hoe kun je weten dat je een bescherm engel hebt, en hoe kan je er contact mee leggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
al een voederhuisje geprobeerd? misschien landden ze daar wel in.
Rieneke1
12 jaar geleden
hahahaa euca toch! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja sorry, beetje impulsief was het wel deze reactie
(het zal ongetwijfeld de die ADD van me zijn)
Rieneke1
12 jaar geleden
geeft niks hoor, ik word ook een beetje flauw van die geesten en beschermengelen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op zich wordt ik daar niet zo flauw van, maar het opstaan voor andere opvattingen wordt vaak gezien als een persoonlijke aanval. een bovenstaande grap zou bv door basmeyer of kristal wel beantwoord kunnen worden met een volgende luchtige grap, terwijl onze persoonlijke meningen enorm verschillen als het om dit soort zaken gaat. anderen gaan meteen op hun achterste pootjes staan. kwestie van kunnen aanvaarden denk ik, en kan je het luchtig houden en ook vriendjes blijven van elkaar :)

Antwoorden (14)

Als je er één zou hebben, wat ik betwijfel, is er sprake van éénrichtingsverkeer.
Hij/zij neemt contact met jou op dan, niet omgekeerde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe kan ik dan weten hoe iemand contact met mij legt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eigenlijk bedoelde ik meer van, als ik er 1 heb, hoe krijg ik er dan contact mee. hihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals moolkeesje zegt....
ALSSSSS je er een zou hebben, neemt deze contact met JOUWWWW op :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen heeft een of meerdere beschermengellen/gidsen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is/zijn de mijne sinds mijn geboorte vast en zeker met groot verlof, en dat duurt al zo'n 76 jaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA!
neee moolkeesje dat zie je verkeerd.
ze kunnen je natuurlijk niet voor alles behoeden. ze zijn er écht, want als ze er niet waren had je NOG meer tegenslagen gehad in die 76 jaar. (hooguit parttime beschermengelen dus, maar je HEBT ze wel!!!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik al meldde,jij kunt geen contact met ze opnemen, maar zij wel met jou. Als ze dan niet met groot verlof zijn Heksje, zijn ze op zijn minst contactgestoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet altijd eenrichtingverkeer.
Ik heb hem dingen gevraagd die daarna wel gebeurden.
Tientallen keren zelfs.
Of is alles dan toch toeval?
Rieneke1
12 jaar geleden
ik denk idd toeval ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@moolkeesje
HAHA
DAT zal het zijn!!! die kudde engelen die jij nodig hebt voor vanwege lot dat voor je bepaald is hebben die engelen een pervasieve ontwikkelingsstoornis!
of..... ze zijn bijzonder 'low assertive' dat is ook nog een optie misschien. ik zou anders niet weten waarom ze niet bij jou betrokken zijn als ze wel degelijk zouden bestaan.
hoe dan ook, ze laten je aan je lot over. áls ze zouden bestaan, zou de ene dan wel de moeite waard zijn en de andere niet, of minder? of moet je er gewoon om vragen op een of ander manier om ze te activeren. je kan het testen. als je vraag of ze je overmorgen willen helpen rond een bepaalde tijd en gebeuren dingen die je nergens anders aan toe kan schrijven rond die tijd, en dit komt nog een paar keer voor op deze manier kan je er zeker van zijn dat ze bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal zo'n engel ook wat voor anderen doen, als je er om vraagt?
Met mijn eigen omstandigheden ben ik op dit moment redelijk tevreden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee, mocht je een zwerm treffen wees dan niet gierig en stuur er ook 1 richting apeldoorn. mocht ik ze hier wat treffen stuur ik er 1 met spoed naar jouw toe. deal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
YEP!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien hebben jullie weleens rondgereden op een parkeerplaats, waar geen enkel plekje vrij is. Er rijden veel zoekende auto's, maar precies net voor jou neus komt er een plaats vrij en ook nog op die manier dat jij kan parkeren en niet iemand anders.
Ook dat is het werk van de Engelen werd mij weleens verteld.
Als ik dus echt haast heb om te parkeren, doe ik meestal ook een schietgebedje, meestal is er net 1 plaatsje.
Toeval of Engelen? Ik hou het op Engelen en ben dan ook diep uit mijn hart dankbaar op dat moment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het op engelen houdt zouden ze dus ervoor kunnen zorgen dat er iemand bv klaar is met boodschappen, ze in de auto doet en op dat moment wegrijdt? zou dan een engel deze persoon het gevoel moeten bezorgen op te schieten met haar karretje, of de kassiere moeten helpen met het verwisselen van de kassarol zodat deze persoon ook daadwerkelijk op tijd in haar auto zich zodat jij er kan parkeren? stel dat de bestuurder van de andere auto een bekende tegenkomt en ermee zou praten, kan een engel dit dan ook voorkomen? door of 1 van die personen een andere route te geven, of ergens anders te laten vertragen? dan lijkt het me moeilijk voor en engel op het moment dat jij haast hebt mogelijkheden te creëren om te parkeren, omdat het dus eigenlijk met voorbedachte rade zou moeten gaan nog VOOR jij hierom vraagt ik doe mijn best om het niet te zien als toeval en kan dus totaal op het verkeerde spoort zitten hiermee. hoop dus dat je het me uit kan leggen hoe het wel in zijn werk gaat want snap er echt geen jota van, sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze zouden bestaan, waarvan ik nog steeds niet van overtuigd ben, houden ze zich beslist niet bezig met zo iets prozaïsch als parkeerproblemen of boodschappenkarretjes.
Er is op de wereld zo veel meer geestelijke en vooral veel lichamelijke nood te lenigen.
Misschien zouden ze (de engelen0 onze Europees bestuurders er van kunnen overtuigen een paar miljard minder naar de Grieken over te maken en inplaats daarvan die naar Afrika te sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daarom heb ik ook dit soort vragen moolkeesje, en hoop van harte dat ik een reactie krijg van Z11.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Moolkeesje, #update#
ik zit hier vreselijk mijn best te doen voor ons. Lokvoer heb ik aangeschaft, tuin geharkt, landingsbaan aangelegd, op mijn knietjes gezeten en gevraagd of ik de moeite waard was om zich over te bekommeren, kaarsjes gebrand, ben er helemaal klaar voor. helaas nog *steeds* geen respons. hopelijk heb jij meer succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,ik was effe een paar dagen naar vreemde ketreien, maar ook daar geen engel bespeurd, en juist daar was het zo nodig, want op ziekenbezoek bij een vriendin van ons, die terminaal is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oef dat is vreselijk heftig...... Als er iemand iets positiefs nodig heeft....!!!
Aan een beschermengel kan ik je helaas niet helpen, maar wens je vriendin en alle naasten heel veel sterkte toe. (euca wou dat ze echt een heksje was met een toverstafje die wonderen kon verrichten, maar dat is niet het geval helaas)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ken het ... euhm probleem? Maar heb laatst wel een munt van iemand gekregen waarop stond "protected by angels" Zouden dat engelen zijn of steken wespen tegenwoordgen met een angel die een goedje bevat dat je beschermt tegen steken van muggen en steekvliegen? ;-) Sterkte moolkeesje. Goh ik wist niet dat jij al zo'n ouwe (kuch jonge) knar was :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kom er toch heus eerlijk voor uit, hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moolkeesje, heel erg van je vriendin, maar helaas, alles is eindig ,ook het leven, we kunnen het niet blijven vasthouden.
Maar vaak is het in onze menselijke ogen niet eerlijk, maar helaas dat telt niet.
Vragen aan je beschermengel om hier te helpen?
Waarom niet geprobeerd, maar het geeft geen enkele garantie dat het ook zal lukken.
Niet de schuld van je beschermengel, maar het is opnieuw de mens zelf, die hier slecht mee om kan gaan.
Het leven is soms als een tienrittenkaart, bij de laatste stempel is de kaart vol, geen ontkomen aan.
Lang niet iedereen is dan 76 als de kaart vol is.
Ik begrijp te lezen dat het met jou zelf goed gaat, gezien je omstandigheden dan.
Het blijft bijzonder.
Hoewel het niet altijd hoeft dat je zelf op zoek gaat naar je beschermengel, kan dat wel. Er zijn cursussen, bijeenkomsten, waar je kan uitvinden óf je een (of meer) beschermengel hebt en wat diens naam is.
Dus je kan er heel gericht naar op zoek gaan en contact leggen. Wat ik ervan begrepen heb zijn beschermengelen verheugd zijn wanneer je contact met ze wil hebben. Dan kunnen ze met je samen werken.

Je kan ook de wens uitspreken dat je graag contact wilt en verder gewoon je leven leven zoals altijd. Als een beschermengel (of gids) contact met je maakt is dat een heel indrukwekkende ervaring. De gebeurtenis zelf kan simpel van eenvoud zijn maar maakt je zó duidelijk dat het van je beschermengel afkomstig is dat je niet meer hoeft te twijfelen.
Wat je zou kunnen doen is de volgende vraag stellen:
Als ik al een beschermengel heb, dan wil ik daar graag een voor mij persoonlijk onomstotelijk bewijs van ontvangen.
Daarna kan je de vraag gewoon loslaten, en je hoeft echt niet elke dag gespannen op antwoord zitten wachten.
Veel beter zelfs van niet.
Ontspan en laat je verrassen.
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi het stukje van je wens uitspreken voor contact. Zo simpel is het eigenlijk, en je dan idd laten verrassen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus dus
Kristal
12 jaar geleden
dank Wiccalife :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.....laat je verrassen.....
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is naar jouw idee een beschermengel Kristal?
Zou dat bijvoorbeeld een overgegaan familielid kunnen zijn? Kan je er meer dan 1 hebben?
Als het zo ver is komt ze bij jou
Vorseer het niet sta er voor open
als de tijd daar voor is komt het wel
ik heb het ooit mee mogen maken
een ervaring die je nooit vergeet
je engel is ook je gids
wagten dus en sta er voor open ooit komt het wel
sukses

Toegevoegd na 1 minuut:
wachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een -, je krijgt van mij een + pinkeltje
Volgens de website hieronder is het helemaal niet moeilijk om contact te maken met je beschermengel. Je kunt dat het makkelijkst leren in een soort mini-meditatie.

* aarden (zittend, ogen dicht, inademen via je voeten, 3 x of vaker tot je merkt dat je rustig wordt)
* je aura reinigen (afgewerkte energie in gedachten weg laten lopen via de aarde)
* je aura versterken (je aura vullen met heldere, krachtige zonne-energie (voorstellen dat je een zonnetje boven je hoofd hebt schijnen).

Hierna kun je contact leggen met je beschermengel of gids. Je doet dit door hem of haar uit te nodigen om dicht bij je te komen staan.
Wanneer je beschermengel of gids bij je is voel je dat wel. Heel subtiel verandert er iets om je heen, een vleugje wind, een tikje van het hout, of alsof er iemand een onzichtbare warme hand op je schouder legt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
is ook een manier Sis, +1 Sis, ik word wel lichtelijk gestoord als ik op die link kijk, met al die druppels en fladderende vlindertjes over de tekst..... jemig, ben gauw weer weggegaan :-)) Had jij dat niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk, dat is enorm storend. Dat is iets wat ik altijd vermeden heb bij het maken van mijn website.
Maar in dit geval ging het over een tekst die ik nodig had voor mijn antwoord, omdat ik zelf geen ervaring heb om een beschermengel op te roepen : ))
'Merci' voor het +je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof hier totaal niet in, krijg nogal een mensen voor een sessie, die heel veel over dit soort zaken weten en er mee werken, maar geen enkel contact hebben met hun eigen gids.
En ze willen het zoooooooo graag!
En dan zou het via een website, workshop of wat dan ook, zo maar wel kunnen?
Net wat kristal ook al zegt, als je de site opent, dan druipt de onzin er gewoon van af, je komt bijna ogen te kort om alles te bekijken, maar dat zou de tekst moeten doen, niet die schitter, vlinder, vladdertjes.
Wel een plus natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry dat ik zo'n storende 'onzin' site hebt gebruikt als bron. Maar het is niet makkelijk om 'zinnige' sites met een goede uitleg te vinden over dit onderwerp...
Bedankt voor het +je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Siska.
mee eens. bovendien zeg je 'volgens de site' en dat klopt dus als een bus :)
zekerheid vind je nergens op het internet, en ik weet zeker dat er mensen zijn die beweren dat het op die manier wel lukt omdat ze erin geloven. zo heeft ieder zijn eigen manier denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je eucje : ))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Siska, het is juist goed dat je zo'n site aangeeft, een mooi voorbeeld hoe het niet moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe adem je in via je voeten?
Kristal
12 jaar geleden
Ik vermoed dat ze ermee bedoelen dat je je aandacht op je voeten richt en dan inademt. Maar persoonlijk vind ik dat makkelijker om te doen als je staat en je voeten stevig op de grond staan, dan kan ik me makkelijker focussen op mijn voeten tijdens het inademen.
Ik vrees dat het concept beschermengel evenals alle andere opvattingen over geesten e.d. berust op fantasie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar wel een mooie fantasie als ben ik het met je eens +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luister niet naar deze demagogische nihilist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh terp, goede inhoudelijke reactie!
Vroeger moest ik altijd naar de kerk. (nu gaa ik niet meer ik kan niet 2 uur lang me mond houden... ik moet wel praten...) maar dus.. daar leerde ik dus dat ieder mens een beschermengel heeft' zelfs mensen in de gevangenis enzoo. een beschermengel is geen man of vrouw. het beschermd je . en als je zit dan slaat ie je arm om j eheen. ik zelf weet niet precies of ik erin moet geloven off niet. maar dus dat mag jij zelf bepalen. ik weet niet of je er contact mee kan hebben ofzoow. maar ik hoop dat je nu wel wat meer weet over een beschermengel.

groet. Chanel'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klein plusje
Een beschermengel of persoonlijke Gids heeft iedereen. Niet iedereen is er bewust van, zoals enkele van voorgaande reacties al heel duidelijk aangeven. Maar dat je je er niet van bewust bent, wil niet zeggen dat hij of zij er niet is! Integendeel zelfs! Er zijn vele boeken geschreven over engelen en gidsen, ook over het contact maken met hen. Makkelijk te lezen boekjes over dit onderwerp zijn boekjes van Hans Stolp of Jan Kleyn. Maar er is nog veel meer informatie. Verdiep je er maar eens in in de bibliotheek.

Niet bewust zijn van hun aanwezigheid mag je dus niet zomaar afdoen als zou het fantasie zijn van anderen of niet de waarheid. In de waarheid van hen die het fantasie vinden is het fantasie, in mijn waarheid en ervaring wéét ik dat iedereen een eigen Gids heeft (want zo noem ik het dan, iemand die je mag begeleiden op je levenspad).
Zelfs in de wetenschap werkt het zo, dat men pas van een feit spreekt als het bewezen is, maar er is in het begin van ieder feit altijd iemand die uitgemaakt wordt als fantast of idioot, etc... tenzij het een logisch vervolg is van eerder bewezen feiten.

Zo zou men vóór het bewijzen van het bestaan van bacteriën mensen vast voor gek verklaard hebben wanneer ze beweerden dat er hele kleine beestjes bestaan die wij niet met het blote oog kunnen waarnemen. Wat we niet kunnen zien is er niet, toch? Maar toen kwam de microscoop en zie daar... een hele nieuwe wereld met microscopisch kleine wezentjes openbaarde zich aan onze ogen. Ooit zullen wij het heel gewoon vinden onze Gidsen te kunnen bereiken, misschien zelfs wel te zien zoals enkelen onder ons dat al kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Mooi dat je even die boekjes aanreikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk Kristal, maar je moet werkelijk zelf op zoek gaan wanneer je eenmaal een ingang hebt gevonden en dan gaat er een wereld voor je open! Op het internet zijn ook vele sites over engelen en gidsen, typ bij Google maar eens 'Engelen en Gidsen' in of 'Channeling' (het contact maken met Engelen en Gidsen) en je ontdekt een schat aan informatie... Dus vooral zelf op zoek gaan... En waarom is het nu zo belangrijk zélf die dingen te ondernemen? Een kant-en-klare cursus zal er ook best zijn, maar wat belangrijk is, is mijns inziens, dat je door erover te lezen, 'ns een cursus te doen als je je al wat verdiept hebt, dat je daardoor het onderwerp meer eigen maakt, toetst aan je eigen ervaringen. Het is een onderdeel van een spirituele ontwikkeling en dat moet groeien!
Kristal
12 jaar geleden
Ja, ik ben aardig bekend met channelings etc. en er is inderdaad heel veel mooi materiaal over te vinden op internet. Wel denk ik dat iedereen het beste zijn/haar eigen manier weg daarin kan volgen. De één zal zich aangetrokken voelen tot eerst een cursus, de ander zal zich aangetrokken voelen door eerst uitgebreid informatie op te zoeken. Of een aangereikt boekje. Het maakt niet uit, ieder ontwikkelt zich op zijn eigen wijze als hij/zij daarvoor kiest. (Trouwens, zo'n cursus is normaal gesproken geen theoretische cursus, maar een ervaringsgerichte cursus, daar kunnen mensen veel aan hebben ;-).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, iedereen moet hier zijn of haar eigen weg in vinden... Mijn ervaring wat betreft die cursus is er een niet van mezelf, maar van iemand anders die ik in mijn praktijk kreeg: zij deed zo'n ervaringsgerichte cursus uit nieuwsgierigheid, maar door haar achtergrond is zij enorm bang geworden. Dat had ermee te maken dat zij niet meer wist wat waarheid was en wat niet. Het was voor haar een schrikbeeld dat er zaken waren die je niet met de menselijke zintuigen kunt waarnemen, maar met zo'n oefening dus wel. Wat zou er dan niet allemaal nog meer zijn? Dit maakte haar bang voor van alles en nog wat. Misschien dat je snapt dat ik wat voorzichtig ben geworden met meteen zo'n cursus te adviseren. Nu lag dat natuurlijk aan de achtergrond van deze persoon, maar wanneer je een vreemde adviseert heb je daar geen inzicht in.
Kristal
12 jaar geleden
Ja, snap ik heel goed hoor. Het hangt ook helemaal af van degene die zo'n cursus geeft, of hij/zij goed kan intunen op mensen en daar ook goed op in kan spelen. Het is het belangrijkste dat cursisten zich veilig voelen. Maar blijkbaar is er iets niet goed gegaan bij degene jou over de cursus vertelde.
Ik zou dan ook, net als jij, nooit zomaar iemand adviseren die ik niet ken.
Heel terecht en fijn dat je daar zo zorgvuldig mee omgaat. Aan de andere kant: mijn ervaring is dat de meeste mensen een periode doormaken van grote verwarring wanneer zij erachter komen, door wat dan ook, dat er (veel) meer is dan zij altijd dachten. Ineens staan al hun oude gedachtenpatronen op de kop....
Dat kan een moeilijke tijd zijn en dan is het goed dat er mensen zijn zoals jij die hen daarin kunnen begeleiden tot het allemaal weer wat meer bezonken is en normaal en eigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad merk ik dat deze ervaringen veel bij mensen los kunnen maken. Daar werk ik in mijn praktijk dus dagelijks mee, het verruimen van het Bewust Zijn. Dit stimuleer ik dan ook en het verwijzen naar zo'n cursus doe ik dan ook pas wanneer mensen al voorbereid zijn en ook beter zicht hebben gekregen in hun basis in dit leven. Dan weten ze ook hoe ze beter om kunnen gaan met alles wat er op hun levenspad komt, inclusief eventuele Gidsen... Ik werk dus vanuit de basis, hoe mensen in dit leven op aarde terecht kwamen... Zo nodig, en dat is vaak het geval, zet ik ze eerst terug naar die basis, maak ze bewust van hun mogelijkheden en kwaliteiten, maar ook van hun neigingen en behoeften, bekijk hun te zware bagagepakketje dat ze bij zich dragen en ga met hen van daaruit opbouwen. Dat is een heel proces, individueel gericht, maar o zo mooi, want mensen kunnen zoveel ontdekken... Dat kan ik alleen maar stimuleren! In je kracht gaan staan en van daaruit de wereld instappen, in contact met je Hogere Zelf mag je dan nog meer ontdekken... Afijn, werken aan je levenstaak, je levensdoel, gericht bezig zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WW veel nuttige en heldere informatie!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel 'eddijst'! Fijn om te horen dat mijn antwoorden als helder ervaren worden. Soms zijn de onderwerpen dusdanig dat ik me afvraag of ik wel duidelijk overkom...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat blijft heel moeilijk, de een heeft slechts een paar woorden nodig en wat gevoel er bij, terwijl de ander zichzelf verstikt met vragen en angsten.
Als iemand jouw beschermengel is, voel je de energie van die persoon. Ik weet niet wat jij onder ''contact'' verstaat, want het is lastig communiceren voor iemand die is overleden, aangezien diegene geen lichaam meer heeft, dus ook geen mond en geen stem. Wel kan er soms een teken van leven gegeven worden. Verwacht dus niet dat je hele gesprekken met iemand kan voeren, en met het oproepen van geesten moet je erg oppassen dat kan heel erg gevaarlijk zijn, je kan daar ook van in de war raken psychisch. Mocht je de energie voelen, dan weet je vaak wel wie het is en dat het zo is. Dat gevoel is heel fijn , omdat je weet dat iemand dan niet helemaal weg is van je . geniet daar van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus.
Je kan weten of je er een hebt, door gewoon in eentje advies te vragen, over allerlei kleine dingen, praten in jezelf over wat dan ook. S'avonds of 's nachts mediteren en vragen of er een engel in de buurt is. Je moet er echt volledig open voor staan en tegen vrienden en familie duidelijk zeggen dat je er voor open staat, mocht degene overlijden, en vragen altijd bij je te blijven op een manier zoals hen het willen.
Je voelt het, naast alle adviezen van de andere mensen die op jouw vraag hebben beantwoord, ook dat als je in bed ligt te slapen of te rusten, dat opeens je bed op een goede manier, heel anders aanvoelt, alsof dat het matras is veranderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi, heel mooi!
+
Kristal
12 jaar geleden
wat zeg je dat leuk: alsof dat het matras is veranderd ...
en ik snap precies wat je bedoelt :-)
+1
Dat kun je niet weten en de ervaring leert dat je ertegen kunt zeggen wat je wil, ze zeggen nooit iets terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Je bedoelt misschien dat het jóuw ervaring is?
Ik geloof in beschermengelen, en dit is wat ik denk. Op het moment dat je in nood bent, komt je beschermengel in actie. Je kan hem/haar dan niet zien, maar wel voelen. En je weet dat het anders had kunnen aflopen. Je kunt niet zomaar oproepen ofzo. (Dit is mijn mening, hè)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt 1 beschermengel die altijd bij je is, meestal is het een familie lid van je, bij mij is dat mijn grootvader. je kan er contact mee leggen als je een spirituele gave hebt, als je die niet hebt kan je iemand vragen waarvan je weet dat diegene spiritueel is. als je niemand kent die een spirituele gave heeft kan het lastig worden, ik weet dan ook niet wat je moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of er (bescherm)engelen bestaan,of gidsen( wat hier ook genoemd wordt) of dat de geesten van overleden mensen over ons waken en beschermen.
Niemand kan dat weten.Niet echt.
Maar je kan natuurlijk wel iets geloven.
En ik ben inmiddels gaan geloven dat mijn overleden moeder over mij waakt en bij mij is en me beschermt.
Ik heb al gehoord:" Ach,dat meisje mist haar moeder zo."
Ja,natuurlijk mis ik haar...logisch toch?
Ik heb haar steun zo nodig vooral omdat ik ziek ben.
De dromen over mijn moeder zijn zoveel duidelijker dan andere dromen en blijven mij ook zoveel beter bij dat ik echt geloof dat ze nu mijn beschermengel is.Om maar die term te gebruiken.
Een paar dagen geleden lag ik heel ziek op bed,ik was wanhopig en bang,toen was het ineens alsof een hand me aanraakte, ik voelde een soort stroom door mijn lichaam gaan en opdat moment voelde ik me beter en ook blij, een soort euforisch geluksgevoel.Ik was toen wakker en gedachten had ik mijn moeder om hulp geroepen.Ik durf dit tegen niemand te zeggen,want dan wordt ik uitgelachen of voor gek verklaard.
Maar het voelde zo echt.Ik ben er nog verbaasd over.
Ik heb trouwens een tijdje geleden in het ziekenhuis een hartstilstand gehad, ik was klinisch dood en ben gereanimeerd, toen heb ik mijn overleden zusje en moeder gezien.
Het was helaas een traumatische ervaring( niet mooi, niet spiritueel) maar ik weet nu dat er " iets" is.
Heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Voor mij is het wel prettig dit zo van me af te schrijven.

Toegevoegd na 23 uur:
Ik zou toch nog even willen toevoegen waarom deze vraag mij zo aanspreekt.
Er is mij namelijk gezegd dat ik wel een GOEDE BESCHERMENGEL moet hebben omdat ik nog leef.
Van voorafging aan mijn ziekenhuisopname en hartstilstand:
Ik werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, ik had mijzelf zodanig uitgehongerd als gevolg mijn eetstoornis( Anorexia Nervosa) dat ik aan het doodgaan was .Ik wist dat ook en voelde dat ook.
In het ziekenhuis vertelden de artsen mijn familie dat ik niet meer te redden was, dat ze niets meer konden doen en dat ze zich moesten voorbereiden op mijn dood.
Later hoorde ik van de dienstdoende arts dat hij al op weg naar huis was en dat hij besloot om toch nog even bij mij te kijken.Dat het was alsof iemand dat tegen hem zei.Als hij dat niet had gedaan, had ik niet meer geleefd: ik lag op de grond omdat ik die hartstilstand had gehad..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Mooi dat je dit wil en durft te vertellen...
Ik meen precies te weten wat je gevoeld hebt, die aanraking, dat onbeschrijfelijke geluksgevoel dat je ineens voelde terwijl je eigenlijk zo wanhopig was... :-) Wat naar voor je dat het weerzien met je moeder en zusje tijdens je hartstilstand zo traumatisch was, of bedoel je het anders Karena? Ik zie twee vensters onder je antwoord met een draaiend figuur, ik vermoed dat het niet helemaal gelukt is wat je wil laten zien, probeer je het nog een keertje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kristal
Kun je de plaatjes al zien?
De 1 heeft te maken met mijn zusje( de engel met de bloemen), de ander met mijn moeder.
Die hartstilstand was voor mij een enorm traumatische ervaring.Ik voelde dat mijn hart stopte, ik weet nog dat ik dacht:" Ik ga dood...,
Dit is HET dus.."
Ik weet ook nog dat ik riep:"Dit is niet eerlijk, ik ben nog zo jong".
Ik kan nog helemaal voor me halen wat ik allemaal gezien heb.En het was onbeschrijflijk..
En sommige dingen( voor mij) onverklaarbaar.
En ja,je gaat een soort tunnel in en ik voelde hoe ik mijn lichaam verliet.
Ik ben niet gelovig( opgevoed) en ik wist niets van andere verhalen hierover.
Dus..er moet iets zijn, toch?
Ik kan hier met niemand over praten.
Mijn familie zegt me letterlijk dat ik hier mijn mond over moet houden.
Dat het onzin is.
In het ziekenhuis onmoette ik iemand die tegen mij zei:"Meisje, een mens kan meer dan 1 keer sterven".
Ik begrijp nu wat hij bedoelt.
------------------------------------
Pff, ik moest dit even kwijt, ik hoop dat ik geen rare reacties krijg..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kreeg net te horen via E-mail dat de afbeeldingen geen toegevoegde waarden hebben voor het antwoord.
Nog harteloos vind ik..:'-(
Ik zie hier wel eens beledigende en racistisch uitlatingen die uren,dagen blijven staan en hier zijn ze heel snel mee.
Maar ja, die mods zijn ook maar mensen die infeite zelf bepalen wat ze kunnen doen.
Ze zullen zichzelf wel lekker belangrijk vinden in hun hobby.
Ik heb hier al veel kritiek over gehoord ook van veel " oude " GV -ers.
Voor mij is dit zo'n ingrijpend onderwerp en die plaatjes zijn voor mij symbolisch en relevant.
Had je ze wel gezien Kristal?
Kristal
12 jaar geleden
Het was een wijs mens vermoed ik Karena, die dat laatste tegen je zei. Wat ontzettend jammer voor je dat je er niet met familie over kan praten, terwijl het voor jou zo'n ingrijpende gebeurtenis moet zijn (geweest).
Ze zullen bang zijn meis, er gewoon niets van kunnen, durven begrijpen. Karena, ik zie nu helemaal geen vensters meer, dus ook geen plaatjes uiteraard...
Kristal
12 jaar geleden
sjongejonge... ik vind het soms erg lastig dat er zulke mooie en vaak bijzondere afbeeldingen/antwoorden gewoon maar verwijderd worden...
Nee ik heb ze nog niet gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt,jammer..
Ik begrijp het ook niet.
Voor mij is m'n moeder nog bij me, als een soort beschermengel.
En dat plaatje symboliseert dat voor mij.
Dat zie je er ook echt wel aan.
Ik wilde dat hier delen.
En dan wordt het verwijderd..
Niet van toegevoegde waarde.
Ik ben er gewoon een beetje naar van..
Misschien kan je hier beter niet zo persoonlijk worden.
Ik denk erover mijn antwoord te verwijderen.
Misschien vinden ze anders nog een reden om dat te doen.
Kristal
12 jaar geleden
Lieve Karena, misschien hoef je je niet te laten beinvloeden door mensen die het niet kunnen/willen begrijpen. Je zal ze altijd tegenkomen. Je schreef dit antwoord omdat je dacht dat Walelovaahj iets aan dit antwoord kan hebben. Of anderen. En dat is zeker zo.

Maar als je het antwoord voor je gevoel wel moet verwijderen moet je dat zeker doen en het ook niet van mij af laten hangen.
Soms wil je gewoon niet gekwetst worden door anderen wanneer je zulke fragiele en voor jou heel ingrijpende ervaringen vertelt. Sta achter jezelf meis.
Wat je ook beslist :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@kristal
Dank je wel..^~^
Je hoort nog wel wat van me.
Moet even bijkomen.
Kristal
12 jaar geleden
Tuurlijk, neem alle tijd :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Karena, hoe kwetsbaarder je hier op stelt, hoe erger je dit raakt als er bepaalde afbeeldingen niet toegelaten worden.
Zelfs de vraag zelf, zouden ze kunnen verwijderen, omdat de vraag gaat over nooit bewezen verschijnselen.
Ze lijken wat milder te worden in hun oordeel, gelukkig maar, omdat velen hier hun dierbare ervaringen delen met anderen, vaak omdat het hun enige manier is om het de delen.
De buitenwereld zelf kan hier niet zo veel mee.
Hier op G.V. kom je mensen tegen die wel begrijpen waar je over praat, je laten uitpraten, je geloven, met je meeleven.
Ik lees in je antwoord...........ik voelde een soort stroom door mijn lichaam gaan en opdat moment voelde ik me beter en ook blij, een soort euforisch geluksgevoel...........
En dat is wel echt en herkenbaar.
Een alleswegdrukkend gevoel van intens geluk.
Laat een ander het niet uit je hoofd praten, want dit is jouw ervaring, net als je ervaring alsof je moeder bij je is.
het voelen van een hand op je eigen hand, komt veel vaker voor dan je zult denken, zelfs het gevoel van een arm om je heen is goed mogelijk.
Je bent een kwetsbaar, breekbaar persoontje, soms wanhopig zoekend naar enige houvast in je leven.
maar je bent goed bezig, door ervaringen als in je antwoord met ons te delen.
je ontmoet hier mensen die je wel geloven, je wel accepteren zoals je bent en daar mag je best wel zo af en toe op leunen.
Boos dat je afbeeldingen verwijderd zijn, ach glimlach er maar om, de aanraking op je hand en het euforisch gevoel van geluk, neemt geen mens meer van je af.
Put er moed uit om door te gaan op de ingeslagen weg.
Liefs
Ed
Kristal
12 jaar geleden
Precies Ed :-) En ja, die arm om me heen... bijzonder dat je dat noemt.
Die heb ik ook gevoeld, en zo duidelijk dat ik verbaasd was dat ik niemand zag toen ik omkeek,
maar wat een troost gaf het...
En zo is het Ed, niémand kan je dat afnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Karena: jouw ervaringen zijn van en voor jou. Of ze nou wel of niet "echt" zijn. Want: wat is "echt"???
Wat anderen daarvan zeggen is aan die anderen, dat zegt niks over jouw ervaringen.
Je zult vast ook op GV hebben gelezen, dat er veel mensen zijn, die het onzin vinden.
Dat is hun goed recht, net zoals het jouw goed recht is om dat niet te vinden.
De plaatjes, die ik wel heb gezien (ze stonden er maar heel kort op inderdaad), hebben voor jou symbolische waarde. Of ze nou wel of niet van GV afgehaald worden en om welke reden dan ook: die waarde blijven ze voor jou hebben. Ook dat neemt niemand je af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@eddijst
Dank je wel voor je lieve en begrijpende woorden.^^
Mensen kunnen zo raar reageren als ik zoiets vertel.
Je zegt dat het vaker voorkomt dat mensen voelen dat er iemand bij ze is,maar ik heb er zelf nog nooit iemand over gehoord dus ik heb nu voor mezelf geleerd dat ik er beter m'n mond over hou.
Misschien heb je de toevoeging bij mijn antwoord gezien?
De arts die voor mij terug ging om te kijken hoe het met me ging, hij heeft dit ook tegen mijn familie verteld en dat noemen ze "toeval"!
Ik heb er met hem naderhand nog over gepraat en hij zei: ik MOEST terug.Hij kon het zelf niet verklaren zei hij, het was alsof "iets" hem stuurde.Dit heeft mijn leven gered.
Hij heeft tegen mij en mijn familie gezegd dat als hij zelfs maar een minuut later was geweest, ik niet gered had kunnen worden, iedere seconde telde.Ik vindt dat nog steeds heel bijzonder.
Toen ik ontslagen werd uit het ziekenhuis zeiden andere artsen ook dat het eigenlijk een soort wonder was dat ik nog leefde want:"ze gaven geen stuiver meer voor mijn leven"( dat is letterlijk gezegd),ik kwam in kritieke toestand binnen, ik was aan het doodgaan en ik kreeg toen een hartstilstand.En nu zit ik hier en ik ben er nog..
Ik wilde dit toch ook nog ff melden.
Ik hoop dat vraagsteller nog reageert ben benieuwd naar zijn motivatie deze vraag te stellen.
Ik bedoel: misschien beantwoord dit zijn vraag wel?
Die arts vertelde mij dat hij nog nooit zoiets gedaan had en dat hij het zelf niet begreep.
En dat hij veel patienten had gehad maar dat hij mij en deze gebeurtenis nooit zou vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@WendyH
Jij hebt de plaatjes nog even gezien?
Dus ze stonden er wel even?
Nou ja, ik hou het maar beter voor mezelf.Voor een ander zijn het gewoon plaatjes, niet eens zo bijzonder.
Misschien wel beter zo.
Ik ben hierin zo snel gekwetst maar ik kan echt met niemand praten over het idee dat mijn moeder nog bij me is, en wat ik heb ervaren tijdens mijn hartstilstand.
Ik heb er al een paar keer met bijv. mijn broer over willen praten en die heeft me letterlijk gezegd dat ik er niet meer over moet beginnen en dat hij er niets mee kan.En dat is 1 voorbeeld.
Ik wordt van dit alles zo eenzaam..
Snap iemand dit?
Kristal
12 jaar geleden
Ja, wanneer je ervaringen hebt die niemand anders in je nabije omgeving heeft gehad kan je je heel eenzaam voelen. Soms is het dan ook beter om met mensen contact te zoeken die ook dergelijke ervaringen hebben gehad. Of eens naar de bibliotheek te gaan om boeken te halen waar anderen over hun bijna dood ervaringen vertellen. Dan zal je zien (en voelen) dat je hier niet alleen in staat meis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kristal
Jij hebt ook zoiets meegemaakt?
Heb jij ook wel eens dat je voelt en weet dat er iemand bij je is en dat je dan bijv. achterom kijkt dat je verbaasd bent dat er niemand is?
Ik heb dat zo vaak.
Ik heb trouwens in het ziekenhuis nog iets bijzonders meegemaakt.
Ik was s'nachts in een bezoekersruimte gaan zitten omdat ik niet kon slapen.
Ik heb toen zeker 2 uur met een man zitten praten.Een hele aardige oudere man( in de 60 denk ik),hij was zo lief en begrijpend.Hij deed heel vaderlijk en bezorgd tegen me.
Hij zei dat ik goed moest gaan eten en voor mezelf zorgen.Dat er zoveel moois was in het leven en dat ik veel te jong was om zo met mijn leven om te gaan.Hij zei ook dat toen hij me zag, dat hij "de dood" op mijn gezicht zag.Ik dacht nog:"nou ja, je ziet natuurlijk wel dat ik heel erg ziek ben",ik liep ook rond met zo'n mobiel infuus aan mijn arm.
Maar toen hoorde ik van de verpleging dat ik toch echt de enige persoon was in die kamer en dat zij toch echt niemand hadden gezien.....(??????) Nu heb ik hier geloof ik echt alles hier gezegd wat ik mee heb gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Karena, heb je toevoeging gelezen.
Maar eerst nog wat anders, veel spirituele vragen, antwoorden en reactie's, zijn heel vaak ook van toepassing op andere.
Vaak zijn het onderwerpen waar een ander al een hele tijd mee loopt en dan net van plan is de vraag te stellen, als net een ander deze vraag ook stelt.
Soms zelfs is iemand in geestelijke nood en niet meer weet hoe het op te lossen, opent Goeie Vraag en vindt daar precies op het juiste moment het antwoord voor hun eigen probleem!
Ook gebeurt er vaak dat iemand door het lezen van een vraag die net is gesteld, zijn/ haar eigen problemen herkend.
Ook weer precies op het juiste moment.
Toeval? Zou kunnen. Geen toeval? Ook mogelijk! Verder je verhaal over de dokter die toch nog even terug gaat en daardoor je leven redt, ja, hij kreeg vast even een seintje van je beschermengel, of ik daar in geloof?
Ja!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt dat jullie zo snel reageren!
Als ik het zelf allemaal terug lees besef ik dat ik hele bijzondere dingen heb meegemaakt, wat de verklaring ook is.
Ik ben ook echt veranderd door al die gebeurtenissen, helaas niet allemaal positief.
Ik vindt het moeilijk mijn draai weer te vinden in het leven( of hoe zeg je dat?)
En al deze dingen blijven maar door mijn hoofd spoken,ik denk er iedere dag aan.
Mijn moeder had trouwens een boek over bijna dood ervaringen.
Volgens mij heette het "De dood gezien"
Ik weet helaas niet waar het is gebleven.
Het lag altijd op haar nachtkastje( met nog wat andere boeken),zij geloofde daar heel sterk in.
Best frappant eigenlijk, toch..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Karena deze gebeurtenissen zullen je de rest van je leven bijblijven en veranderen, je moet ook wel veranderen, want met de oude Karena liep het niet goed af.
Vergeet echter nooit, dat jij zelf hier geen schuld aan had, wat de anderen ook zeggen.
Het kan ieder mens zomaar overkomen.
Nu heb je een tweede kans gekregen, een nieuw leven, een tweede leven, je bent nu wel verplicht hier iets goeds van te gaan maken, toch?
Sluit zoveel mogelijk dat 'andere' leven af.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Pak ze met twee handen aan, maak niet weer de zelfde fouten, maar leef je leven om te leven.
Dapper om je hele verhaal hier te vertellen, voor jou een belangrijke stap.
Laat je moeder weer toe in je leven, ze begrijpt je nu heus wel en vraag naar dat boek, het ligt er niet voor niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@eddijst
Jij zegt het werkelijk exact zoals ik het voel: dat ik een tweede kans heb gekregen, dat ik fout bezig was en dat het nu anders moet, maar vooral dat ik me verplicht voel om het nu goed te doen.
Dat is precies zoals het voor mij is en voelt.
En dat is mij ook het meest bijgebleven van die bijna- dood ervaring( of zoals ik het zelf noem: even- dood ervaring):ik kreeg te horen dat ik terug mocht en dat ik een tweede kans kreeg en ook dat ik verplicht was iets goed te maken.
Ik moest dat" beloven".
Dit zal voor veel mensen raar klinken,maar dat kan me niet schelen.
Net als ik voor mezelf weet dat mijn moeder nog bij me is, en wat ik in het ziekenhuis heb meegemaakt?
Er zijn meer mensen met zulke verhalen.
Er was trouwens 1 verpleegkundige die me naderhand kwam vertellen dat ze me geloofde.En dat dat een soort boodschap voor mij was, een teken.Ik weet niet meer precies wat ze zei,maar het was zo iets.En dat moest ik voor me houden omdat ze anders problemen zou krijgen.Ze stuurt me nog wel eens een berichtje om te vragen hoe het nu gaat..
Kristal
12 jaar geleden
Karena, wat een bijzondere ervaringen die je vertelt... en wat moedig van je dat je zo open bent hierin.
Nee, ik vind het zéker niet raar klinken, wel indrukwekkend.
Prachtig dat je het zelf zo ervaart: dat je een tweede kans krijgt...! Heel mooi en waardevol. Ed, ik heb niets toe te voegen aan je bemoedigende en heldere reactie :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Karena, zet hem op he!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Karena: wat ik nog bedacht: is het misschien een idee om voor jezelf alles op te schrijven, tot in détail, wat je hebt meegemaakt? Dus wat je hier hebt geschreven, maar dan bijvoorbeeld het hele gesprek helemaal uitschrijven van die oudere man. Alles, maar dan ook alles wat je je herinnert. Vaak komen dan weer delen van herinneringen terug, die je was vergeten, maar die wel belangrijk waren voor jou.
Als je er behoefte aan hebt, dan kan je het weer teruglezen en kan het je kracht geven om door te gaan. Je noemt het een 2e kans, die je hebt gekregen: wat heb je geleerd van al deze bijzondere ervaringen om nu door te kunnen, en wat was de essentie?
Ik stel deze vraag niet, om hem hier op GV te beantwoorden hoor, absoluut niet zelfs, maar voor jezelf.
Schrijf dat ook allemaal op, probeer het voor jezelf te verwoorden.
Op zich is dat moeilijk, omdat het ervaringen zijn geweest en gevoelens en die zijn gewoon moeilijk in woorden te vatten.
Het hoeft ook niet allemaal in 1 keer; je kunt op de computer je tekst ook steeds aanpassen net zolang totdat het voor jou okee is.
Het gaat om jou, dat JIJ er iets aan hebt en er voor jezelf iets mee kunt. Misschien heb je er iets aan. Het valt me op meis, dat je (h)erkenning vraag voor je ervaringen. Maar ze zijn van en voor jou en niemand anders!!
Je bent niet de enige, er zijn boeken vol over geschreven. Helaas (en dat vind ik zelf ook!! :-))) is het niet te bewijzen en zullen er altijd mensen zijn, die het beLACHelijk vinden etcetc. Dat doet pijn, omdat het voelt als een afkeuring van jouw Zelf. Zo ervaar ik dat in ieder geval.
Het is niet anders! Ga ervoor! Zet hem op! Koppie omhoog, schouders recht, spreek jezelf vanbinnen positief toe! Je KUNT het girly!!! @Ed: mooooooooi!!!!!!!!!!!!
Kristal
12 jaar geleden
Zéér waardevol advies Wendy! Karena, als je het al niet gedaan hebt, zou het advies van Wendy je goed kunnen helpen in tijden dat je je kwetsbaar voelt en afgewezen in je ervaringen.
Dan lees je het en weet je weer: Ja, zie je wel, zó was het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank Kristal! Het zou helpend kunnen zijn, misschien is het iets voor haar.
de innerlijke stem in je zelf, word veroorzaakt door je eigen hersenen, ik zou je graag wat anders willen vertellen, maar door invloed van je eigen karakter die gevormd word door ervaringen en leerprocessen gaat je innerlijke stem soms dingen tegen je zeggen die je soms ten goede komen, omdat het beinvloed word door je onderbewustzijn, of zelfs door god, of de tegenpartij die het kwaad van je wil.
Bid veel, en praat met god in je innerlijk.