Zijn er clubjes of cursussen waar je je paranormale gaven of intuïtie kunt ontwikkelen?

Ik vroeg me af of er ook clubjes of cursussen zijn om je intuïtie of paranormaliteit te ontwikkelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ja, die zijn er genoeg.
Na 8 lessen kun je al paranormaal genezer worden.

http://www.civas.nl/pageid=44/productid=62/Paranormaal_genezer.html&utm_nooverride=1?gclid=CNSNpMb8gq4CFYaGDgod-ToJ4w

Workshops en cursussen voor Persoonlijke ontwikkeling door intuïtieve ontwikkeling

http://www.carolinabont.nl/

Cursussen spirituele ontwikkeling
http://www.leveninlicht.nl/jackelien/ik_geef_cursussen_spirituele_ontwikkeling/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja die zijn er meer dan genoeg. Je kan je bijvoorbeeld aansluiten bij de landelijke vereniging Harmonia. http://www.harmonia-nl.org/ Er is dan altijd een afdeling in de buurt. Je kan naar een paranormale http://www.pcpbeurs.nl/ beurs gaan en daar folders verzamelen en thuis het aanbod bekijken, of ter plaatse bespreken. Als je hier verder in wil verdiepen is er ruim aanbod, maar pas op voor het kaf onder het koren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn heel veel clubjes, workshops, info avonden die beweren dat dit idd mogelijk is.

het nadeel is dat je niet kan controleren of het werkelijk verschil maakt, of dat ze enkel illusie ontwikkelen waardoor er van alles mogelijk is.

zelf geloof ik er niet in, maar dit even buiten beschouwing gelaten: zolang mensen een 'gave' hebben, en er veel geld voor vragen om dit te delen met anderen wees dan op je hoede.

iemand die WERKELIJK een ander wil helpen hoeft hier geen enorme bedragen voor te vragen, een hele show en promotie omheen te bouwen.

luister naar jezelf, denk logisch, neem dingen in je op en stel jezelf veel vragen. (wat voel/denk ik en waarom) kijk alles vanuit verschillende invalshoeken om te voorkomen dat je je blind gaat staren en alles vanuit 1 invalshoek ziet (blijf scherp dus!)

hoe meer je jezelf leert kennen, hoe meer je de mensen leert kennen.

accepteer dingen zoals ze zijn. aanvaard het zoals het is zodat je niet enkel bent gefocust op antwoorden.
dit om te voorkomen dat de antwoorden je drijfveer zijn van een gefrustreerde zoektocht.

een mens kan niet alles begrijpen, en dat is okay.

trap niet in de commerciële toestanden in ieder geval. met reclame kan je alles aansmeren, van wasmiddelen, tot wonder bh's, en dus ook zaken op zit gebied.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euca, soms lijkt het wel of er twee euca's zijn, met twee verschillende antwoorden.
Twee antwoorden in een antwoord.
Maar dat is al een tijdje zo.
Fijn van je te lezen, dit respectvolle antwoord.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
roepen dat het niet bestaat heeft geen zin toch? ;-) daar bereik ik de vraagsteller niet mee maar wil toch waarschuwen voor de schaduwkanten.
vandaar deze neutrale opstelling en dit inhoudelijke antwoord.
de boodschap is: blijf bij jezelf, blijf wakker, en laat je niets aanpraten. een persoonlijke overtuiging daar verander ik toch niets aan en dat hoeft ook niet (is ook niet mijn doel)
:-) het wellus nietes gebeuren is niet van toepassing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal waar, er zijn veel schaduwkanten, zie ook mijn antwoord, heel realistisch toch? Dit is wel een van de dingen die ik hier op G.V. geleerd heb, voordien zat ik in mijn eigen kleine wereldje, kon er met niemand over praten, had geen klankbord, helemaal niets.
Hierdoor heb ik me de eerste jaren op G.V. bij div. mensen me niet erg geliefd gemaakt, of wel, heel veel weerstand gekregen. Maar juist daardoor heb ik ontzettend veel geleerd.
Van alles waarvan ik dacht dat het paranormaal was, bleef heel weinig over, maar met wat er nu nog over is, kan ik nu werken en heel veel mensen helpen.
Maar blijf openstaan voor een andere uitleg, daarmee bedoel ik niet de gangbare uitleg die ik wekelijks hier krijg, van toch wel goedwillende mensen, maar een uitleg, die een ander inzicht geeft. Ook van jou heb ik veel geleerd, ik heb door jou een grens ontdekt, waar jij niet overheen komt.
Je staat er wel vaak dicht tegen aan en kijkt zo nu en dan naar die andere kant.
Veel mensen hebben zo een grens, niet altijd even duidelijk en die grens zwabbert wel wat heen en weer.
Maar jij blijft heel vastbesloten achter die grens.
Hierdoor kan ik andere mensen weer beter begrijpen.
Ik hoop dat je me nog kan volgen, het is erg moeilijk uit te leggen, maar kan het even niet beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij mis ik iets...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou dat ik grappig! ik had dat idee idd ook al geruime tijd, maar ik wil met alle plezier met je meedenken hoor. probeer eens te verwoorden wát je mist, en vooral waarom je het mist.
dit kan opluchten en een je een voldaan en tevreden gevoel geven, en daar gaat het om toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een discussie..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ed
ik denk dat ik vanuit jou standpunt wel snap wat je wil zeggen, maar om het zeker te weten vraag ik me af: waar sta ik dicht tegenaan, en wat versta jij onder die 'andere kant'? wat is mijn grens volgens jou, en wat is het punt waar ik niet overheen kom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juzerneem Mijn eigen antwoord is verdwenen, staat nu bij de reacties.
Dus de discussie is ook weg, jammer.
Dat mist juz. maar het staat nog wel in je mailbox toch? euca, Er is bij jou een duidelijk grens waar jouw waarheid begint en waar die eindigt, eigenlijk zeg je steeds, tot hier ga ik en niet verder en dat heeft weer te maken in hoever je in het paranormale geloofd.
Dus niet, dus daar is jouw grens.
Ik sta aan twee kanten en kan dus van beide zijde kijken wat er wel of niet waar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bekijk het ook van 2 kanten, maar zie het los van wat 'waar' is.
wat voor mij persoonlijk waar is dat hoeft het voor een ander niet te zijn. ik kan een ander daar ook niet van overtuigen omdat een ander het niet op de manier interpreteert zoals ik dat doe. en andersom is het net zo. daarom zie ik 'waar of niet waar' (wat is waarheid tenslotte) los van ervaringen en opvattingen die iemand heeft omdat ik die manier voor een ander niet hoef te bepalen of een denkwijze, ervaring, idee, gevoel, emotie klopt of niet klopt. elke persoon heeft hierin een grens, als dit niet zo zijn dan kan men nooit zeker zijn van zichzelf en achter een eigen idee, opvatting, ervaring etc staan.
zou men geen grens hebben zou niemand op zijn eigen waarnemingen kunnen vertrouwen (met welke zintuigen er dan ook waargenomen wordt) ;-) de invalshoek van een ander kunnen begrijpen is heel wat anders dan 'overtuigen' verklaren, verdedigen, bewijzen, uitleggen etc. en dit is waar het vaak mis gaat denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@jezurneem welke/wat voor een discussie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euca juist!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De discussie die ik had met Ed (en nu zomaar ineens verdwenen is (het lijken wel paranormale gaven, die verdwijnen ook altijd als je er kritisch naar kijkt))
Maar dat kun je ook breder zien, ik mis een echte discussie zonder allerlei afleidingsmanouvres en trucjes maar op basis van logica en argumenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het nu eens NOG breder gaat zien en even naar de manier van discuseren kijkt? veel mensen willen niet van gedachten wisselen als iemand puur met uitspraken komt die niet onderbouwd worden. ik denk dat het van gedachten wisselen een beter idee kan zijn als het in je mogelijkheden ligt.
het gaat niet om overtuigen van, en al helemaal niet op een manier die niet echt van respect getuigd. blijkbaar weet je niet dat je met vragen naar het hoe en wat wat verder komt dan met: ik vindt dus jij... (yek yek) of simpelweg al met een oordeel en hoop bla bla proberen op 1 lijn te komen. kortom: je had een fatoomdiscussie. dingen die niet bestaan kunnen niet verdwijnen, maar hiervan kan ik je vast en zeker niet overtuigen omdat jij het anders ziet en blijft beweren dat het waar is en je gelijk hebt. ik denk dat je even bij jezelf moet blijven eer je andere dingen kan gaan snappen. zal je even op weg helpen:
het uitlokken van een conflict is geen discussie. je zou je dus even kunnen verdiepen over je communicatieve vaardigheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oops Ed, nu moet je vast gaan bewijzen waaruit moet blijken dat er 400 mensen zijn geweest, dat je er 399 geholpen hebt, waarmee je ze geholpen hebt, of dit wel waardevol is etc. misschien is het wel een stapje te ver als men het 'ik vind en denk, dus het is zo dat....' mischien dat we het simpel moeten houden, dus ik zal nog een poging doen: @Juzerneem
stel nu dat er mensen geloven in Ed zijn krachten en hier naar hun idee en gevoel wel degelijk bij zijn geholpen.
(mocht dit gaan lukken de volgende vraag) wanneer is naar jou persoonlijke idee iemand een oplichter?
en....
waarom valt naar jou persoonlijke idee Ed ook onder deze noemer?
waaruit blijk (nog steeds los van het 'kan wellus of nietus') dat Ed een oplichter is. (hoe snel denk jij dat Ed zijn zakken vult, en hoe weinig tijd denk jij dat hij hiervoor nodig heeft) er zijn nu (wel) 2 mensen die een discussie aan willen gaan met je, dus wellicht dat je alsnog de discussie aan wil gaan die je zo miste? mocht je denken dat ik achter Ed sta: ik ben neutraal maar gebruik mijn persoonlijke mening niet als meetlatje om hiermee een persoonlijk #oordeel# te vellen over iemand (dit kan verwarrend zijn, vandaar dat ik het even toelicht)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dingen die er 'buiten jou om gebeurden', gebeurden niet buiten jou om want zijn door jou geinterpreteerd als iets paranormaals. Blijkbaar gebruik jij al langer de bovennatuurlijke verklaring voor dingen die je niet begrijpt.
Waarschijnlijk had je ook andere verklaringen kunnen kiezen (gewoon toeval bestaat ook, daar is het universum op gebouwd) maar past dat niet in jouw geloof in het paranormale en zo kom je in een vicieuze cirkel waarin elke gebeurtenis wordt aangegrepen om het in de ideeën, die je toch al had, in te passen. Als er zoveel speciale dingen gebeuren waarom heb je dat dan nog nooit objectief en zonder enige twijfel over de authenticiteit kunnen vastleggen ? Dat zou wereldnieuws zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo blijf je het zelfde doen, vanuit jouw eigen standpunt het blijven ontkennen dat het onmogelijk is.
En alles stoppen in het potje van oplichting.
Terwijl ik heel realistisch, alle mogelijke verklaringen bekijk, ieder uitleg toets, luister naar zo veel mogelijk mensen, blijf jij heel kortzichtig ,vanuit je eigen wereldje roepen, dat het onmogelijk is, als er een in een visuele cirkel zit ben jij dat.
Maar dat besef je zelf niet, je zit vastgeroest in je eigen geloof en overtuiging.
Terwijl dat nu precies is wat je mij verwijt.
Hoe kortzichtig kan je wezen.
Hier laat ik het bij, want dit is geen discussie, maar een zinloze uitleg van eigen meningen.
En dat is best wel jammer, door onze vastberadenheid, zouden we nog veel van elkaar kunnen leren.
Einde discussie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Discussie ? Welke discussie? Je gaat nergens op in, blijft maar algemeenheden spuien en zaken terugkaatsen. Dat ik jou niet kan overtuigen of zelfs maar wat verder kan laten nadenken was me al duidelijk Maar ik hoop dat anderen die dit lezen wel trots zijn op hun hersens en erover nadenken wat wel en niet aannemelijk of logisch is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...........................
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de man met de baard sjokte terug naar z'n sprookjesbos, ver weg van de echte wereld....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En alweer valt er een paragnost door mand... http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6254/Max-Pam/article/detail/3170441/2012/02/10/Max-Pam-Onze-wil-om-bedrogen-te-worden-is-misschien-wel-verslavend.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Er zijn heel veel clubjes tegenwoordig, maar ook cursussen, workshops, wiggelroede lopen in het veld, sacrale plaatsen bezoeken, ja zelfs busreizen naar het buitenland om speciale plaatsen te bezoeken.
Dus mogelijkheden genoeg.
Maar tussen al dat moois, zitten er ook veel europlukkers.
met zo af en toe een goede.

Je eigen intuÏtie is iets zeer persoonlijks en kan je niet zo maar even verder ontwikkelen.
Hou het simpel, zoek op internet in jouw buurt naar een club die bij je past.
Ga naar een informatie avond op dit gebied
En pik er uit wat je aanspreekt.
Maar heb vooral veel geduld, je kunt je eigen intuïtie hooguit wakker houden en zeker niet eventjes ontwikkelen.
Het komt vanzelf, vooral op de momenten dat je er juist niet mee bezig bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier ben je! een nieuw +je, en een nieuwe ruimte om wat van gedachten te wisselen. eens kijken hoe het in de herhaling gaat verlopen? :)