Waarom mag van het geloof ( Christelijk , RK ) iemand zich niet met geesten , aura's , tarotkarten bezig houden ?

Als dit je overkomt in het leven , dat je geesten en / of aura's ervaart , dan kan het toch geen kwaad .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Amadea
12 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: een rooms-katholiek persoon ís een christen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn bang van concurrentie.

Het beste antwoord

Dingen die je overkomen, kunnen je niet aangerekend worden.

Het is niet zozeer een verbod van de kerken maar zij hebben de ondervinding dat je geloofsleven daar schade door kan ondervinden, ze beschouwen vaak occulte /paranormale krachten als afkomstig uit het rijk der duisternis.

Het is niet zo dat GOD dan straft, het kan echter zijn dat ZIJN Bescherming die Hij je wil geven geblokkeerd wordt, kortom het vormt een afstand tussen GOD en jou en daar wordt je niet beter van, volgens deze visie.

Er zit een groot verschil tussen wat je overkomt en wat je gaat beoefenen/toepassen, dan maak je immers een keuze waarvan je de gevolgen niet kunt overzien.

Er zijn kerken en groepen die dat anders zien, maar in de Bijbel wordt het beoefenen van paranormale activiteiten met klem afgeraden, met name in Deuteronomium staan de nodige teksten daarover.

Vandaar de waarschuwingen.
Niets is beledigend of beschuldigend bedoeld.

Toegevoegd na 12 minuten:
Uit ondervinding weet ik dat het stoppen met paranormale activiteiten vanuit een hersteld geloof mij veel vreugde en kracht heeft gebracht, ik bemerk zegening die het doen en denken te boven gaan.
Ook heb ik zelf ervaren dat het gelovig gebed MEER verzet dat de paranormale benadering die ik ongeveer 30 jaar geleden toepaste.

Ik heb ondervonden dat -als je je geloof richt op de werken van GODs GEEST je hele wonderlijke dingen mee mag maken.

Voor mij is duidelijk dat Geloofwerken veel meer en veel beter zijn dan paranormale krachten.
Dit is echter een persoonlijke ervaring, maar wel een die ik ook vaak zie bij andere mensen die kappen met occulte/paranormale krachten en hun geloof in GOD (laten) herstellen.

Ik wil echter niemand iets opdringen of verbieden, ik hoop alleen dat mensen dat wat ik heb mogen ervaren in mijn geloof ook mogen genieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit mag niet want dan is volgens de gelovigen iemand met 'de donkere' kant bezig. Hij begeeft zich dan moedwillig onder het kwaad. Aldus 'de gelovigen'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een draakje. Uiteraard niet echt. ;-)
Het was in de oudheid een wet voor Gods volk zich daarvan te onthouden.

(Deuteronomium 18:10-12)  Er dient onder u niemand te worden gevonden die zijn zoon of zijn dochter door het vuur laat gaan, niemand die aan waarzeggerij doet, geen beoefenaar van magie, noch iemand die voortekens zoekt, noch een tovenaar, 11 noch iemand die anderen door een banspreuk bindt, noch iemand die een geestenmedium of beroepsvoorzegger van gebeurtenissen raadpleegt, noch iemand die de doden ondervraagt. 12 Want iedereen die deze dingen doet, is iets verfoeilijks voor Jehovah, en wegens deze verfoeilijkheden verdrijft Jehovah, uw God, hen van voor uw aangezicht.

En ook na de komst van Christus vindt men verschillende waarschuwingen in de H.Schrift zich niet met die dingen niet in te laten!

(Galaten 5:19-21) 19 De werken van het vlees nu zijn openbaar, en die zijn: hoererij, onreinheid, een losbandig gedrag, 20 afgoderij, beoefening van spiritisme, vijandschappen, twist, jaloezie, vlagen van toorn, ruzies, verdeeldheid, sekten, 21 uitingen van afgunst, drinkgelagen, brasserijen en dergelijke. Aangaande deze dingen waarschuw ik U van tevoren, zoals ik U reeds van tevoren gewaarschuwd heb, dat wie zulke dingen beoefenen, Gods koninkrijk niet zullen beërven.

(Openbaring 22:15) ...Buiten zijn de honden en zij die spiritisme beoefenen en de hoereerders en de moordenaars en de afgodendienaars en een ieder die op de leugen gesteld is en ze beoefent.’
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij al die 'geesten' bevinden zich ook mijn ouders, mijn broer, buren en veel andere familie, niemand kan en zal mij verbieden daar contact mee te zoeken. maar ik zie, dat ik ben ingedeeld bij de hoereerders, en moordenaars, ik hoop, dat ik je tekst verkeerd heb begrepen.
De bijbel spreekt over "boze geesten" en "duistere krachten".

"Waarom zou je ook je heil zoeken bij geesten van doden, als je een levende Heer hebt? Die dode geesten mompelen en piepen maar wat en brengen je geen goed! (Jes. 8:19-22)".

Ook in andere gedeelten van de bijbel wordt gewaarschuwd tegen occultisme:
http://www.stilletijd.nl/oudesite/studies/Occultisme2.htm
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb heel andere ervaringen . Ik heb liefhebbende en aardige geesten op bezoek gehad die het beste met me ophadden. Maar ik ben ze niet gaan zoeken. Hij was er ineens en hij bleek mijn vriend te zijn .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist adriaanv, gewoon de deur dicht laten en ze niet uitnodigen, dan kan je niets gebeuren.
+
Er zijn twee geestelijke koninkrijken volgens de Bijbel.

1) Het Koninkrijk van licht met God, de Here Jezus, de Heilige Geest, engelen en gelovigen.

2) Het Koninkrijk van duisternis met de satan en zijn demonen. De satan is de grote imitator van God en
de god van deze wereld. Hij kan zich voordoen als een engel van het licht.

Uit beide koninkrijken kun je kracht halen.
Ook het Christelijk geloof is bovennatuurlijk, maar dan gericht op de Here Jezus.
Er zijn predikers, welke tonen een bovennatuurlijke kracht ( waar zelfs de kerken geen raad mee weten )

Toegelicht - Als je de wonderen uit de Bijbel zou halen, blijft er slechts een dun boekje over. Ook spreekt de Bijbel over de geestelijk gaven.

Als je iemand zich tarotkaarten, glaasje draaien en geesten bezighoudt komt hij met het verkeerde koninkrijk in aanraking.
Hij put uit de verkeerde bron en dit maakt een mens uiteindelijk gebonden.

Johanes 10 vers 10 geeft het verschil weer tussen de twee koninkrijken.
10 Een dief ( de satan ) komt alleen om te roven, te slachten en te vernietigen, maar ik ( Christus ) ben gekomen om hun het leven te geven in al zijn volheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij geesten ervaart ( net als velen) en het aura van een ander kunt zien is dit een mooi geschenk. De kerk kan dit wellicht veroordelen en zeggen dat het duivels is, maar je kan je afvragen hoe het kan dat de kerken momenteel massaal leeg lopen. Normaal tijdens een recessie zoals we die nu kennen zochten de mensen kracht en hulp bij de kerk.

Wat jij hebt is een normaal verschijnsel, veel mensen zijn het echter kwijt en of verdringen het. Dat er meer is tussen hemel en aarde weten de kerken ook, maar ze houden de mensen liever dom en bij de kerk. Die tijd is echter over, het is een nieuwe tijd.

Probeer met beide benen op de grond je leven te leiden en ervaar je "gave"als normaal, want dat is het ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer van die minduim, van mij een grote plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel Ed, Als een ander het niet ziet of voelt wil nog niet zeggen dat deze interpretatie juist is.