Er zijn mensen die beweren dat dat kan.

Ik geloof er niet in.
Maar als je het niet probeert dan zul het ook niet weten.

http://newage.rubriek.nl/spiritueel/aura.php

Hier staan oefeningen.
Kijk 20-30 sec. naar een kleur en zie het aura verschijnen. Probeer deze later te onderscheiden van het complementair na-beeld.

Maar: wat je rond die kleur ziet verschijnen is geen aura.
Het is soort kleurschifting wat je ogen maken door
het staren.
http://www.marjanka.nl/Energie/A_6.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je !
Je kunt beginnen door overdag eens naar de heldere blauwe lucht te kijken, goed ver weg te kijken, gericht op één punt. Op een gegeven moment zul je kleine zilverkleurige bolletjes rond zien springen in de lucht. Dit wordt Prana genoemd, ook wel levensenergie. Dit hoort ook bij aura's zien. Je kunt hier in ieder geval mee beginnen, het is nog mooi ook! Verder kun je inderdaad op site's oefeningen vinden waar het ook mee zou moeten lukken (mij nooit gelukt.)

Weet trouwens wel waar je aan begint want het kan best gekmakend werken, je veel richten op spirituele zaken. Ik ben er zelf ook erg mee bezig en zie ook energie. Ik heb dit proces als erg heftig ervaren en heb mezelf misschien wel te diep in de spiritualiteit gestort.
Doe het rustig aan, focus er niet continu op en leef je gewone aardse leven rustig verder zijn tips waar je best gebruik van mag maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Het is werkelijk fenomenaal hoe mensen die in het paranormale geloven, misbruik maken van gebrek aan kennis bij de medemens. Die zilverkleurige bolletjes die je rond ziet springen in de lucht, hebben niets met "prana" te maken. Wat je ziet is het fenomeen van Scheerer, ook wel het "blue-field entoptic phenomenen" genoemd. Zie mijn antwoord op deze vraag voor een volledige uitleg:
http://www.goeievraag.nl/vraag/Scheerer.181117 . Wees nuchter en verbreed je blik - dan verdwijnt het paranormale vanzelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm. Ik heb hier nooit wat van geweten, en er is mij uitleg gegeven over Prana en energieen.. Toch klinkt het best logisch over die witte bloedcellen... Ai!
Cryofiel
12 jaar geleden
@impie: Tja, da's inderdaad het probleem met aanhangers van vele paranormale theorieën. Die zijn helaas vaak nogal bevooroordeeld - willen dus alleen hun eigen wensen zien, en hebben geen oog voor andere zienswijzen. Gelukkig zijn niet alle paranormalen zo. Er zijn er ook die wel beide kanten kunnen (en willen) zien. Zoals lieverlief hierboven aangeeft: houd een open mind, bekijk beide kanten - en, maar da's mijn eigen toevoeging: laat je leiden door de natuur, niet door je eigen voorkeuren. Dat voelt in eerste instantie misschien wat minder "fijn" omdat je uit je 'comfort zone' wordt gehaald, maar op den duur heb je er veel meer aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lieverlief slaat de spijker op zn kop :) leuk
Waar je mee zou kunnen beginnen, is met stenen en kristallen.
Er zijn van allerlij kristallen waar je een begin mee kunt maken, om een gave te leren.
Met amazoniet bv kun je medium leren.
Zo zal er ook wel een kristal zijn, waar je mee kunt leren aura's te zien.
Ik weet zo zelf niet welke, maar anders ga eens langs een nieuwetijdswinkel, of een stenen kristallen winkel, en vraag er eens naar, of koop een stenen kristallen boek met de genezende eigenschappen van kristallen.
Wat een goede is, is De kristallengids van Judy Hall.
Met een beschrijving van meer dan 200 kristallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
De kristallengids van Judy Hall geeft bepaalde kenmerken aan bepaalde kristallen. Het leuke is: neem eens een *andere* kristallengids - die zal heel *andere* kenmerken toeschrijven aan dezelfde kristallen. Dat geeft te denken. Nog leuker is: neem eens een kristal (mag je zelf uitzoeken) waarvan jij meent dat het een heel duidelijk effect op je heeft. Verpak dat kristal in iets (bijvoorbeeld karton) dat geen invloed heeft op dat effect. Doe hetzelfde met een ander kristal (ook dat mag je zelf uitzoeken) dat een heel *ander* effect heeft. Of met iets dat geen enkel effect heeft, zoals een gewoon kiezelsteentje. Je hebt nu twee pakjes, waarvan je aan de buitenkant niet kunt zien en ook niet kunt voelen (gelijk gewicht) in welk pakje welk kristal zit. Probeer nu eens één van beide pakjes een dag lang bij je te dragen, om te bepalen welk kristal er in dat pakje zit. ALS de werking van kristallen echt bestaat, zou je er op die manier achter moeten kunnen komen, volgens de kristalgelovigen. Als de werking echter op pure suggestie berust, kun je op die manier niet ontdekken welk kristal er in het pakje zit. Probeer het eens... als je durft... (Waarschuwing: deze test kan funest zijn voor je bijgeloof.) Tot nu toe hebben velen dit geprobeerd, en is nog niemand - echt, nog helemaal niemand - er ooit in geslaagd te ontdekken welke inhoud er in het pakje zat. Dat geeft te denken, toch? (Of het is aanleiding heel hard dingen te gaan ontkennen, dat zie je ook regelmatig gebeuren.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryo.
Ik heb meerdere kristallen boeken, en het word op een andere manier uitgelegt, maar grotendeels komt het allemaal op het zelfde neer. En wat jou testje betreft, die heb ik ook al zo vaak gedaan, en 9 van de 10 x heb ik het goed.
Wel op een wat snellere en andere manier.
Ik pak 6 kristallen, kies er een uit bv bergkristal, dan laat ik ze door iemand anders op een rijtje leggen, terwijl ik niks zie.
Dan ga ik er blindelings met mijn hand over heen, zonder ze aan te raken, dus ik voel alleen de energie die er af komt, en hup ik heb binnen 30 sec de bergkristal eruit gevist.
Ik heb het net met mijn begeleider gedaan, en ik had het weer 3 x achter elkaar goed, en zij is mijn getuigen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ineens hebben we het over kristallen...
Wel interessant, ik ben dol op ze. Ook het boek van Judy Hall is zeer goed, het boek van Harmony nog uitgebreider. Maar de vraag ging éigenlijk ergens anders over...... P.S. Ik vind je tests interessant, whiteeagle. Ik zoek eigenlijk nog iemand om samen dit soort tests mee te doen, heb er een paar in gedachte, maar het wil maar niet lukken daar iemand voor te vinden die met mij deze proeven wil doen (frustrerenderwijs).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bas.
Ja de vraag gaat over hoe je aura's kunt leren zien.
Dat kun je ook leren met kristallen, of een beginnend inzicht krijgen over hoe je het kunt leren.
Ik heb er nog eens wat over opgezocht, en preniet is daar geschikt voor, is wel niet echt een goedkoop kristal, maar wel erg interessant.
Ik heb hem zelf ook gehad, je kunt hem ook gebruiken om je meditatie sterker te maken of visioenen op te wekken. Ik weet niet of je bekend bent met de orakel methode met domino stenen.
Ik heb zo'n houten reis setje met allerlij spelletjes, zit ook domino bij.
En ik heb een boekje waar de betekenissen van domino stenen in staan, krijg je kort en krachtige antwoorden mee.
Je legt alle domino stenen op zijn kop, schuift ze nog een keer door elkaar, en dan leg je ze in rijtjes onder elkaar, dan stel je een vraag, en je gaat met je rechter middelvinger er boven hangen, de domino steen waar het meeste energie van af komt is je antwoord.
Dus het werkt zelfs met hout.
Alles is energie, en dus komt er ook overal energie van af, maar niks is precies het zelfde, zelfs 2 dennebomen zijn verschillend, en hebben ook een andere energie.
2 verschillende bergkristallen hebben ook verschillende energie, vindplaats kan anders zijn, vorm kan anders zijn, en noem het maar op. Ik weet niet of dat werkt, als ik die tests met jou zou doen, ik ken je niet, dus misschien voel ik me niet op mijn gemak bij jou, en dan gaat het niet lukken denk ik, want dan kan ik me niet concentreren.
Cryofiel
12 jaar geleden
@Alexa, er zijn inderdaad mensen met zo'n gesloten geest. Sommigen wijzen alles wat naar paranormaal riekt, direct af, zonder ernaar te kijken. Anderen wijzen alles wat naar realistisch riekt, direct af, zonder ernaar te kijken. Da's jammer, maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. @whiteeagle, jij zegt hier dat je iets kunt dat nog nooit iemand heeft laten zien, hoewel velen het hebben geprobeerd. Dat is een nogal drieste uitspraak - je zou de eerste persoon zijn die dit zou kunnen! Ben je bereid een echte test te doen? Een test die in overleg met jou wordt voorbereid, en die je alleen hoeft te doen als jij het helemaal eens bent met de manier van testen?
Sorry, maar aura's kunnen zien of het bestaan van aura's is onzin. Er zijn wel (foto-)apparaten die een aura "kunnen tonen" maar dat berust op elektronische manipulatie van meetgegevens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je over het laatste iets meer vertellen?
Kun je leren aura's te zien... da's niet zo makkelijk te beantwoorden. Het antwoord is namelijk: ja en nee.

Laat ik het uitleggen.

Eerst de 'ja'. Ja, je kunt leren aura's te zien. Dat vereist veel oefening, waarbij enige al aanwezig aanleg natuurlijk een groot voordeel is.

Door jezelf in een bepaalde "ontspannen concentratie" te brengen, kun je heel geleidelijk aura's gaan zien. Meestal eerst rond mensen (soms ook dieren) waar je "iets mee hebt". Daarna, als je gevoelig genoeg bent, rond steeds meer mensen (of ook dieren).

Dan de 'nee'. Nee, aura's kun je niet zien. Het bovenstaande mag dan misschien wel lukken, en jij ziet dan *echt* aura's. Die aura's bestaan echter niet. Jouw hersenen zorgen ervoor dat jij niet-bestaande aura's ziet.

Je ZIET ze dus echt, maar ze ZIJN er niet.

Wat je jezelf aanleert, is het beter onderscheiden van andermans emoties, en vervolgens het "vertalen" van die emoties in een (niet-bestaand) aura. Je leert jezelf dus eigenlijk een bepaalde vorm van synesthesie aan - zie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Synesthesie_(zintuig) voor een goede uitleg van wat synesthesie is.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Lijkt mij niet. Het is in eerste instantie net als met alle andere paranormale gaven: je hebt het, of je hebt het niet. Heb je het, die aanleg, dan kun je die ontwikkelen.
Is dat eenmaal gelukt en ga je met je eigen gave (wat die ook moge zijn) aan de slag, dan zul je vaak merken dat je interesse wordt gewekt door andere aspecten van het paranormale, en word je aangetrokken door een andere 'gave'. Je zult dan in jezelf ontdekken wat je nog meer voor aanleg hebt en daarmee aan de slag gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niemand die aura's kan zien. Dus kan je het ook niet leren. Net zoals er niemand is die kan vliegen. Of je dat kan leren.
Het is heel simpel om te controleren of iemand werkelijk aura's kan zien; Plaats 3 (of meer) schermen. Laat iemand plaats nemen achter 1 van de schermen. Laat de 'ziener' zeggen achter welk scherm de persoon staat. Het aura zou immers 'over' het scherm heen moeten stralen. Luister naar de excuses van de ziener ("de vibraties waren niet goed " er zijn "aardstralen die de aura's beinvloeden", "het is een "oneven dag", "de maan staat niet goed", etc.)
Bedenk wat meer aannemelijk is: de 'verklaringen' van de 'ziener' of dat aura's onzin zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je inbeeldt dat je een aura ziet, zul je ze ook zien. Natuurlijk is het echt zien van aura's onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat vind ik eerlijk gezegd wat te sterk door de bocht. Natuurlijk kun je je inbeelden dat je aura's ziet, en dat vervolgens oprecht geloven. Er zijn ook veel mensen die *echt* aura's zien. Niet dat die aura's bestaan, maar je kunt nu eenmaal dingen zien die er niet zijn. Kijk maar eens bij http://nl.wikipedia.org/wiki/Synesthesie_%28zintuig%29 voor enkele voorbeelden.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ook tinnitus is een voorbeeld. Je hoort dan *echt* een piep (of een brom, of iets anders). Maar die toon bestaat niet. Dat is dus veel meer dan alleen maar inbeelding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het gaat over het leren van aura's 'zien'. Je kunt ook leren bang te zijn van tomaten. Maar de vraag is of dat zin heeft. Mensen kunnen in principe bijna alles 'leren'. Of het nou 'helderziendheid' of angst voor garnalen is.