoe komt het dat een pendel beweegt? Ik hoop op reacties van de alternatieve kant en de sceptische kant. Gebruik ik voor beide een negatieve term:-)
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik snap de praktische problemen. Nodigen jullie wel eens iemand uit voor het eten? Dan zijn er drie of vier personen aanwezig. Dan heb je niet meteen een feestje nodig om het experiment uit te voeren. Dan blijft nog slechts het probleem over dat allen gemotiveerd genoeg moeten zijn om het experiment tien of meer keer te herhalen. Voor mensen die slechts zijdeling geïnteresseerd zijn, wordt het bij de derde keer al saai. Ben benieuwd naar de antwoorden op je nieuwe vraag.
--Als 'actio in distans' -=ageren vanop afstand- bestaat ; zoals de zwaartekracht er zo een is, evenals de onderlinge communicaties en beïnvloeden van micro-deeltjes van op zeer grote afstanden er zijn , dan is het in principe niet uitgesloten, dat tele-pathie en tele-kinese ook bij mensen voorkomt .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook de waarheid naar je hand zetten.
Newton geloofde daar zelf expliciet niets van. Daarna heeft men deeltjes geïntroduceerd.
In de Kwantum theorie werd kwam het probleem weer prominent op de voorpagina te staan als het zogenaamde Locality Principle. Einstein, maar ook zijn latere collega's, hadden geen antwoord op het theoretische probleem, en verwierpen het begrip 'werken op afstand' als zijnde te bizar om waar te zijn. Ze hebben het ook nooit waargenomen; het is een bizar bijverschijnsel uit een niet definitief model.
Cryofiel
14 jaar geleden
Valere, het bestaan van de mogelijkheid is niet gelijk aan de mogelijkheid van bestaan.
wat heeft een grotere *KANS* denk je?

De KANS dat iemand een leuk filmpje in elkaar zet en verspreid met een leuk verhaal.

of

De KANS dat het echt waar is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan er niet in geloven, natuurlijk heb ik ook hier proeven mee genomen en soms leek het wel dat het kon, maar ik heb geen enkel bewijs gezien.
Als ik dacht dat er wat bewoog was het goed te verklaren.
Nee, het lijkt me niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan en ik heb het meegemaakt. Ik kan het zelfs bewijzen vanuit de statistische kansberekening. Maar ik doe dit alleen voor mij zelf . Ik mag het hier vertellen zolang ik vaag ben. Er is een hogere bedoeling voor mijn gave en het is mijn verantwoordelijkheid er verantwoordelijk mee om te gaan.

Jammer van de Randi prijs die aan mijn neus voorbijgaat.

Toegevoegd na 3 uur:
De reden dat ik deze vraag hier vaag beantwoord, is dat ik er mee wil leren omgaan . Het is niet makkelijk , je zou de wereld in willen trekken en je vaardigheden naar een hoger nivo willen tillen. Maar dat gaat niet want dat zou onherroepelijk het einde betekenen van wat ik kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het Rusland van de jaren dertig was er ene Kulagina, een vrouw, die voorwerpen op korte afstanden kon doen verschuiven.Gedurende jaren is het fenomeen wetenschappelijk onderzocht, gefilmd, en er is geen kritiek op haar gekomen.Ze was een unicum, op het einde van haar leven verloor ze haar kracht.Bekijk bijgaand filmpje even.