Bestaat er een soort site als GV met evenveel users, waar je spirituele vragen kunt stellen?

En dan een waar het ook goed kan met passender regels voor dit soort vragen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 1% is ook al goed genoeg lijkt me. Dat zal ongeveer het percentage zijn die hier op GV zich met spiritualiteit bezig houdt. Zelf weet ik niet of je daar je ei kwijt kunt, want onder spiritualiteit en dan vooral de 'aanhang', zit ook veel met mediums, entiteiten, edelstenen, enz. Het is niet alleen de psychologie en het 'nieuwe denken'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, maar daar zou je ook weer een onderverdeling kunnen maken, net zoals de subcategoriën hier. Het is ook jammer dat het allemaal op 1 hoop is gegooid op GV. GoeieVraag +1 forall!! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat mensen die zich niet met spiritualiteit bezighouden totaal geen idee hebben waar ze dan dit onderscheid zouden moeten maken. Eigenlijk is het ook niet zo erg, alleen mensen moeten gewoon respect hebben voor een ander z'n belangstelling en niet zo oordelen en discussies uitlokken. Ik neem me in ieder geval voor om er niet meer op in te gaan (als ik het idee heb dat het de bedoeling is om iemand "in de val te lokken".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
P.s. als je googeld, dan kom je ook best een heel eind om zo'n site te zoeken. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het onderscheid is dat ik niet wil dat er onderscheid is. Zoals Bas al zegt waarom mogen huiswerk vragen en de beste winkel voor iets en zo wel blijven staan en iets dat iemand enorme sprongen doet maken in zijn persoonlijke groei verwijderd worden? Bang voor de waarheid? Bang voor andersdenkenden? Een andersdenkende, is in feite een zelfde soort "etnische minderheid" als een lesbienne, een negerin, een marokkaan, een gehandicatpe en noem maar op. En die discriminatie ben ik zat. Er mag best wat meer verder gekeken worden dan de neus lang is. Zou heel leerzaam zijn voor een hoop mensen. Mijn vragen of die van anderen die spirivragen stellen hebben net zoveel recht om er te staan.
Kristal
12 jaar geleden
Dikke +1 Forall!! Goede Vraag!
Mijn reactie onder Momo's antwoord zou ik hier ook weer kunnen plaatsen.
Ik zal niet te lang doortypen nu want ik merk dat ik steeds verontwaardigder wordt over de manier waarop met jouw vraag en die van anderen (zoals Ed), met de daarop gegeven antwoorden en reacties, omgegaan wordt.
In dit geval keldert de kwaliteit van GV niet door respectloze antwoorden van de GVers, maar door de opgedrongen, veel te beperkende regels van GV, als het om de categorieen spiritualiteit en psyche gaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoor weleens dat deze site om kennisvermeerdering gaat. Staat ook in de richtlijnen. Maar ik denk; dat een site zoals GV het moet hebben van sponsering. Een bezoekers aantal en een leden aantal, dat vraagt om bekostiging van veel data en tijd. Nu, aangezien dit gratis is (en hopelijk ook zo blijft) hangt GV echt aan bedrijven af, om dit allemaal te bekostigen. Wat ik daarmee wil zeggen; is dat zo'n proces niet spiritueel is, meer materialistisch ingesteld, en het is zeker nodig om de boel draaiende te houden, ben niet een ster in dat soort cijfers ;) Waar ik aan heb zitten denken is dit; Je kan (misschien) zoveel pb's sturen naar bekende GV'ers, om een soort demonstratie te houden, voor dat concept over GV-discussies. Eerst contacteer je GV zelf, en ligt die suggestie bij hun neer, zeggen ze; "nee". Dan kan je eventueel vragen, "hoeveel leden zijn er nodig die ook om GV-D vragen.....zodat het wel een aparte forum kan komen?" Het is te proberen. Wat vind je daarvan?
liveisgreat
12 jaar geleden
Voor mij hoeft dit niet op een apart forum. Maar idd, als je vragen stelt die neigen naar spiritualiteit gewoon om meer info te krijgen, krijg je meestal een hele resem negatieve reacties. Ik begrijp dat niet goed, en heb zelf geen behoefte om iemand terecht te wijzen die iets anders "gelooft" dan ik.
Natuurlijk moet de vraag over spiritualiteit aan de regels voldoen (dus geen inventarisatie van meningen etc...) maar dat is juist het rare : zelfs al stel je een vraag "ter vermeerdering van kennis", krijg je onbedoeld met deze vragen een inventarisatie van meningen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GV geeft de mogelijkheid om spirituele en psychologische vragen te stellen in een speciale rubrieken daarvoor. Daarom begrijp ik niet, waarom een vraag, als die aan de eisen voldoet, verwijderd wordt.
Betreffend vraag van Forall was: "Als het beste middel tegen verdriet ongehechtheid is wat is dan de beste manier om te onthechten?"
Deze vraag gaat uit van een veronderstelling/aanname en zou middels een bron moeten worden onderbouwd. Daar kan ik het wel mee eens zijn, als je de regels strikt toepast als moderatoren. Als de vraag net effe anders gesteld zou zijn, dan denk ik niet dat-ie verwijderd had kunnen worden.
Discussies zijn niet toegestaan op GV, maar reacties wel.... ik zie persoonlijk het verschil niet zo. @Liveisgreat: het gaat hier niet om eventuele negatieve reacties of terechtwijzingen bij spirituele/psyche vragen, maar om het geregeld verwijderen van deze vragen, zelfs na daaaaaaagen, als er vele mooie disc....uh...reacties ;-) zijn gegeven, waar heel veel mensen wat aan kunnen hebben.
liveisgreat
12 jaar geleden
juist, bedankt voor je feedback!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan :-)
Kristal
12 jaar geleden
Ja Wen, dat is inderdaad óók verwarrend: discussies niet maar reacties wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GV zou dan het beste een 'metertje' kunnen integreren, die aangeeft wanneer het een discussie dreigt te worden, dan kunnen we nog allemaal afdruipen voor het te laat is (en de vraag door de mods wordt verwijderd). Ik merk nu een golf van boosheid opkomen, en heb al mij verder tekst die ik al half aan het typen was maar weer weggehaald. Zinloos. Weet het ook niet anders te verwoorden nu.. sorry.
Kristal
12 jaar geleden
Ja Bas, het is ook frustrerend.
Het antwoord wat je op je respectvolle mail kreeg aan GV is een antwoord wat in wezen alleen zegt dat men erover denkt maar dat het moeilijk is en toch alles wat buiten de richtlijnen valt weggehaalt wordt. Geen enkele werkelijke tegemoetkoming dus. Wat denken jullie van de suggestie van Contignentera hier boven? Specifiek over dit stuk: ***Waar ik aan heb zitten denken is dit; Je kan (misschien) zoveel pb’s sturen naar bekende GV’ers, om een soort demonstratie te houden, voor dat concept over GV-discussies. Eerst contacteer je GV zelf, en ligt die suggestie bij hun neer, zeggen ze; "nee". Dan kan je eventueel vragen, "hoeveel leden zijn er nodig die ook om GV-D vragen…..zodat het wel een aparte forum kan komen?"***
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat nog steeds een zeer goede suggestie, die van Contignenteraar, ook al spreek ik me nu hierover voor het eerst uit. Ik denk alleen nu ik het forum heb gezien dat het antwoord zal zijn om naar het bestaande forum http://goeievraagnl.123forum.nu/ te gaan (registratie verplicht om toegang te krijgen, eis minimaal 100 punten op GV behaald). Er schoot me nog een andere suggestie te binnen, want ik vermoed dat GV/Sanoma niet op technisch moeilijk te verwezenlijken nieuwe functies zit te wachten, en dat is het apart zetten van een vraag in een nieuwe categorie: "Verwijderde vragen", een soort van prullenbak dus, voor de schooiers (ikzelf inbegrepen ;-) die nog wat uit verwijderde vragen willen halen. Ecologisch helemaal verantwoord! Recycling mensen!! :-))
De vragen daar zijn gesloten. En ze komen er alleen als minimaal 3 mensen garant voor ze staan, dus de teller GoeieVraag op 3 of hoger staat. Dat moet technisch toch niet zo moeilijk zijn te verwezenlijken?
Wat denken jullie? Moeten ik/we dit GV laten weten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bas, ik vind deze laatste suggestie een hele goeie. Geen idee of het technisch mogelijk is (ben een eenvoudig digibeetspinnetje), maar dit zou alle probleempunten in 1 keer kunnen tackelen.

Het beste antwoord

Met evenveel users als hier niet natuurlijk.

Maar er zijn wel fora over spiritualiteit.

In hoeverre die beantwoorden aan jouw vraag en
hoe het gesteld is met de regels daar,
dat kun je het beste zelf ervaren.

Want wat is er mis met de spirituele vragen op deze site?
En wat is "passender regels"?
Dat is toch een persoonlijke mening.

http://www.mijnspiritualiteit.nl/forum/index.php

http://www.jhk1.nl/forumjhk/index.php

http://www.spiritueleforum.nl/

http://www.hypnotherapienederland.nl/forum.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ thnx voor je antwoord, en ja ik heb liever géén regels, iig geen regels die me beperken mijn mening te kunnen uiten of de mening van andereen te kunnen ontvangen, zonder dat het discussie wordt genoemd. terwijl zon zelfde "discussie" bij andere vragen dan wel getolereerd wordt. Voor mij komt dat dan niet meer neer op een persoonlijke mening maar opkomen voor onrechtvaardigheid, iets waar ik zeer allergisch voor ben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@momopoyolo
+1 voor de links!
Wat er mis is met de regels, zijn de regels zelf.
Het is allemaal veel te streng, je vraag moet precies in een keurslijf passen. En dat terwijl "luiheidsvragen" zoals huiswerk van kids, oproepen van waar kan ik iets kopen en vragen over sexspeeltjes gewoon kunnen blijven staan.
Je hebt ook het gevoel dat er altijd mensen zijn die je vraag liever zien gaan dan komen. Ik begin er geeneens aan spiritueel getinte vragen te stellen hier, en ik heb ze best.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja,
Dit is nu eenmaal geen discussie site.
Als je dat wel wilt en je denkt dat op een site zonder veel regels en zonder een strenge moderatie beter kan, dan wens ik je succes. Heel veel huiswerkvragen worden verwijderd.
En ik stoor me ook aan veel andere onzinnige vragen.
En vandaag is er weer een antwoord van mij verwijderd,
en ik snap niet waarom. Kortom: ja er zijn hier ergernissen genoeg. Maar "kletsen" over een specifiek onderwerp, of dat nu spiritualiteit is of iets anders, dat kan hier niet.
Ik vind dat wel fijn.
Anders krijg je eindeloze discussies over vragen zoals:
Is het leven dodelijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat ze dan een tweede GV opzetten speciaal voor discussies. Kort het van mijn part af met GVD (Goeie vraag Discussies) :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou bijv een vraag die een discussie begint te vormen verplaats kunnen worden naar die hoek. Dan is de vraag niet verwijderd en iedereen tevreden.
Kristal
12 jaar geleden
Momo, +1 voor je suggesties. Daarbij vraag je: wat is er mis met de spirituele vragen op deze site?
Niks zou ik zeggen. Maar anderen blijken daar anders over te denken. Wanneer het niet over feiten gaat wordt de vraag verwijderd. Zélfs al staan daar vele prachtige, roerende, respectvolle antwoorden en reacties bij. Persoonlijk vind ik dat het kind met het badwater weggooien.
Want hoe kan je wél een categorie spiritualiteit en psyche aanbieden en vervolgens verwachten daar alleen met feiten en wetenswaardigheden op gereageerd wordt...???
Biedt dan die categorie niet aan of pas de regels aan.
Eén van de goede regels van deze site is, dat er op gelet wordt dat men met respect antwoordt en reageert. Dat maakt deze site dan ook kwalitatief goed. Hoe kan het dan zijn dat de moderators door de regels gedwongen worden zo enorm respectlóós met de spirituele vragen om te gaan. Voor mij is het echt totaal respectloos wanneer een vraag die vele reacties vanuit het hart en spiritueel beleven oproept, zomaar klakkeloos wordt verwijdert.
Zélfs zonder enige waarschuwing.
Hier wordt respect met voeten getreden!
Laat degenen die verantwoordelijk zijn voor de regelgeving eerst maar eens zelf de regelgeving nakomen. Momo, dit is niet specifiek tegen jou gericht natuurlijk. {tenzij jij één van de regelaars bent} dat snap je wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik ben niet een van de regelaars. Ik begrijp het vaak ook niet.
Want deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/beperkt-geloof-opvoeding-kind.272920 mag wel blijven staan.
Eindeloze discussie over alle voors en tegens.... Voor opmerkingen en suggesties over GV verwijs ik nog eens naar het forum: http://goeievraagnl.123forum.nu/index.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed advies; het forum! +
Kristal
12 jaar geleden
Ik twijfel over het forum Wen, ik zag daar bij de richtlijnen dat de antwoorden, alles wat je schrijft, eigendom wordt van het GV forum.
Terwijl Widar er pas, bij navraag, achter kwam dat GV hier, als GVers daar dringend om vragen, verplicht is om echt álles van een GVer van deze site af te halen, te verwijderen.
Ik vraag me af of dat inderdaad verschillend is tussen deze site en het forum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh toen ik dat ooit eens vroeg kon dat dus niet he en werd daar heel moeilijk over gedaan. Dan moest ik specifieke vragen aan geven en die konden dan bij hoge uitzondering verwijderd worden. Terwijl je in feite wel heel makkelijk te vinden kunt zijn op google en dus je privacy al snel niet meer gewaarborgd is dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal met je eens forallweknow.
op spirituele sites kan je eigen mening zeggen en kan je dieper op dingen ingaan dan natuurlijk hier.
Groeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kristal: ik bedoelde om daar het "heikele" punt neer te leggen. Ook de moderatoren lezen daar mee en reageren.
Of begrijp ik je verkeerd?
Kristal
12 jaar geleden
Aha Wen, nee ik begreep jou verkeerd ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik keek net op dat forum en het zag er vrij leeg uit, of komen de onderwerpjes pas in beeld als je geregistreerd bent..?
Kristal
12 jaar geleden
Ja Bas, dat zag ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee Kristal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geregistreerd.. nu nog geactiveerd worden (=goedgekeurd?) Zag net Cryofiel als enige gebruiker staan, die zit daar niet voor niet, dus er zal vast wel wat te doen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, toegang... sesam, open u!
...En ziedaar, vele onderwerpen, een hoop gezelligheid, fototjes, videotjes, leuk leuk leuk.
Of het ook mijn plek wordt? Weet ik niet, eerst maar 's een berichtje geplaatst over dat regelmatige crashen van de GV site. Even hardop gedacht, zou het geoorloofd zijn om hier een petitie te houden voor het terughalen van een vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan een mogelijkheid zijn, of via het contactformulier?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit een poll functie in zie ik, bij het plaatsen van berichten.
Misschien is die geschikt. Kan het even niet verder uitzoeken. Beetje druk met andere dingen... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb me aangemeld, maar even n og teveel aan mijn kop om me te verdiepen in hoe het werkt. doe ik morgen wel of zo

Andere antwoorden (1)

Op deze website staan er genoeg site sop en vele keuzen

Toegevoegd na 2 minuten:
Hed te vroeg op enter geduwd
hier is er nog èèn waar je veel info kan op vinden
Hopelijk zit er ene fijne site in voor jou

Groetjes Ritchie