dan ben je inderdaad een boogschutter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

boogschutter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
boogschutter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boogschutter
22 november - 18 december
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan welke bron je gebruikt: astrologie of eigen waarneming.

Gebruik je de (westerse) astrologie, dan ben je waarschijnlijk een Boogschutter. Gemiddeld loopt de Boogschutter van 22 november tot 22 december. Dat is een gemiddelde - de werkelijke datums variëren van jaar tot jaar, bijvoorbeeld vanwege schrikkeljaren. De precieze datums (en tijden!) kun je vinden in de astrologische efemeridentabellen.

Gebruik je je eigen waarneming, dan ben je een Schorpioen of een Slangendrager. Met eigen waarneming bedoel ik overigens: ga op een wolkenloze nacht naar buiten en kijk zelf naar de hemel. Dan zie je dat de Schorpioen loopt van 21 tot 30 november, en de Slangendrager van 30 november tot 17 december. Ook dit zijn gemiddelden, om dezelfde reden die ik hierboven al noemde.

Wil je het toch bij de theorieboekjes van de astrologie houden, dan moet je nog verschil maken tussen de westerse astrologie en de Hindoe-astrologie. De westerse astrologie gebruikt de Tropische Zodiak. Die begint bij het lentepunt. De tekens zijn daarin ongeveer een maand verschoven ten opzichte van de werkelijkheid. De Hindoe-astrologie gebruikt de Siderische Zodiak. Die gaat wel uit van de echte tijdstippen van de tekens.

Beide astrologieën stellen echter dat elk teken precies 30° groot is; dat is in werkelijkheid natuurlijk niet zo. Daarnaast negeren beide astrologieën de Slangendrager. Met de Slangendrager erbij zijn er namelijk 13 sterrenbeelden, en dat rekent veel lastiger dan 12, waar je vierkanten en driehoeken mee kunt tekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpelweg weg ben je boogschutter.
maar je accedanten kunnen kunnen schorpioen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan op welke dag van de week je welk blad leest. De horoscoop verschilt van dag tot dag.

In jouw vraag doel je waarschijnlijk op welk sterrenbeeld je dan hebt. In dat geval is het antwoord voor de normale astrologie: Boogschutter (22 november-21 december).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dierenriem

Verder hangt het er nog even vanaf in welk jaar je geboren bent voor wat betreft welke teken van de Chinese dierenriem je bent. In de Chinese horoscoop heb je 12 tekens. Elk teken loopt vanaf het begin van het chinese jaar tot het einde van het chinese jaar (elk jaar weer op een andere datum)
Zie:
http://www.astrologie.ws/chinast.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
Tussen haakjes: De beschrijvingen van karakteristieke kenmerken van een bepaald dierenriem teken zijn vaak treffender dan de voorspellingen in menig horoscoop.
Als ik mijn horoscoop zou moeten geloven had ik al honderdmaal mijn ideale gewicht bereikt, van mijn leven geen geldzorgen meer moeten hebben en was ik ondertussen al meerdere malen de liefde van mijn leven tegengekomen....
Staar je er niet blind op :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boogschutter.

maar horoscopen vertellen je de grootste onzin:)