ik las zeker meer boeken voordat er internet was. ik kijk vaak op internet films, ga bijna nooit meer naar de bios. ik lees het nieuws op internet, de krant blijft weg van mijn deurmat. Ik bel minder, ik klets meer op MSN. ik MOET neit meer om een bepaalde tijd voor de TV zitten, omdat ik het toch wel op internet kan terugzien. ik heb geen papieren telefoonboek meer of gouden gids, alles wat ik wil weten zoek ik op op internet.

kortom...toen ik mijn internet eens 4 weken kwijt was, had ik toch wel ernstig last van rare verschijnselen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Ja die rare verschijnselen ken ik. Mijn PC was gecrasht en ik moest een week op een vriend wachten die alles weer voor me in orde heeft gebracht. Wat een rotweek was dat! Echte afkickverschijnselen en een humeur om op te schieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij het beste antwoord, omdat je in het kort veel weet te vertellen,over hoe anders we leven sinds internet.
Allemaal bedankt voor de leuke antwoorden.

Andere antwoorden (14)

Ik lees de krant niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, meer zelfs toen ik bol.com had ondekt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook na de komst van internet ben ik blijven lezen. Ook ben ik clubjes blijven bezoeken mbt sport en hobby.
Ik heb het idee dat ik door het internet juist actiever ben geworden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben juist meer boeken gaan lezen. Boeken over HTML, JavaScripts, programmeren, VisualBasic etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thrillers dus :) +1
Vóór internet ging ik iets vroeger naar bed.
Lezen doe ik in bed, voorheen ong. 10 blz. nu als ik het red twee..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit minder ga lezen. Lezen is bijna een primaire levensbehoefte :)
ik ben wel minder tv gaan kijken en lees nog maar zelden de papieren krant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordat ik internet had keek ik iedere avond tv. Nu gaat hij zelfs niet meer aan voor het journaal; dat kijk ik op internet. Heb net "Uitzending gemist" op internet ontdekt, dus wil ik af en toe wat spraakmakende tv programma's gaan bekijken.
Boeken lees ik nog even veel als voor internet. Als ik gedwongen zou worden te kiezen tussen boeken of internet zou ik de keuze heel moeilijk vinden. Maar toch maar weer internet, denk ik, want daar kun je ook boeken lezen heb ik gehoord. Door m'n internetverslaving (vn veroorzaakt door de muziek op YouTube) blijft er inderdaad werk liggen, bv verstellen.
14 jaar geleden
Minder lezen niet ,maar wel beduidend minder tv kijken.
staat wel eens een hele avond ,helemaal niet aan .
en als ik wat gekeken heb,dat zet ik hem uit,vroeger stond de tv gewoon de hele avond maar te draaien,terwijl er niemand keek.jammer van het stroomgebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, lezen is een primaire levensbehoefte waar ik op geen enkele manier zonder zou kunnen, al lees ik nu ook veel interessante artikelen online.
Wel ben ik beduidend minder teevee gaan kijken (tot nauwelijks 30 minuten per dag zelfs) en ik lees weinig kranten en tijdschriften meer. Kranten omdat het nieuws online binnen komt rollen en je meer kunt lezen over wat je interesseert, tijdschriften omdat die sinds de invoering van de euro toch nauwelijks meer te betalen zijn voor wat je er voor krijgt. Dan koop ik liever af en toe een boek.

Eigenlijk is het 99 % het teeveekijken dat nu door Internet vervangen is, en gaat het eerlijk is eerlijk ook wel een beetje ten koste van het huishouden. Maar mijn andere hobbies blijf ik onverminderd doen. En als ik het idee het dat ik nergens meer aan toekom, gaat gewoon een paar dagen die klep dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, hier net zo, TV staat mestal uit en dat met het huishouden ;)
nee, eigenlijk kan ik daar de tijd niet voor vrij maken. internet is makkelijker omdat je eigenlijk alles meteen bij de hand hebt. je kunt alles met internet; van telefoongids tot shoppen dus meer mogelijkheden met internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees vreselijk veel
dat is door internet niet veranderd
ik zocht voorheen wel alles in boeken op als ik het niet wist,dat is wel veranderd.
Je kunt heel veel op internet terugvinden, maar nog lang niet alles
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet bepaald,maar sinds de ondekking (door mij) van GV komt het wel een beetje in het gedrang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, jaaaaa ;)
Vroeger ging ik voor een informatie naar de bieb tegenwoordig google ik, dus wat dat betreft ben
ik wel minder gaan lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als meer mensen hier ben ik zeker niet minder gaan lezen. Misschien zelfs wel meer. Je kan nu ook op internet vaak snel lezen waar een boek over gaat en koop ik deze dus ook sneller. Tv is idd wel beduidend minder geworden. Trouwens, ik zou geen dag zonder lezen kunnen. Even heerlijk afgesloten zitten in je eigen wereldtje. Daar kan niks tegen op. Zeker internet niet